×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سفر به استانبول با تور به صرفه است یا شخصی

بسیاری از افرادی که قصد سفر به ترکیه و استانبول را دارند با این دو راهی مواجه هستند که با تور به استانبول سفر کنند یا با هزینه های شخصی خود. هزینه سفر به ترکیه با تور و سفر به صورت شخصی قطعا متفاوت است. همان طور که می دانید استانبول یکی از معروف ترین شهر های ترکیه بوده و امروزه یکی از اصلی ترین مقاصد گردشگری برای ایرانیان است. از آن جایی که استانبول جاذبه های گردشگری فراوانی دارد هر ساله افراد زیادی از نقاط مختلف دنیا برای بازدید از آن به ترکیه سفر می کنند.

برای بازدید از جاذبه های زیبا این شهر و دیگر نقاط ترکیه شما باید برای سفر خود یک برنامه ریزی دقیق داشته باشید. افراد زیادی برای داشتن این برنامه ریزی ترجیح می دهند تا با استفاده از تور به این کشور سفر کنند و از طرف دیگر افراد دیگر سفر به صورت شخصی و با خانواده را انتخاب می کنند. سوالی که مطرح می شود این است که تفاوت این دو سفر چیست؟ ما در این مقاله صفر تا صد سفر به ترکیه و استانبول با تور و به صورت شخصی را در اختیار شما قرار می دهیم.

بخوانید  9 سریال کره ای مدرسه ای و دبیرستانی جدید 2023 برای نوجوانان

سفر به استانبول به صورت شخصی

در ابتدا قصد داریم سفر به استانبول را به صورت شخصی بیان کنیم. افرادی که قصد دارند به صورت شخصی به این شهر سفر کنند با یک سوال رو به رو می شوند و آن هم این است که چقدر پول ببریم استانبول؟ ما در ادامه هزینه های سفر به استانبول را به صورت شخصی بررسی خواهیم کرد تا بتوانید قبل از سفر یک برنامه ریزی دقیق داشته باشید.

خرید بلیط هواپیما

 

خرید بلیط هواپیما

از جمله کارهایی که باید در سفر به استانبول انجام داد این است که شما باید در قدم اول برای خرید بلیط اقدام کنید. در زمان خرید بلیط هواپیما باید به تاریخ سفرتان توجه کرده و برای تاریخ مشخصی بلیط تهیه کنید. در صورتی که می دانید قرار است چند روز در کشور ترکیه و استانبول بمانید، می توانید بلیط های دو طرفه تهیه کنید.

این روزها با گسترده تر شدن بستر اینترنت این امکان برای کاربران فراهم شده تا بتوانند بلیط های هواپیمای خود را به صورت آنلاین خریداری کنند. قیمت خرید بلیط هواپیما برای سفر به ترکیه همیشه یکسان نبوده و یکی از عواملی که می تواند روی هزینه بلیط هواپیما تاثیر داشته باشد تاریخ سفر شماست. در برخی شرایط خاص و مراسمات مانند تعطیلات عید نوروز قیمت بلیط هواپیما ها افزایش می یابد.

بخوانید  راهنمای کامل گیاهان تاریکی دوست: معرفی، نگهداری و مراقبت

خودرو شخصی

برخی از افراد ترجیح می دهند تا به جای سفر با هواپیما به ترکیه، سفرهای زمینی را تجربه کنند برای همین با خودرو شخصی خود به این کشور سفر می کنند. در صورتی که شما هم قصد دارید با خودرو شخصی خود به استانبول سفر کنید باید بدانید که شما به گواهینامه بین المللی یک ساله، دفترچه مالکیت، پلاک بین المللی،کاپوتاژ، هزینه گمرک و بیمه ده روزه و همچنین برچسب IR و CD خودرو نیاز خواهید داشت.

