×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آیا ایمپلنت دندان محدودیت سنی دارد؟

ایمپلنت دندان و امروزه یکی از عمل هایی است که بسیاری از افراد برای زیبایی بیشتر دندان های خود اقدام به انجام آن می کنند. در صورتی که شما هم جز افرادی هستید که یک یا چند دندان خود را از دست داده اید احتمالا علاقه مند هستید که این عمل را انجام دهید و اقدام به کاشت یک دندان جدید کنید. با این حال بسیاری از افرادی که قصد انجام این کار را دارند این سوال برایشان پیش می آید که آیا انجام این عمل محدودیت سنی دارد؟ آیا تمامی افراد در سنین مختلف می توانند اقدام به انجام آن کنند؟ ما در این مطلب قصد داریم کمی بیشتر درباره محدودیت سنی ایمپلنت دندان ها صحبت کنیم و نکات جالبی را در خصوص این موضوع برای شما بیان کنیم. بنابراین اگر شما هم علاقه مند به این موضوع هستید با ما در این مطلب همراه باشید.

ایمپلنت دندان در سنین مختلف

این عمل می تواند به عنوان یکی از بهترین عمل هایی که شما می توانید برای داشتن لبخندی زیباتر اقدام به انجام آن کنید. شاید برای شما جالب باشد که بدانید امروزه بسیاری از افراد علاقه مند هستند تا این عمل را انجام داده و اقدام به کاشت یک دندان جدید کنند. امروزه بسیاری از متخصصان دندانپزشکی معمولا توصیه می کنند که افراد در سنین مناسب اقدام به انجام این عمل کنند چرا که در غیر این صورت ممکن است مشکلاتی برای شما به وجود بیاید. از آن جایی که در این عمل فک شما برش داده شده و دندان جدید در فک شما کاشته می شود سن می تواند نقش بسیار مهمی را در این موضوع داشته باشد. افراد در تمامی سنین نمی توانند اقدام به انجام این کار کنند. با ما در ادامه این مطلب همراه باشید تا اطلاعات بیشتری درباره محدودیت سنی انجام این عمل بدست بیاورید.

بخوانید  آموزش درست و حرفه‌ای مسواک زدن ارتودنسی

 

آیا ایمپلنت می تواند برای نوجوانان و کودکان مناسب باشد؟

یکی از سوالاتی که معمولا پیش می آید این است که آیا ایمپلنت دندان برای کوکان و نوجوانان مناسب است؟ معمولا افرادی این نگرانی را دارند که آیا کودکان و نوجوانان می توانند درد این عمل را تحمل کنند؟ نکته بسیار مهمی که درباره این عمل باید بدانید این است که فک فرد مورد نظر حتما از لحاظ رشد باید متوقف شده باشد و رشد بیشتری نداشته باشد که این موضوع معمولا در اواخر نوجوانی و اوایل سنین جوانی رخ می دهد. بنابراین افرادی که سن زیر ۱۷ دارند نمی توانند گزینه خوبی برای انجام این کار باشند و حتما با مشورت متخصص خود باید صبر کنند تا روند رو به رشد فک متوقف شود. البته باید داشته باشید که این موضوع در کودکان و نوجوانان به عوامل دیگری نیز بستگی دارد که بهتر است از یک دندانپزشک در این زمینه مشورت بگیرید.

سن مناسب برای انجام ایمپلنت دندان چه زمانی است؟

به صورت کلی امروزه محدودیت سنی خاصی برای ایمپلنت دندان ها وجود ندارد و در صورتی که شما هم قصد داشته باشید تا اقدام به کاشت دندان از این طریق کنید باید قبل از آن ب دندانپزشک خود مشورت کنید. در واقع نکته ای که در این جا وجود دارد این است که دندانپزشک شما با بررسی موارد متعدد از جمله سن، میزان رشد فک و …. بررسی می کند که آیا شما شرایط انجام این عمل را دارید یا خیر و در صورتی که پاسخ این سوال مثبت بود اجازه ایمپلنت به شما داده می شود. نکته ای که درباره کودکان و نوجوانان بیان کردیم به این دلیل بود که معمولا دندانپزشکان اجازه انجام این عمل را به کودکان و نوجوانان نمی دهند و به همین علت است که این محدودیت تقریبا رواج پیدا کرده است ولی در برخی از موارد حتی ممکن است اجازه ایمپلنت به این گروه سنی نیز داده شود. به طور کلی شما هر زمانی که نیاز داشته باشید تا جای خالی دندان های خود را پر کنید می توانید اقدام به ایمپلنت کردن دندان های خود کنید و نمی توان زمان مشخصی را برای این کار تعیین کرد.

بخوانید  ۵ علت اصلی زرد شدن دندان ها کدامند؟

 

آیا سن تاثیری بر روند ایمپلنت دندان ها دارد؟

بسیاری از افرادی که قصد ایمپلنت دندان های خود را دارند این سوال را دارند که آیا ایمپلنت در سنین پیری با ایمپلنت در سنین جوانی تفاوت دارد؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که ایمپلنت دندان ها تنها بستگی به ساختار فک شما دارد و در بسیاری از موارد هیچ تفاوتی بین ایمپلنت کردن دندان های شخصی که بالای ۶۰ سال دارد با افراد جوان وجود ندارد و همان نتیجه را می توانید در هر سنی دریافت کنید.

برای دریافت نوبت و کسب اطلاعات بیشتر در خصوص ایمپلنت، لمینت می توانید به یکی متخصصین دندانپزشک دکتر ترابیان مراجعه کرده تا لبخندی زیبا داشته باشید.

ایمپلنت دندان و محدودیت سنی

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظرات در مورد آیا ایمپلنت دندان محدودیت سنی دارد؟