×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

عوارض کشیدن دندان عقل پایین

عوارض کشیدن دندان عقل پایین – بعضاً مواقعی وجود دارند که شما باید به اجبار دندان عقل خود را بکشید. اما این دندان در کجا قرار دارد؟ چطور آن را بکشیم؟ و از همه مهمتر عوارض کشیدن دندان عقل کدامند؟ کشیدن دندان عقل عوارض مختلفی دارد که شما باید با رعایت اصول خاصی سعی در جلوگیری از رخ داد آن‌ها کنید. در این مطلب با ما همراه باشید تا به صورت مختصر به توضیح این موارد بپردازیم تا شما در شرایط ضروری بتوانید بدون مشکل از دندان خود مراقبت کنید. برای انجام انواع مختلف ایمپلنت با وقت قبلی به بخش پشتیبانی وبسایت مراجعه کنید.

دندان عقل کجاست؟

قبل از هرچیزی بهتر است بدانید که مکان قرارگیری دندان عقل در کجا دهان است و در صورت نیاز شما باید چه مراحلی را برای کشیدن آن طی کنید. به صورت کلی دندان‌های عقل سومین و آخرین مجموعه از دندان‌های مولار (آسیاب) هستند و در بازه سنی بین ۱۷ تا ۲۵ سال یا در اصل نوجوانی رشد می‌کنند. به خاطر نحوه‌ی رشد فک، دندان‌های عقل همیشه دقیقاً پشت دندان آسیای دوم قرار نمی‌گیرند. دندان‌های عقلی که فضای کافی ندارند ممکن است دچار کج شدگی و انحراف یا عدم خروج از بافت لثه شوند و یا باعث فشردگی دندان‌های دیگر و خارج کردن آن‌ها از ردیف دندان‌ها گردند. برای انجام عمل جراحی و می‌توانید از های مجرب تیم ما وقت قبلی تهیه کرده و در جلسه‌ی مراجعه کار خود اقدام به انجام موارد مورد نیاز کنید.

بخوانید  تفاوت لمینت دندان و ارتودنسی

عوارض کشیدن دندان عقل

دندان عقل جزو یکی از حساس و البته مهمترین دندان‌های‌ هر فرد می‌باشد، لذا باید هنگام کشیدن آن به خوبی از عواقب و مواردی که رخ خواند داد آگاه باشید. این عمل دارای عوارض خاصی است که با انجام راهکار‌های متفاوت می‌توان از آن‌ها پیشگیری کرد. همچنین به علت پیچیدگی‌ها و مشکلات جراحی این نوع از دندان، دندانپزشکان توصیه می‌کنند اگر دندان‌های عقل به درستی در ردیف قرار گرفته‌اند و وضعیت خوبی دارند، از کشیدن آن‌ها صرف نظر کنید. همانطور که می‌دانید کشیدن دندان عقل نیازمند انجام عمل جراحی توسط دندانپزشک متخصص است. در ادامه با ما همراه باشید تا به ذکر مهمترین خطرات این عمل بپردازیم.

عوارض کشیدن دندان عقل

عوارض کشیدن دندان عقل پایین

برخلاف حساس و مهم بودن جراحی دندان عقل، همیشه شاهد هستیم که این کار به دقیق‌ترین شکل ممکن انجام می‌شود. برداشتن دندان عقل یک روش جراحی رایج است و معمولاً به خوبی انجام می شود. با این حال، عوارض برداشتن دندان عقل پایین معمولا از کشیدن دندان عقل بالا بیشتر است.
قبل از اینکه به ذکر عوارض کشیدن دندان عقل پایین بپردازیم بهتر است نکته‌ای را بدانید. برخلاف اینکه رخ داد چنین مشکلاتی به نحوی نادر و بسیار کم احتمال است، در آغاز عمل دندانپزشک با شما صحبت می‌کند و تمام مسئولیت اتفاقات رخ داده به عهده‌ی خود شما قرار دارد. همچنین دندانپزشک قبل از شروع کار برای کشیدن دندان به شما بی‌حسی تزریق می‌کند، اثر این بی‌حسی در مواقع بسیار نادر تا ماه‌ها ماندگار شده است. پس اگر که به این نوع مواد حساسیت دارید باید از قبل با دندانپزشک صحبت کنید. عوارض مختلفی برای اینکار وجود دارند که ما در بخش زیر به ذکر مهمترین آن‌ها می‌پردازیم:

بخوانید  انجام لمینت دندان در سنین پایین

بی‌حسی

همانطور که گفتیم مواردی وجود دارند که ممکن است بخاطر وجود مشکل یا حساسیت شما، بی‌حسی تا چند ماه پس از عمل نیز وجود داشته باشد. در این صورت شما باید به دندانپزشک خود اطلاع دهید.

ریسک‌های موجود در جراحی

از دیگر مشکلات رایج می‌توان به بروز عفونت در افراد بالای ۲۸ سال اشاره کرد. این مشکل بخاطر سوابق قبلی و مشکلاتی در این زمینه یعنی دهان و دندان وجود دارند که باید قبل از جراحی با معاینه کلی شما تعیین شود.

عوارض کشیدن دندان عقل بعد از جراحی

بعد از کشیدن دندان عقل ممکن است عوارض مختلفی را تجربه کنید که می‌توانند باعث سردرگمی یا ترس شما شوند، این عوارض به صورت کلی طبیعی هستند و نباید از رخ داد آن‌ها تعجب کرد. در بخش زیر به ذکر مهمترین آن‌ها پرداخته‌ایم:

  • تورم: این مشکل از شایع‌ترین عوارض‌های موجود در این عمل است که برای بهبود آن در ۴۲ ساعت اول بعد از جراحی از کمپرس سرد استفاده می‌شود. برای بهبود با این کمپرس باید آن را به مدت چند دقیقه روی موضع درد قرار دهید.
  • مشکلاتی در باز کردن دهان که ممکن است پس از گذشت ۱ الی ۷ روز حل شود
  • داشتن درد و مشکلات از این قبیل شایع ترین عوارض این جراحی است
بخوانید  کشیدن چند دندان با هم

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظرات در مورد عوارض کشیدن دندان عقل پایین