به علاوه شما باید تفاوت هزینه بنزین ایران و ترکیه را نیز در نظر بگیرید. بنابراین یکی دیگر از کارهایی که باید در سفر به استانبول انجام داد، تهیه تمامی موارد ذکر شده است. افراد می توانند با خودرو شخصی خود از سه مرز سرو، بازرگان و رازی به این کشور سفر کنند.

هتل

 

رزرو هتل

یکی از اصلی ترین موضوعاتی که در سفر شخصی به ترکیه باید به آن توجه داشت، محل اقامت و هتل است. اگر از خود می پرسید که برای سفر به ترکیه چند لیر لازم است باید بگوییم که تمام هزینه ها به شرایط و انتخاب شما بستگی دارند. برای مثال این که کدام یک از هتل های شهر استانبول را انتخاب کرده اید، روی هزینه های شما تاثیر دارد.

بخوانید  عجیبترین ابزار کار منشی ها در قدیم

هزینه های هتل های یک ستاره تا پنج ستاره متفاوت بوده و همچنین آپارتمان های مختلف نیز با توجه به امکانات آن ها با قیمت های متفاوتی ارائه می شوند. اگر محل اقامت شما به جاذبه های گردشگری شهر استانبول نزدیک باشد دیگر نیازی به صرف هزینه های اضافی برای رفت و آمد ندارید.

ارز مسافرتی

موضوع بعدی که برای سفر به استانبول باید به آن توجه کنید ارزهای مسافرتی هستند. برخی از افراد نمی دانند که برای تهیه ارزهای مسافرتی دلار یا لیر تهیه کنند. در این خصوص باید بگوییم که برای سفر به استانبول بهتر است دلار همراه داشته باشید و در صورت نیز این امکان برای شما وجود دارد تا دلار خود را به لیر تبدیل کنید.

برنامه ریزی برای سفر به استانبول

برای این که در زمان سفر خود با کمبود وقت رو به رو نشوید، بهتر است قبل از سفر به ترکیه فهرستی از بهترین مراکز خرید و دیدنی های شهر استانبول تهیه کنید. برای سفر شخصی به شهر استانبول برنامه ریزی بسیار مهم است، بنابراین حتما قبل از آن را انجام دهید. در خصوص هزینه های این بخش باید بگوییم که بازدید از برخی جاذبه های دیدنی این شهر نیازمند پرداخت هزینه است.

بخوانید  ۵ دلیل قاطع برای عدم خرید همستر و چگونگی مراقبت از آن

حمل و نقل عمومی

 

حمل و نقل در استانبول

از آن جایی که قیمت بنزین در کشور ترکیه بالا است، بنابراین بهتر است به سراغ اجاره خودرو نروید؛ زیرا هزینه های شما به طرز قابل توجهی افزایش می یابد. برای همین بهتر است برای بازدید از بخش های مختلف شهر از حمل و نقل عمومی استفاده نمایید. در صورتی که برای حمل و نقل عمومی خود کارت تهیه کنید به راحتی می توانید به بخش های مختلف شهر بروید و هزینه های اندکی پرداخت کنید.

هزینه مواد خوراکی

قبل از سفر به شهر استانبول باید بخشی از هزینه های خود را برای خوراک در نظر بگیرید. حال اگر می پرسید برای هزینه خوراک چقدر پول ببریم استانبول؟ باید بگوییم که این هزینه به این که غذای خود را در چه رستورانی سرو می کنید، بستگی دارد.

زمان سفر

 

زمان سفر به استانبول

همانطور که می دانید استانبول یکی از شهرهای چهار فصل بوده و شما می توانید در هر ماهی از سال به این شهر سفر کنید. در صورتی که قصد دارید در هزینه های خود صرفه جویی کنید، بهتر است در ماه هایی به این شهر سفر کنید که هزینه های مختلف کمتر در نظر گرفته شود.

