×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

عوارض و مضرات جوش شیرین برای دندان و سفيد كردن دندان

جوش شیرین و سفيد كردن دندان ها – آیا جوش شیرین برای دندان ها مضر است؟ آیا در سفیدی دندان ها تاثیرگذار است؟ نام علمی این ماده شیمیایی، اسید ریتالین دی کربوکسیلیک سفید می باشد که یک ماده غیر معدنی است. این ماده مضر را بسیاری از افراد یک آنتی اکسیدان برای مواد غذایی می شناسند. این ماده ارزان قیمت، برای موارد زیادی استفاده می شود و بطور معمول در همه جا یافت می شود.

شایعاتی درباره جوش شیرین برای دندان ها

بسیاری از مردم بر این باور غلط اند که این ماده خواص زیادی دارد. از جمله شایعات آن: سفید کردن دندان ها، ترکیب آن با نمک باعث ضد عفونی دندان ها می شود، موثر در عفونت های لثه ای و …

دندانپزشکی

به سالم ماندن دندان و دهان بیماران کمک می کند. نبود دندان، می تواند بیمار را از انجام خیلی از وظایف باز دارد. تحلیل رفتن استخوان بر زیبایی بیماران بی دندان تاثیر می گذارد و با توجه به اینکه زیبایی و راحت صحبت کردن، با یک پروتز متحرک بطور کامل جوابگو نیست، ایمپلنت می تواند ظاهر زیبا و خشنودی برای بیمار فراهم آورد. استفاده از ایمپلنت پیشنهادی است که پیش بینی آن بهتر از بقیه راه های جایگزین است.

بخوانید  کشیدن همه دندانها در یک جلسه

ایمپلنت

امروزه در بسیاری از نقاط دنیا در موارد مختلف از ایمپلنت که روشی نوین است، در بازسازی دندانی – فکی استفاده می شود. در این روش از فلز تیتانیوم در استخوان فکین بیمار به عنوان جایگزین دندان استفاده می شود. این بیماران از جوانب مختلف باید مورد مطالعه قرار گیرند و شرایط لازم و کافی را جهت این درمان داشته باشند. هدف آرمانی دندانپزشکی نوین، بازسازی شکل، عملکرد راحتی، زیبایی، تکلم و سلامت بیمار است.

سفیدی دندان – جوش شیرین و سفيد كردن دندان ها

دندان متد بسیار عالی و مناسب برای سفیدی دندان است و کاربرد آن کار بسیار هوشمندانه ای می باشد، لمینت در طی سه مرحله انجام می گیرد: ابتدا دکتر دندان ها را معاینه می کند تا تشخیص دهد که آیا دندان ما نیاز به انجام لمینت دارد یا خیر. بنابر هدف ما از لمینت دندان، تایید و عدم تایید را به ما نشان می دهد.
لمینت ها دارای قطر کمی هستند و بطور اختصاصی برای هر شخص ساخته می شوند. معمولا رنگ و طرح نزدیک به دندان فرد ساخته می شود تا طبیعی تر به نظر برسد. لمینت برای پر دیده شدن فاصله های دندانی و درست کردن دندان های کج و با فرم نامناسب کاربرد دارد.
لمینت در واقع به جای مینای دندان قرار می گیرد. دندانپزشک لمینت مورد نظر ما را طبق رنگ دلخواه ما و سایز و طرح مورد نظر ما می سازد. در مرحله ی جایگذاری ماده لمینت روی دندان ها، دندان پزشک ابتدا برای اطمینان بطور عاریه لمینت را روی دندان می گذارد تا سایز و رنگ آن را بررسی کند و طبق ابعاد درست جای بگذارد. سپس با زبر کردن سطح دندان لمینت را به دندان اتصال می دهد تا استحکام بیشتری داشته باشد.

بخوانید  ایمپلنت فوری دندان یا fresh socket

مضرات جوش شیرین برای دندان ها

ماده جوش شیرین خاصیت قلیایی زیادی دارد، به دلیل کم قیمت بودن آن، از جوش شیرین استفاده های زیادی می برند، از جمله در تهیه ی نان و شیرینی و همچنین پاک کننده و سفید کننده دندان که معایب بسیار زیادی دارد. امروزه تصور می شود که می توان از جوش شیرین برای از بین بردن میکروب های دندان استفاده کرد. این عقیده اشتباه است که جوش شیرین پاک کننده و سفید کننده است و می توان به جای خمیر دندان از آن استفاده کرد. ما می توانیم به جای استفاده از این ماده مضر از خمیر دندان های کامل برای تمیز و سفید کردن دندان استفاده کنیم تا دچار مشکلات ناشی از آن نشویم. بعضی از افراد جوش شیرین به همراه نمک (سدیم کلرید) را جایگزین دهانشویه می کنند اگر چه این دو ماده در کنار هم خاصیت ضدعفونی دارند اما آسیب های شدید آن ها بر مینای دندان بسیار است.

بخوانید  هیلینگ ایمپلنت دندان چیست و آیا هیلینگ ایمپلنت درد دارد ؟

جوش شیرین به مینای دندان آسیب می رساند و همچنین آسیب های دیگری را از جمله: پوسیدگی دندان، دردناک شدن دندان در هنگام سرد و گرم شدن و بوی نامطبوع دهان را به دنبال دارد.این ماده ی پر خطر باعث ساییده شدن و خراب شدن دندان های ما می شود بنابراین از استفاده هر چند کم آن پرهیز کنید و به سلامتی دندان های خود کمک کنید.بدون شک کسب علوم جدید، بدون تحقیق و مطالعه و سپس کاربرد کلینیکی دقیق و کامل امکان پذیر نیست.

برچسب ها : ,

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظرات در مورد عوارض و مضرات جوش شیرین برای دندان و سفيد كردن دندان