×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

راه های نگهداری و مراقبت از ایمپلنت دندان

نگهداری از ایمپلنت دندان راه های مختلفی دارد که باید بعد از انجام عمل ایمپلنت گذاری توسط از سر گرفته شود. برای نگهداری از ایمپلنت دندان باید برخی از عادات خود را ترک کنید، این عادات اعمالی مانند سیگار کشیدن یا خوردن الکل است همچنین باید بهداشت دندان های خود را به صورت روزانه با مسواک، خمیر دندان و نخ دندان انجام دهید. ویزیت دندان ها توسط دندانپزشک و تغییر رژیم غذایی و توجه به حرکات و وضعیت ایمپلنت نیز در نگهداری و مراقبت از آن مهم است.

ایمپلنت دندان

جراحی ایمپلنت دندان روشی است برای جایگزینی دندان های از دست رفته که با حذف ریشه دندان و جایگزینی آن با پایه های فلزی ، پیچ مانند و قرار دادن روکش هایی از دندانهای مصنوعی جایگزین دندانهای آسیب دیده یا از دست رفته می شود و می تواند ظاهری شبیه به دندانهای واقعی داشته باشد. جراحی ایمپلنت دندان می تواند جایگزین مناسبی برای دندان مصنوعی یا بریج باشد که به خوبی جایگزین نشده اند.

بخوانید  دندان پزشک زیبایی

نحوه انجام عمل جراحی ایمپلنت دندان به نوع کاشت و وضعیت استخوان فک شما بستگی دارد. جراحی ایمپلنت دندان ممکن است شامل چندین روش باشد. مهمترین مزیت ایمپلنت پشتیبانی کامل از دندانهای جدید شما است – فرآیندی که نیاز به بهبود استخوان در اطراف ایمپلنت دارد. از آنجا که این ترمیم استخوان به زمان نیاز دارد ، فرایند آن می تواند ماه ها طول بکشد.

در قسمت های بعدی می خواهیم به بیان راهنمایی هایی برای مراقبت و نگهداری از ایمپلنت دندان را بیان کنیم. حتما ادامه مطلب را بخوانید تا بیاموزید چه کارهایی بهتر است انجام شود و بعد از کاشت ایمپلنت از چه کارهایی باید اجتناب کنید.

مراقبت و نگهداری از ایمپلنت دندان بعد از عمل

به محض بازگشت به خانه ، روند مراقبت ها و نگهداری از ایمپلنت دندان آغاز می شود. مهمترین مواردی که باید به خاطر بسپارید عبارتند از:

  • ناحیه کاشت دندان را لمس نکنید.
  • با گاز گرفتن فشار ملایمی بر روی آن وارد کنید.
  • فقط مواد غذایی نرم یا مایعات بخورید تا بی حس کننده از بین برود.
  • از شستشوی شدید دهان جلوگیری کنید.
  • در صورت احساس درد ، بسته های یخ را در ناحیه مورد نظر قرار دهید.
  • استراحت کافی داشته باشید.
  • سیگار نکشید.
  • حداقل 72 ساعت از مصرف الکل خودداری کنید.
بخوانید  تاثیر ایمپلنت بر طرح لبخند

راه های مراقبت و نگهداری از ایمپلنت دندان

مراقبت از ایمپلنت

این نکات مربوط به دوره نقاهت جراحی ایمپلنت دندان است. برخی از آنها ، بعداً ممکن است مفید باشند. اگر این نکات نگهداری از ایمپلنت دندان را رعایت کنید، می توانید به راحتی از درد ، ناراحتی و عوارض غیرضروری جلوگیری کنید.

خونریزی را کنترل کنید :

خونریزی از محل کاشت یا قرمزی بزاق می تواند تا 72 ساعت پس از جراحی ایمپلنت دندان ادامه یابد. بهترین روش برای کنترل آن این است که حدود یک ساعت یک پانسمان را گاز بگیرید. پس از بازگشت به خانه هر 6-10 ساعت یکبار این کار را تکرار کنید.

سعی کنید به حالت ایستاده قرار بگیرید و از ورزش بدنی خودداری کنید. خم نشوید و چیز سنگینی را بلند نکنید. تف شدید ، سیگار کشیدن و استفاده از نی نیز می تواند تشکیل لخته های خون را پیچیده کند.

دیگر راه های مراقبت از ایمپلنت های دندان

از جمله راه های دیگر نگهداری از ایمپلنت دندان ها می توان گفت:

بخوانید  آیا ایمپلنت دندان محدودیت سنی دارد؟

به توصیه های دندانپزشک خود گوش دهید.
– اجتناب کردن از نمک، هیدراته ماندن و خوابیدن در وضعیت مناسب است. هنگام رفتن به رختخواب 2-3 بالش زیر سر خود قرار دهید.
– استراحت کافی داشته باشید. بیشتر بیماران روز بعد به محل کار خود برمی گردند. اگر با این وجود، شغل شما نیاز به فعالیت شدید دارد، چند روز تعطیل کنید.
– حدود یک هفته باید از انجام فعالیت های بدنی و ورزش های شدید خودداری کنید. حتماً هر شب 8 ساعت بخوابید. قسمت بزرگی از روند بهبودی هنگامی که در رختخواب هستید انجام می شود.
– بهداشت دهان و دندان را به طور مناسب حفظ کنید.

بهداشت دندان ها

به طور کلی بعد از انجام هر عملی در دندانپزشکی از جمله ، کشیدن دندان و …، همواره باید بهداشت دندان ها را حفظ کنید.

رعایت بهداشت دهان و دندان در طول دوره بهبودی امری حیاتی است. بافت های نرم اطراف کاشت شما برای بازیابی نیاز به یک محیط تمیز دارند. عفونت ها علت شماره یک عدم کارایی ایمپلنت هستند.

بخوانید  آشنایی با روش های اصلاح طرح لبخند در ایران

دندان های خود را همانند یک عمل جراحی مسواک بزنید اما از تماس با ایمپلنت خودداری کنید. دهان خود را بعد از هر وعده غذایی با یک لیوان آب گرم و یک قاشق چایخوری نمک بشویید تا بقایای مواد غذایی پاک شود. همچنین می توانید از کلرهگزیدین برای شستشوی دندان ها استفاده کنید.

بعد از گذشته چند هفته، دندان های خود را با نخ دندان و مسواک برقی تمیز نگه دارید. در طولانی مدت حتما باید برای افزایش عمر دندان های خود، مطمئن شوید که از ایمپلنت به خوبی مراقبت می کنید. این به معنای مسواک زدن ، شستشوی دهان و نخ دندان به صورت روزانه است. ایمپلنت ها ممکن است دچار حفره نشود اما بافت های نرم اطراف آن ممکن است آلوده شود. معاینات منظم دندانپزشکی نیز یک نکته کلیدی است – آنها به تشخیص عفونت قبل از ایجاد مشکل کمک می کنند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظرات در مورد راه های نگهداری و مراقبت از ایمپلنت دندان