بخوانید  فیلم کمدی ورود خروج ممنوع

به عنوان مثال شما می توانید فصل بهار ره برای سفر به این شهر انتخاب کنید تا هم از جشنواره های مختلف برندهای ترکی استفاده کنید و هم محصولات مختلف را با قیمت های پایین تری تهیه کنید. در صورتی که به دنبال یک سفر ارزان هستید، بهترین زمان سفر فصل هایی غیر از های سیزن است. در این زمان قیمت ها کاهش داشته و شما با ازدحام جمعیت رو به رو نخواهید بود.

عوارض خروج از کشور

قبل از سفر به استانبول بهتر است بدانید عوارض خروج از کشور متفاوت است. عوارض خروج از کشور برای بار اول ۴۰۰، برای بار دوم ۶۰۰ و برای بار سوم ۸۰۰ هزار تومان در نظر گرفته شده که مسافران ملزم به پرداخت آن هستند.

سفر به استانبول با تور

افراد زیادی عقیده دارند که هزینه سفر به استانبول با تور بسیار کمتر از سفر شخصی است. البته باید گفت این موضوعی زمانی صحت دارد که چنین افرادی چندین بار به این کشور سفر کرده باشند و در مورد رستوران ها، هتل ها، جاذبه ها و موارد دیگر اطلاعات زیادی داشته باشند. افرادی که قصد دارند برای اولین بار به استانبول سفر کنند و یا با وجود چندین بار سفر اطلاعات خوبی در مورد این شهر ندارند، بهتر است به دنبال خریدهای تور استانبول باشند.

بخوانید  اسم و نام شهر های بدون نقطه در ایران

 

سفر به استانبول با تور

در سفر با تور مجریان تور برنامه های سفر را پیش می برند و تمام امور مربوط به سفر شما را انجام می دهند. بنابراین شما یک سفر آرام و بی دغدغه را تجربه می کنید. در واقه می توان گفت شما با خرید تورهای خارجی مانند تور استانبول می توانند در هر زمانی بدون داشتن برنامه ریزی خاصی به استانبول سفر کنید و از این بخش های مختلف این شهر دیدن کنید.

یکی از مهم ترین مزیت های سفر با تور به استانبول این است که دیگر لازم نیست تا هزینه های ورودی جاذبه های گردشگری، تردد در مقصد را پرداخت کنید. از طرف دیگر هزینه پیدا کردن هتل مناسب نیز بر عهده آژانس مسافرتی مورد نظر است. بسیاری از افراد برای سفر به ترکیه با تور به چنین هزینه هایی توجه ندارند و این هزینه ها در آن زمان اهمیت زیادی دارد.

اگر قصد دارید با تور به استانبول سفر کنید و هزینه های کمتری پرداخت نمایید، می توانید به سراغ تورهای لحظه آخری بروید. این تورها معمولا با هزینه های کمتری ارائه می شود، اما حتما قبل از خرید امکانات آن ها را بررسی کنید.

بخوانید  تاریخ ولنتاین ۱۴۰۲ چه روزی است ؟

از مهم ترین امکاناتی که تورهای استانبول در اختیار مسافران قرار می دهد، می توان به رزرو هتل، خرید بلیط، همراه داشتن تور لیدر، شکم گردی و بازدید از جاذبه های مختلف اشاره کرد. هزینه خرید تور استانبول با توجه به مدت زمان سفر و نوع تور شما متفاوت است. به علاوه مسائلی همچون نوع هتل و پروازهای شما نیز می تواند روی این هزینه ها تاثیر داشته باشد.

همچنین تور لیدر به عنوان یک راهنما در زمان سفر همراه شماست و بخش های مختلف شهر را به شما معرفی می کند و همچنین شما برای صحبت کردن با فروشندگان مشکلی نخواهید داشت. در نهایت باید گفت اگر جز افرادی هستید که قصد دارید برای اولین بار به ترکیه و شهر استانبول سفر کنید، بهتر است تورهای استانبول را انتخاب نمایید.

 

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظرات در مورد سفر به استانبول با تور به صرفه است یا شخصی