×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

عوارض نصب نادرست لمینت دندان

عمده ترین دلیل نصب نادرست دندان را می توان بی دقتی و عدم مسئولیت پذیری دانست که موجب یکسری عوارض و مشکلات می گردد. مشکلات این پدیده می تواند شامل پوسیدگی شدید دندان ها، تجمع باکتری ها، بیماری های لثه و دندان، طول عمر کمتر لمینت ها و … باشد. در ادامه با ما همراه باشید تا در مورد عوارض و مشکلات عدم نصب صحیح لمینت دندان بیشتر بحث کنیم.

منظور از لمینت دندان چیست؟

لمینت ها قطعات نازکی از جنس سرامیک یا کامپوزیت هستند که برای اصلاح نمای طبیعی دندان های شما استفاده می شوند. آنها به صورت سفارشی ساخته می شوند و برای بهبود ظاهر دندان ها، به سطح دندان های شما می چسبند. داشتن لمینت بر روی دندان ها، از جمله راه های آسان و سریع برای پنهان کردن برخی نقص ها و بهبود لبخند شما است. این روش درمانی در صورت مراقبت های شخصی، می تواند تا ۱۰ سال دوام داشته باشد.

بخوانید  کامپوزیت دندان چیست؟

این روش درمانی و زیباسازی دندان می تواند برای دندان هایی که دچار شکاف، فرم نامناسب و … هستند، مناسب باشد. امروزه از این روش بیشتر برای زیباسازی دندان ها استفاده می شود.

نصب نادرست لمینت دندان

نصب نادرست لمینت دندان

همانطور که گفتیم، می توان از این روش برای اصلاح شکاف بین دندانها، اصلاح فرم دندان های شکسته یا خرد شده، دندان هایی که تغییر رنگ داده اند و … استفاده نمود.

یکی از نکات بسیار مهمی که باید در مورد این روش درمانی بدانید، آن است که نصب نادرست لمینت دندان می تواند موجب بروز بیماری های پریودنتال گردد. این مشکل می تواند باعث آسیب زدن به لثه، استخوان های نگهدارنده دندان و … شود.

بیماری های لثه می توانند به دو نوع مزمن و تهاجمی تقسیم بندی شوند که به ترتیب در سنین بالای ۳۵ سال و در سنین بلوغ قابل مشاهده هستند. این بیماری ها باعث می شود تا بافتی که برای حمایت از دندان تشکیل شده است، دچار التهاب شده و لق گردد. التهابات لثه و اطراف دندان جزئی از بیماریهای پریودنتال است که علت آن را می توان در ترشحات باکتری ها جستجو نمود.

بخوانید  ارتودنسی در دوران بارداری

عوارض نصب نادرست لمینت دندان

عوارض نصب نادرست لمینت دندان

در مورد عوارض نصب نادرست لمینت دندان باید گفت لمینت ها پوشش های نازکی هستند که اگر با کیفیت بالای ساخته شوند، می توانند علاوه بر مشکلات ظاهری و زیبایی، طول عمر بالایی نیز داشته باشند. اما اگر این لمینت ها به درستی نصب نشوند و یا لمینت جنس نامرغوبی داشته باشد، می تواند عوارض و مشکلات زیر را برای آن در نظر گرفت:

۱- مشکلات بهداشتی دندان ها:

عدم نصب صحیح لمینت باعث می شود تا پوسیدگی هایی در لایه های دندان در نقاطی که دندان به خوبی فضای لازم را پر نکرده است، به وجود بیاید.

تجمع غذا و باکتری: نصب نامناسب می تواند سبب تجمع باکتری ها و افزایش سرعت پوسیدگی و از دست رفتن دندان ها شود که کاملا با هدف لمینت متضاد است و ناشی از عدم مهارت یا دقت دندانپزشک می باشد.

۲- حساس شدن دندان ها:

در روند درمان این روش زیبایی دندان ها، بخشی از لایه رویی دندان توسط دندانپزشک برش می خورد تا لمینت روی آن نصب شود و این باعث می شود تا در صورت مصرف مواد غذایی بسیار سرد یا گرم، دندان ها حساسیت از خود نشان دهند.

بخوانید  سدیشن دندانپزشکی زیبایی

۳- واکنش بافت لثه:

نصب نادرست لمینت دندان می تواند باعث ناراحتی در لثه ها گردد که در کنار آن جایگذاری ناصحیح و جنس نامناسب آن می تواند واکنش های آلرژیک را نیز به همراه داشته باشد.

عوارض نصب نادرست لمینت دندان

دیگر عوارض و مشکلات نصب نادرست لمینت دندان

از دیگر عوارض و مشکلات نصب نادرست لمینت دندان می توان همچنین گفت:

۱- ناراحتی در دندان ها و لثه ها:

همانطور که گفتیم، لمینت ها روی دندان نصب می شود که باید دندانپزشک با قالب گیری مناسب از دندان و نصب آن در جایی که برش خورده است، عملیات لمینت گذاری را به صورت صحیح انجام دهد وگرنه می تواند تورم، التهاب و درد را از عوارض جانبی لمینت دانست.

۲- فرم نامناسب دندان ها:

به طور کلی هدف اصلی از لمینت دندان، اصلاح فرم و ظاهر دندان ها است که اگر نصب نادرست لمینت دندان به علل مختلف مانند عجله کردن یا بی دقتی یا عدم داشتن تجربه و … توسط پزشک انجام شود، می تواند به فرم و ظاهر دندان ها آسیب جدی وارد کند.

بخوانید  لمینت دندان قبل و بعد

۳- افزایش ریسک آسیب دیدن لمینت ها و دندان ها:

احتمال لب پر شدن لمینت، ساییدگی و .. در صورت نصب نادرست لمینت دندان وجود دارد.

جمع بندی

به طور کلی در یک جمع بندی می توان گفت در اعمال پزشکی از جمله لمینت، ارتودنسی، ایمپلنت و …، مهارت، دقت و وقتی که پزشک برای درمان می گذارد، بسیار مهم است. بنابراین لازم است در اعمال جراحی و دندانپزشکی به یک پزشک حاذق و مسئولیت پذیر مراجعه کنید.

نصب نادرست لمینت دندان می تواند دلایل مختلفی داشته باشد که بیشتر آن برعهده دندانپزشک نالایق است. این نصب نادرست می تواند تا مدت ها گریبانگیر شما شود و با اذیت کردن سایر دندان ها، پوسیدگی ها و ایجاد بیماری های التهابی موجب ضرر به دندان ها و لثه ها شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظرات در مورد عوارض نصب نادرست لمینت دندان