×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ایمپلنت در افراد مسن

دغدغه انجام ایمپلنت در افراد مسن و میانسال از مهمترین موانع پیش رو به منظور انجام این درمان است. برخلاف باور عامیانه به استثنای چندین مورد خاص، ایمپلنت در میانسالی هیچ منع و محدودیتی نداشته و یکی از بهترین روش های جایگزین کردن دندان های از دست رفته به شمار می آید. به منظور آشنایی بیشتر با فرایند ایمپلنت در افراد مسن با ما همراه باشید.

ایمپلنت دندان چیست؟

کاشت دندان و یا اصطلاحا ایمپلنت یکی از خدمات نوین و پرطرفدار دندانپزشکی با هدف اصلاح طرح لبخند، تحلیل رفتگی لثه و جایگزین کردن دندان های از دست رفته است. این روش درمانی در موارد بسیار زیادی به منظور حفظ سلامت دهان و دندان انجام شده و اهداف درمانی جدی به دنبال خواهد داشت. سن انجام ایمپلنت همواره یکی از دغدغه ها و دل نگرانی های رایج در خصوص این درمان بوده و خوشبختانه امروزه بدون محدودیت خاصی برای متقاضیان انجام خواهد شد.

بخوانید  چگونه می توان طرح لبخند زیبا داشت

 

اهداف اصلی ایمپلنت دندان چیست؟

  • پیشگیری موثر از تحلیل لثه، لق شدن دندان ها و امکان استفاده از پروتزهای دندانی
  • پیشگیری از ایجاد پوسیدگی و عفونت های بین دندانی
  • جایگزین کردن دندان های از دست رفته و بهبود مشکلات تلفظی
  • بهبود کیفیت رژیم غذایی و کاهش مشکلات گوارشی

سن مناسب کاشت های دندانی

متخصصین ایمپلنت و کاشت های دندانی معتقد هستند بهترین سن ایمپلنت دندان از ۱۸ سالگی تا ۵۰ سالگی است. تحقیقات مختلف در این زمینه نشان داده است که انجام این روش پیش از ۱۸ سالگی منجر به بدشکلی های فک و صورت شده و در بیشتر موارد نتایج مطلوبی نخواهد داشت. انجام ایمپلنت در افراد مسن یکی از مهمترین دغدغه های موجود در خصوص سن مناسب کاشت های دندانی بوده و احتیاج به بررسی های بیشتری خواهد داشت.

ایمپلنت

استفاده از ایمپلنت در افراد مسن چگونه است؟

امروزه ایمپلنت و یا همان کاشت های دندانی بهترین جایگزین پروتزهای متحرک در افراد میانسال است. استفاده از این روش توانسته است مشکل لق بودن، نداشتن ثبات در جایگاه دندان و تغییر سایز پروتزهای دندانی را مرتفع نموده و یک روش قطعی به منظور جایگزین کردن دائمی دندان های از دست رفته محسوب شود. البته باید توجه داشت این روش در همه موارد کاربردی نبوده و احتیاج به رسیدگی بیشتر، رعایت بهداشت و مراقبت های اصولی خواهد داشت.

بخوانید  روش های مرتب کردن دندان

 

مزیت استفاده از ایمپلنت در افراد مسن چیست؟

  1. سهولت غذا خوردن و تکلم
  2. پیشگیری از بروز مشکلات گوارشی مانند سوء هاضمه ناشی از جویدن و بلع نامناسب
  3. پیشگیری از تحلیل رفتگی لثه و لق شدن دندان ها

امروزه یکی از رایج ترین نوع ایمپلنت در افراد مسن و میانسال، قرار دادن دندان مصنوعی بر پایه ایمپلنت است. با توجه به اینکه امکان ایمپلنت تمامی دندان های فک بالا و پایین وجود نداشته و از نظر علمی غیرقابل انجام خواهد بود؛ پروتزهای دندانی بر پایه ایمپلنت و یا ایمپلنت ۶ تا ۸ عدد از دندان های اصلی راه حل مناسبی بوده و از جمله درمان های کاندید جایگزین کردن دندان های از دست رفته در جمعیت افراد مسن به شمار می آید.
پیش از هر چیزی باید توجه داشت که امکان انجام ایمپلنت در افراد مسن به عوامل مختلفی بستگی داشته و پس از صدور نظر قطعی معالج به دنبال جلسات معاینه و مشاوره انجام خواهد شد. از اینرو پیشنهاد میشود به منظور کسب اطلاعات کامل و صحیح در خصوص شرایط، عوارض، هزینه و مراقبت های ایمپلنت در افراد مسن به پزشک متخصص ایمپلنت و پروتزهای دندانی مراجعه نمایید.

بخوانید  مراقبت بعد از جراحی و کشیدن دندان

مراقبت های پس از ایمپلنت دندان

یکی از مهمترین و اصلی ترین پارامترهای تاثیرگذار در کسب نتایج رضایت بخش و اطمینان از نتایج نهایی این درمان، اطلاع و رعایت تمامی اصول و مراقبت های ثانویه پس از ایمپلنت است. مراقبت های اولیه و ثانویه پس از ایمپلنت در افراد مسن عبارت اند از:

  • اجتناب از خوردن مواد غذایی سفت، میوه های هسته دار و بسیاری از خوراکی های دیگر
  • اجتناب از برداشتن لقمه های سنگین و بزرگ
  • رسیدگی مداوم به وضعیت بهداشت دهان و دندان
  • استفاده از دهانشویه مناسب و فاقد الکل
  • باید توجه داشت که مراجعه مداوم، منظم و زمان بندی شده به دندانپزشک و یا ایمپلنت به منظور بررسی و چکاپ های ثانویه نیز از اهمیت بسیار زیادی برخوردار بوده و تاثیر فراوانی در سرعت روند بهبودی و کسب نتایج رضایت بخش از درمان خواهد داشت.
  • عوارض کاشت دندان در افراد میانسال
  • ایجاد التهاب، تورم و درد به شکل گذرا
  • احتمال ایجاد کبودی، خون مردگی و درد شدید در برخی از موارد
  • امکان ایجاد عفونت تنها در برخی از موارد نادر
بخوانید  عوامل موثر بر هزینه لمینت دندانی

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظرات در مورد ایمپلنت در افراد مسن