×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

هزینه و قیمت فلوراید تراپی دندان

متأسفانه بیشترین مشکلاتی که در بزرگ‌سالی تقریباً در ۹۰ درصد افراد جامعه دیده می‌شود، پوسیدگی دندان‌ها است. شاید اگر به عقب برمی‌گشتیم و نقش مهم پیشگیری را با جدیت دنبال می‌کردیم، دیگر دندان‌های آسیب‌دیده و پوسیده، نگرانی‌مان محسوب نمی‌شد. هزینه فلوراید تراپی یکی از مشکلاتی است که باعث می شود انجام آن با تاخیر باشد. ها در مطب خود روش های جلوگیری از پوسیدگی دندان را از همان ابتدا برای کودکان ارائه میدهند. برای کسب اطلاعات در مورد ایمپلنت و ، مقالات سایت را مطالعه فرمایید.

فلورایدتراپی چرا و چگونه انجام می‌شود؟

نقش فلوراید در سلامت دندان‌ها، موضوعی است که چندین ساله مطرح‌شده است. فلوراید باعث کاهش اسیدهای مضر دندانی و افزایش مقاومت مینای دندان می‌شود. ازاین‌رو در حفظ سلامت مینای دندان، تأثیرات چشمگیری خواهد داشت.

برای انجام فلوراید تراپی کودکان بالای ۴ سال، باید به مطب دندانپزشک خوب در تهران  مراجعه کنند. دندانپززشک خوب در مرحله اول، دندان‌های کودک را بررسی می‌کند تا درصورتی‌که نیاز به فلوراید تراپی داشته باشد، این عمل را برای وی انجام دهد.

بخوانید  بهترین دکتر دندانپزشک در تهران کیست ؟

بسیاری از کودکان هستند که نیازی به فلوراید تراپی ندارند و این موضوع تنها با صلاح‌دید دندان‌پزشک مشخص خواهد شد. درصورتی‌که فلورایدتراپی تجویز شود، دندان‌های کودک، در معرض فلوراید قرار می‌گیرند تا فلوراید جذب دندان‌هایشان شود.

این عمل ساده تنها ۵ دقیقه طول می‌کشد اما ماندگاری ۶ ماهه دارد. در فلوراید تراپی از وارنیش استفاده می‌شود. وارنیش ها یک بار مصرف هستند و برای قرار گرفتن روی دندان‌ها، باید سطح دهان و دندان کاملاً خشک شود و سپس روی دندان‌ها قرار گیرد. به‌محض برخورد بزاق دهان با وارنیش، وارنیش فلورایدی روی دندان‌ها می‌چسبد و سفت می‌شود.

 

آیا فلوراید تراپی با بی حسی انجام می‌شود؟

خیر! فلوراید تراپی یک روش درمانی بدون بی‌حسی است ازاین‌رو کودکان ترس و واهمه‌ای از انجام این عمل نخواهند داشت. تنها مواردی که باید در این فرایند رعایت شود، مراقبت‌های پس از درمان است که حدوداً ۲۴ ساعت زمان لازم دارد. در این ۲۴ ساعت باید مراقب خورد و خوراک‌های کودکتان باشید و از دادن غذاهای سخت و چسبنده خودداری کنید تا فلوراید باقی‌مانده در مجاورت دندان‌ها، به‌خوبی جذب دندان‌های کودک شود.

بخوانید  بررسی جامع کامپوزیت ، لمینت و ایمپلنت دندان

هزینه فلوراید تراپی چقدر است؟

هزینه و قیمت فلوراید تراپی دندان ممکن است بستگی به عوامل مختلفی داشته باشد، از جمله مکان جغرافیایی، تخصص و تجربه دندانپزشک، نوع فلوراید استفاده شده و سطح پیچیدگی درمان. همچنین، نوع بیمه دندانپزشکی و پوشش آن نیز بر هزینه تأثیر می‌گذارد.

به طور کلی، قیمت فلوراید تراپی معمولاً در محدوده قیمت‌های معمول برای خدمات دندانپزشکی قرار می‌گیرد. در برخی از کشورها، هزینه فلوراید تراپی در حدود ۲۰ تا ۱۰۰ دلار می‌باشد. هرچند، این مقدار تنها برآوردی است و قیمت دقیق برای شما می‌تواند متفاوت باشد.

البته این موضوع را در نظر بگیرید که هزینه فلوراید تراپی در مقایسه با هزینه عصب‌کشی و ترمیم دندان‌ها، ناچیز است و اگر در همان ابتدا از این روش استفاده شود، تا ۸۰ درصد کاهش پوسیدگی دندانی در بزرگ‌سالی ایجاد خواهد شد. برای اطلاعات دقیق از هزینه فلوراید تراپی باید با مطب موردنظر تماس بگیرید تا حداقل و حداکثر قیمت فلوراید تراپی برای دندان‌های کودکتان، مشخص شود.

امکان انجام فلوراید تراپی در منزل با هزینه های پایین‌تر نیز وجود دارد اما با توجه به درصد پایین فلوراید موجود در دهان شویه و خمیردندان های حاوی فلوراید تاثیر آن به مراتب کمتر است.

برای داشتن اطلاعات دقیقتر در مورد قیمت فلوراید تراپی، بهتر است با دندانپزشک خود تماس بگیرید یا با مراکز دندانپزشکی مختلف در منطقه خود مشورت کنید. آنها می‌توانند به شما اطلاعات دقیق‌تری درباره هزینه‌ها و پوشش بیمه دندانپزشکی در این زمینه ارائه دهند.

تا چه مدت فلوراید تراپی باید انجام شود؟

معمولاً اثرات فلوراید تراپی تا ۶ ماه پایدار است. اما بعد از هر شش ماه، نیاز است تا فلوراید تراپی تمدید گردد. فلوراید تراپی را جدی بگیرید چراکه بیشتر دانش‌آموزانی که به پایه تحصیلی راهنمایی می‌روند، حداقل دو دندان پوسیده دارند که این آمار نشان‌دهنده اهمیت پیشگیری در سنین پایین‌تر است.

فلوراید تراپی کودکان در پایه اول دبستان و پیش‌دبستانی معمولاً انجام می‌گیرد و تا سن ۱۲ سالگی انجام این روش، بلامانع است. دلیل این‌که در سنین پایین‌تر فلورایدتراپی انجام می‌شود، میزان جذب بالای فلوراید توسط دندان‌های کودکان است. در سنین بالاتر تنها شستشو با محلول‌های دهان‌شویه فلورایدی، کفایت می‌کند.

 

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظرات در مورد هزینه و قیمت فلوراید تراپی دندان