×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین خبر از تعطیلی شنبه و یکشنبه هفته آینده | تصمیم دولت برای تعطیلی روزهای چهاردهم و پانزدهم مرداد اعلام شد

خبر جدید از هرام عین‌اللهی: آیا روزهای چهاردهم و پانزدهم مرداد تعطیل خواهند بود؟! در گفت‌وگویی با یک خبرنگار، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی پیشنهاد تعطیلی این روزها را براساس اطلاعاتی که از سازمان هواشناسی دریافت می‌شود، مورد بررسی قرار خواهد داد. اما بر اساس اطلاعات جدید، هوا در روز جمعه خنک‌تر می‌شود و هنوز پیشنهادی برای تعطیلی روزهای بعد ارائه نشده است. هرچند اگر وضعیت به گونه‌ای باشد که به سلامتی مردم آسیب بزند، دولت دوباره پیشنهاد تعطیلی را مطرح خواهد کرد. در انتظار تصمیمات جدید!

گرمای هوا چه تاثیری بر سلامت مردم دارد ؟

گرمای هوا می‌تواند تأثیرات مختلفی بر سلامت مردم داشته باشد. در شرایطی که هوا بسیار گرم و خشک است، ممکن است به عوارضی مانند خشکی و ترشح کم آب ادراری، افت فشار خون، تشدید بیماری‌های عروقی قلبی و عروقی مغزی، ضعف و خستگی، سوختگی و سوزش پوست، تشدید بیماری‌های تنفسی و حتی مرگ ناگهانی منجر شود.

عوارض گرما بیشتر در افرادی که دارای بیماری‌های قلبی، عروقی، تنفسی و دیابت هستند، شیب بالاتری دارد. همچنین افراد سالمند، کودکان و بارداران نیز بیشتر در معرض خطر قرار دارند و باید در شرایط گرما و خشک ، از سوی دیگر، افراد با وزن بالا و فعالیت بدنی زیاد نیز به عوارض گرمایی دچار می‌شوند.

برای پیشگیری از عوارض گرما، می‌توان از روش‌هایی مانند نوشیدن مقدار کافی آب، پوشیدن لباس‌های سبک و مناسب، استفاده از کولر و فن، اجتناب از فعالیت‌های شدید در ساعات گرم روز، و اقداماتی مانند بهداشتی، غذایی و درمانی مناسب استفاده کرد. همچنین، در صورت بروز علائمی نظیر سرگیجه، تهوع، تشنج، عرق سرد، تنگی نفس و درد قفسه سینه، باید به سرعت به پزشک مراجعه کرد.

برچسب ها : ,

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظرات در مورد آخرین خبر از تعطیلی شنبه و یکشنبه هفته آینده | تصمیم دولت برای تعطیلی روزهای چهاردهم و پانزدهم مرداد اعلام شد