×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

پروتز دندان ارزان

پروتز دندان ارزان – اگر قصد مراجعه به برای پروتز دندان ثابت و یا متحرک دارید و می خواهید پروتز دندان ارزان داشته باشید، حتما این متن را دنبال کنید. به هر جسمی که جایگزین عضوی از بدن شود، پروتز گویند. این امر برای دندان نیز صادق است. هنگامی که در یک یا چند دندان دچار مشکل شده و آن ها را از دست بدهیم و با قسمتی از تاج دندان شکسته شود حتما به جایگزین نیاز داریم. زیرا هر جای خالی به وجود آمده در دهان نظم دندان ها را به هم زده و می تواند به سایر دندان های سالم و یا حتی در مواردی به فک نیز آسیب برساند.

برای دندان انواع مختلفی از پروتزها را داریم که در ادامه به آن اشاره می شود.

انواع پروتزهای دندان

برای دندان دو نوع پروتز ثابت و متحرک داریم که هر کدام اشکال مختلفی دارند که بسته به نیاز و تشخیص دندان پزشک استفاده می شود. از جمله پروتزها می توان ونیر، روکش، بریج و پروتز های ایمپلنت که ثابت در دهان می مانند را اشاره داشت.

بخوانید  ایمپلنت دندان برای چه افرادی ممنوع است؟

پروتز دندان بهترین انتخاب برای جایگزینی دندان از دست رفته است. بدین صورت که دندان به طور کامل خارج شد و به جای ریشه آن پایه ایمپلنت گذاشته می شود  و خود پروتز به شکل دندان و جایگزین دندان از دست رفته می گردد.  همچنین افرادی که تمامی دندان های خود را از دست داده اند می توانند از پروتزهای ثابت دندانی  استفاده کنند.

هزینه پروتز دندان

پروتز ثابت و انواع آن

این پروتزها توسط خود شخص قابل خارج سازی و جا به جایی نیستند. از انواع آن ها می توان به نوع متکی بر دندان با ایمپلنت اشاره داشت. پروتز های ثابتی که متکی بر دندان هستند هم خود شامل روکش ها و ها می باشند.

مزایای پروتز دندان

پروتزهای دندانی به صورت سفارشی و خاص هر فرد ساخته می شوند. بدین صورت که دندان پزشک در مطب خود از فرم دندانی شما قالب گرفته و به لابراتوار می فرستند و سپس با توجه به قالب در لابراتوار دندان مختص شما ساخته می شود.

بخوانید  ایمپلنت کامل فک بالا و پایین

در ساخت پروتزهای دندانی دقت بالایی می شود تا بسیار به دندان طبیعی شبیه باشند و یک حالت مصنوعی در دهان ایجاد نکند. از جمله مزیت های استفاده از پروتزهای دندانی می توان به جلوگیری از فرسایش و شکستگی و یا سایش دندان های باقی مانده اشاره داشت. همانطور که گفته شد در صورتی که جای خالی دندانی پر نشود در احتمال بالا به دندان های دیگر و یا حتی در مواردی به فک آسیب می رساند.  پس حتما در صورت مشکل در دندان و با تاج آن حتما به دندانپزشک مراجعه کنید و جای خالی آن را با روش های درمانی پر کنید تا به سایر دندان هایتان آسیبی وارد نشود.

هزینه پروتز دندان

همانطور که گفته پروتز دندان با توجه به فرم دندان هر شخص و پس از قالب گیری و ساخت در لابراتوار ساخته می شود. در نتیجه هزینه نهایی به عوامل مختلفی بستگی دارد و نمی توان از قبل و بدون معاینه دقیق گفت.

بخوانید  پروتز دندان

هزینه ها در کلینیک های مختلف و لابراتوارها با هم فرق دارد و هر کدام دستمزد خود را با توجه به خدماتی که ارائه می دهند برای مشتریان در نظر می گیرند. برای اطلاع از هزینه دندان باید توسط دندان پزشک معاینه شود. در نتیجه می توانید یک جلسه مشاوره نزد دندان پزشک انتخابی خود بروید تا قیمت حدودی را برایتان بگوید.

علاوه بر اینها هزینه دندان پزشک و متخصص دندانپزشک با هم فرق دارد و هزینه متخصص بیشتر است.

آیا هزینه پروتز دندان تحت پوشش بیمه است؟

اکثر ارائه دهندگان بیمه های دندانپزشکی، قستی  از هزینه های مختص به  پروتز دندان را پوشش می دهند. اما با این وجود برای اطلاع دقیق تر حتما با شرکت بیمه خود تماس بگیرید و در مورد شرایط از آن ها سوال کنید. در این صورت خواهید دانست که آیا بیمه دندان شما هزینه های پروتز دندان را متقبل می شود یا خیر. و در صورت تقبل چند درصد از هزینه کل کسر می شود.

بخوانید  کشیدن همه دندانها در یک جلسه

بعضی از بیمه ها تنها با دندان پزشکان خاصی کار می کنند و هزینه های دندان پزشکی که توسط همان دندان پزشک انجام شده تقبل می کنند. در نتیجه اسامی دندان پزشکانی که بیمه شما با آنها کار می کند را نیز بدانید.

کلام آخر

پروتز دندان یکی از روش های مناسب برای درمان دندان از دست رفته است که در انواع مختلف ثابت و متحرک وجود دارد. افراد برای پروتز دندان خود به دنبال کلینیکی برای پروتز دندان ارزان هستند. برای این منظور می توانید از کلینیک های مختلف قیمت بگیرید و یا از بیمه های پوشش دهنده خدمات دندان پزشکی استفاده کنید.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظرات در مورد پروتز دندان ارزان