×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

جدول ساعات جدید انتقال وجه پایا و ساتنا ۱۴۰۲

“واریز وجه پایا” یکی از محبوب‌ترین روش‌های انتقال وجه با فواید بسیار است. با استفاده از این روش، هیچ کارمزدی دریافت نمی‌شود و ساعات واریز وجه پایا در طول شبانه‌روز متفاوت است. افراد می‌توانند چندین بار وجه خود را به این روش واریز کنند. پایاپای الکترونیکی که به صورت مخفف “وجه پایا” نامیده می‌شود، به منظور بهبود عملکرد نظام بانکداری کشور تأسیس شده است.

ساعات جدید انتقال و واریز وجه پایا ۱۴۰۲

برای انتقال وجه با استفاده از سامانه پایا، باید در ساعات مشخصی از شبانه‌روز صبر کنید. این ساعات عبارتند از بازه‌های زمانی ۴ تا ۶ صبح، ۱۰ تا ۱۱:۳۰ صبح، ۱۴ تا ۱۵:۳۰ ظهر و ۱۸ تا ۲۰ غروب. بنابراین، ممکن است انتقال وجه با سامانه پایا تا ۱۲ ساعت زمان ببرد. لازم به ذکر است که این سامانه، تنها در روزهای کاری فعالیت دارد و در هر روز کاری، ۴ بار در بازه‌های ذکر شده و در روزهای غیرکاری یک بار در ساعت ۱۴ تا ۱۵:۳۰ فعال می‌باشد.

بخوانید  صادرات سنگ ایران به کدام کشورهاست ؟

جدول زمان‌بندی انتقال وجه پایا

بازه زمانیساعت انتقال وجه
شبانه‌روز۴ الی ۶ صبح
صبح۱۰ الی ۱۱:۳۰
ظهر۱۴ الی ۱۵:۳۰
عصر۱۸ الی ۲۰

لازم به ذکر است که این ساعات فقط در روزهای کاری فعالیت دارند و در هر روز کاری، ۴ بار در بازه‌های ذکر شده و در روزهای غیرکاری یک بار در ساعت ۱۴ تا ۱۵:۳۰ فعال می‌باشد.

میزان مبلغ قابل انتقال در روش پایا

در روش انتقال وجه با استفاده از سامانه پایا، مبلغی که می‌توان به صورت جابجایی وجه انتقال داد، حداقلی ندارد و برای مبالغ کمتر با تکرار بیشتر می‌توان از این روش استفاده کرد. برای ثبت حواله پایا، سه روش وجود دارد:

  1. روش اینترنت بانک: با استفاده از این روش، حداکثر مبلغ قابل انتقال در هر حواله پایا، ۱ میلیارد ریال است.
  2. روش موبایل بانک: با استفاده از این روش نیز می‌توان حواله پایا ثبت کرد. حداکثر مبلغ قابل انتقال در این روش نیز ۱ میلیارد ریال است.
  3.  روش شعبه بانک: با استفاده از این روش، حداکثر مبلغ قابل انتقال ۱ میلیارد ریال است.
بخوانید  مسیر آینده با اتریوم: حقایقی که همه‌ی علاقه‌مندان باید بدانند

ساعت و زمان انتقال وجه ساتنا در سال 1402

در سامانه ساتنا، انتقال وجه تنها در ساعت‌های اداری شعب بانک‌ها انجام می‌شود که در روزهای کاری (شنبه تا پنجشنبه)، ساعت پذیرش از ساعت ۷:۳۰ صبح شروع شده و ساعت خاتمه پذیرش در ساعت ۱۴:۱۵ به پایان می‌رسد.

در این سامانه، مشتریانی که در بانک دارای یکی از انواع حساب‌های جاری، پس‌انداز و مدت‌دار هستند، می‌توانند مبالغ بیش از پانصد میلیون ریال را به حساب خود یا سایر افراد در سایر بانک‌ها در همان روز انتقال دهند. در حال حاضر زمان لازم برای انتقال وجه با استفاده از این سامانه، بین ۲ ثانیه تا ۲۰ دقیقه در بانک‌های مختلف متفاوت است.

تسویه مبادلات بین‌بانکی در این سامانه به صورت آنی، قطعی، نهایی و برگشت‌ناپذیر انجام می‌گیرد، مشروط بر اینکه حساب تسویه بانک دارای مانده کافی برای انجام تسویه باشد. در صورت عدم تأمین نقدینگی، مبادلات در صف انتظار قرار می‌گیرند و در صورت عدم تأمین نقدینگی تا پایان روز، درخواست‌های مربوطه ابطال و برگشت داده می‌شوند.

بخوانید  رسول دانیال زاده نمین کارآفرینان برتر صنعت کشور در حوزه فولاد کیست ؟

میزان مبلغ قابل انتقال در روش ساتنا

ساتنا معمولاً برای مبالغ بالاتر مورد استفاده قرار می‌گیرد. برای انجام تراکنش‌های ساتنا، دو روش وجود دارد:

  1. روش اینترنت بانک: در این روش، می‌توان مبالغ با حداقل ۵۰۰ میلیون ریال و حداکثر ۱ میلیارد ریال در روز را از طریق حواله ساتنا جابه‌جا کرد. سقف این مبلغ با استفاده از دستگاه توکن ۲ میلیارد ریال است. برای افزایش سقف انتقال وجه خود از طریق ساتنا، باید به نزدیکترین شعبه بانک موردنظر مراجعه کرده و مدارک و مستندات مورد نیاز را تهیه کنید. برای انجام تراکنش‌هایی با مبالغ بیشتر از سقف و با استفاده از حواله ساتنا، باید به صورت حضوری به شعبه بانک مراجعه کرد.
  2. روش شعبه بانک: در این حالت، سقف مبلغ انتقال وجه نامحدود است. با این حال، جابه‌جایی مبالغ بیشتر از ۲ میلیارد ریال مستلزم ارائه مستندات و مدارک لازم مبنی بر وقوع یک معامله یا یک رویداد مالی به شعبه بانک است.
بخوانید  چگونه بفهمیم بیمه تامین اجتماعی اعتبار دارد ؟

در هر دو روش، زمان انجام تراکنش‌ها با توجه به ساعات پذیرش شعب بانک‌ها متفاوت است. همچنین، برای افزایش سقف انتقال وجه خود از طریق ساتنا، باید به شعبه بانک مراجعه کرده و مدارک و مستندات مورد نیاز را تهیه کنید.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  1. افشین گرامی

    من پنجشنبه ساعت ۷شب پول با شبا ریختم به حساب ولی هنوز به حساب مقصد واریز نشده علت چی بوده ممنون

  2. کرامت الله قاسمی

    سلام من هشتاد میلیون با پایا از موبایل بانک کساورزی شبا کردم به مهر ایران چقدر طول میکشه بشین بحسابم مهرم لطفا راهنمایی کنید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظرات در مورد جدول ساعات جدید انتقال وجه پایا و ساتنا ۱۴۰۲