×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

روکش دندان پایه فلزی

روکش دندان پایه فلزی – رسیدگی به دندان‌ها نه فقط جنبه ی بهداشتی دارد بلکه زیبایی فرد را تحت الشعاع قرار می‌دهد. فردی که دندان‌هایی سالم و بدون از لک و خرابی داشته باشد به راحتی به شما لبخند میزند و دغدغه زشت و زیبا بودن تصویر لبخندش برایش بی معنی است اما شخصی که دچار پوسیدگی دندان است و از سفیدی دندان بهره نبرده است همیشه جلوی خود را هنگام خندیدن و یا صحبت کردن می‌گیرد. همین موضوع باعث می‌شود که رفته رفته فرد از جمع‌ها و مصاحبت با اشخاص گریزان شود و زوال و تنهایی در پیش بگیرد. این شخص باید به ماهر مراجعه کند و با استفاده از ، ایمپلنت و روکش دندان، خود را از شر این معضل بزرگ رهایی بخشد. روکش کردن دندان‌های آسیب دیده از مهم‌ترین خدمات یک دندانپزشکی است و با انتخاب روکشی مناسب برای دندان خود همواره می‌توانید زیبا به نظر بیایید. در این مقاله در مورد روکش دندان و انواع آن می‌خوانید تا بتوانید بهترین و مناسب‌‌ترین روکش را انتخاب کنید.

بخوانید  چگونگی ایجاد پوسیدگی دندان + علت و درمان ها

روکش مناسب دندان

به طور کلی روکش دندان برای بازسازی و ترمیم ظاهر دندان‌هایی است که دچار آسیب شده اند. این آسیب‌ها شامل پوسیدگی دندان، شکستگی و یا عصب کشی دندان، لکه دار بودن دندان‌ها و … می‌باشد. با روکش دندان‌هایتان توسط دندانپزشک می‌توانید مقاومت و پایداری دندان‌های خود را نیز بالا ببرید. لازم است بدانید که این عمل به صورت موقتی صورت نمی‌گیرد و برای انجام این کار باید مینای دندان شما تراشیده شود و سپس روکش با چسبی بر روی دندان شما قرار گیرد. خوب است قبل از استفاده از روکش در مورد انواع آن تحقیقات لازم به عمل آورید.
روکش دندان پایه فلزی – این روکش‌ها یک کلاهک سرامیکی و یا فلزی بر روی دندان‌های خراب یا پوسیده هستند تا دندانها را از آسیب‌های بعدی حفظ کنند. خوب است که به محض پوسیدگی دندان‌هایتان به دندانپزشک مراجعه کنید تا از با ترمیمی جزئی به حالت اولیه خود بازگردند. این روکش می‌تواند جنسی از فلز یا سرامیک و یا ترکیبی از هر دو داشته باشد و برای ساخت آن باید از ماده ای استفاده کرد که با شرایط دهان سازگاری داشته باشد و مواد سمی وارد بدن نشود. روند کلی روکش کردن به این صورت است که دندان شما توسط دندانپزشک قالب گیری می‌شود و سپس توسط لابراتوار دندانپزشکی ساخته و با چسب مخصوص بر روی دندان شما قرار می‌گیرد.

بخوانید  چه چیزی یاد بگیرم تا پولدار شوم

انواع روکش دندان

روکش‌ها انواع مختلفی دارند که با تشخیص پزشک ضرورت روکش کردن یک دندان مشخص می گردد و بعد از آن فرد به دنبال بهترین نوع طبق سلیقه و جنس دندان خود می‌گردد.

روکش تمام فلز – روکش دندان پایه فلزی

روکش دندان پایه فلزی – با استفاده از آلیاژ‌هایی مثل طلا، پلاتینیوم، کبالت کروم و یا نیکل کروم ساخته شده که معمولا برای دندان‌های آسیاب به کار می‌رود و بسیار مقاوم است و به دندان‌های اصلی شخص بسیار شباهت دارد.

روکش سرامیکی

این روکش‌ها که همان لمینت هستند که بسیار پرطرفدار بوده و جنبه زیبایی بیشتری به همراه دارند. با وجود ساخت نازک، بسیار محکم و پردوام هستند. به راحتی دچار لکه نمی‌شوند و برای نصب بر روی دندان نیاز نیست قسمت زیادی از مینای دندان را بتراشیم.

انواع روکش دندان

روکش پرسلن یا PFM

روکش پرسلن نسبت به روکش سرامیکی ظاهر خوبی ندارند اما از دوام و کیفیت بالاتری برخوردارند. این روکش ترکیبی بین پرسلن و روکش فلزی است زیرا یک لایه فلز در زیر و سرامیک یا همان پرسلین در بالای آن قرار دارد. نگران فلزات درون این روکش نباشید این آلیاژها بسیار نازک و قوی طراحی شده و برای دندان‌های افراد بسیار مناسب است. طراحی این فلزات به گونه ای بوده که به خوبی به پرسلن اتصال می‌یابد. این روکش‌ها هم محبوبیت زیادی دارند و بسیار قوی و بادوام هستند. وجود فلز در لایه‌های زیرین این روکش موجب اتصال بهتر به دندان می‌شود. شفاف بودن این روکش موجب شده که ظاهری نزدیک به به دندان‌های طبیعی افراد داشته باشد و رنگش نسبت به باقی روکش‌ها سریع‌تر با رنگ دندان‌های دیگر مطابقت پیدا می‌کند.

بخوانید  قرص کلاژن: راز سلامتی و شادابی پوست، مو و مفاصل

روکش زیرکونیا

با ماده ی جدیدی به نام زیرکونیا ساخته شده که میتوانیم آن را از لحاظ ساختاری به پرسلین نزدیک بدانیم. ترکیب فلز و سرامیک همواره روکشی منحصر به فرد به ما میدهد. این روکش‌ها استحکام کمتری دارند و نیمه شفاف هستند البته به زمان کمتری برای نصب نیازمندند زیرا همان موقع دندانپزشک در مطب مواد را برای شما برش داده و بر روی دندانتان قرار می‌دهد.

روکش E-MAX

جدیدترین نوع روکش می‌باشد و تماما سرامیکی است. از ماده ای به نام دی سیلیکات لیتیوم ساخته شده است. بسیار سبک و نازک هستند اما مقاومت و دوام بالایی دارند. معمولا برای دندان‌های جلو استفاده می‌شوند. اما هزینه زیادی برای بیمار به همراه دارد.

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظرات در مورد روکش دندان پایه فلزی