×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

طول عمر کامپوزیت دندان

امروزه توجه به سلامت و زیبایی دندان‌ها بسیار گسترش یافته و روش‌های زیادی برای اصلاح طرح لبخند و ترمیم فرم دندان‌ها وجود دارد، ولی در انتخاب روش مناسب عوامل زیادی موثر می‌باشند، از جمله این عوامل میزان ماندگاری و هزینه هر روش است. با توجه به اینکه در این نوع روش‌های درمانی و زیبایی تعداد دندان‌های نیازمند ترمیم زیاد می‌باشند، پس هزینه، مدت زمان ماندگاری و اینکه بعد از چه زمانی دوباره نیاز به هزینه کردن است عوامل مهمی می‌باشند که در ادامه به بررسی هزینه و طول عمر کامپوزیت دندان می‌پردازیم. همچنین برای مطالعه بیشتر در مورد ایمپلنت، ، ارتودنسی، و متخصص برتر و … مقالات سایت ما را دنبال کنید.

طول عمر کامپوزیت دندان های جلو (طول عمر کامپوزیت دندان)

کامپوزیت دندان یک روش دائمی نیست و طول عمر آن حدودا 5 الی 8 سال می‌باشد ولی افزایش یا کاهش این مدت زمان به عوامل گوناگونی بستگی دارد:

  • مهارت دندان پزشک

در روش‌های ترمیمی و زیبایی مهارت دندانپزشک معالج خود عامل بسیار مهمی است و می‌توان گفت هر‌قدر دندان پزشک ماهر باشد و در به کارگیری کامپوزیت دقت و ریز‌بینی بیشتری به خرج دهد و تخصص لازم در استفاده درست از قلم مخصوص کامپوزیت داشته باشد به همان اندازه طول عمر و ماندگاری کامپوزیت بیشتر می‌شود و همچنین از به وجود آمدن هزینه‌های درمانی بعدی، که صرف ترمیم یا کامپوزیت دوباره می‌شود کاهش می‌یابد.

  • چکاپ‌های دوره‌ای

بعد از انجام کامپوزیت باید در فاصله‌های زمانی معینی معمولا 6 ماهه برای چکاپ و بررسی سلامت دندان‌ها و کامپوزیت به دندانپزشک مراجعه گردد تا بررسی‌های لازم انجام شود و در صورت بروز مشکل قبل از شدید‌تر شدن مشکل آن را برطرف کنند و همچنین موارد مراقبتی لازم یادآوری شوند.

بخوانید  هزینه و قیمت فلوراید تراپی دندان

طول عمر کامپوزیت دندان های جلو

  • مواد مورد استفاده برای کامپوزیت و طول عمر کامپوزیت دندان

انواع مختلفی از مواد برای کامپوزیت وجود دارد که در اندازه مواد سازنده و همچنین کاربرد باهم تفاوت دارند. تفاوت در اندازه باعث تفاوت در استحکام و مقاومت می‌شود. مثلا ماکروفیل کامپوزیت‌ها که اندازه ذراتشان بزرگتر است بیشتر برای دندان‌های عقبی استفاده می‌شوند ولی میکروفیل کامپوزیت‌ها که اندازه ذرات آن 0.01 برابر ماکروفیل کامپوزیت‌ها است و به دلیل ظرافت و زیبایی بیشتر برای دندان‌های جلویی به کار می‌روند. پس استفاده درست از مواد سازنده باعث افزایش طول عمر کامپوزیت می‌شود.
همچنین انواع مختلفی از مواد سازنده وجود دارد که کشور سازنده هر کدام گوناگون می‌باشد و در میزان استحکام و کیفیت باهم متفاوت‌اند.

  • مراقبت‌های فردی (برای طول عمر کامپوزیت دندان)

یکی از عواملی که تاثیر بسیار زیادی در ماندگاری کامپوزیت‌ها دارد مراقبت‌های بعد از به کارگیری کامپوزیت‌ها است که توسط خود فرد انجام می‌شود.
چند کاری که بعد از انجام کامپوزیت باید به طور دقیق به آن‌ها عمل شود:
1. رعایت بهداشت فردی
2. توجه به برنامه تغذیه‌ای و مصرف نکردن مداوم غذا‌ها و نوشیدنی‌های رنگی
3. استفاده نکردن از دخانیات که تاثیر سوء برای سلامت و رنگ دندان‌ها و کامپوزیت‌ها دارند
4. استفاده کم از خوراکی سفت و محکم

  • جنس دندان های خود فرد

جنس دندان‌ها تاثیر بسیار زیادی در ماندگاری کامپوزیت دارد چون که دندان‌های خود فرد در واقع پایه و اساس کامپوزیت هستند و هر قدر که به صورت ذاتی و ژنتیکی استحکام دندان‌های فرد بیشتر باشد ماندگاری کامپوزیت هم بیشتر می‌شود.

بخوانید  حفظ سلامت دندان ها

کامپوزیت

قیمت کامپوزیت دندان در سال ۱۴۰۰ چقدر است؟

با توجه به تورم و افزایش قیمت مواد اولیه مورد نیاز برای کامپوزیت قیمت هر واحد کامپوزیت برای هر دندان نسبت به سال قبل افزایش داشته است و برای هر دندان در حدود 500 هزار تومان می‌باشد. نکته‌ای که باید به آن توجه کنید این است که قیمت کامپوزیت با توجه به عواملی متغیر است که لازم است قبل از اقدام به کامپوزیت دندانی به این عوامل توجه کرد.

  • تعداد دندان‌هایی که قرار است کامپوزیت شوند. (طبیعتا با افزایش تعداد دندان‌ها قیمت نیز تغییر می‌کند.)
  • مرکزی که برای کامپوزیت به آنجا مراجعه می‌شود.
  • میزان مهارت و تخصص دندان پزشک معالج

هرچه دندان پزشک مهارت بیشتری در این زمینه داشته باشد دستمزد دریافتی نیز افزایش می‌یابد، اما باید توجه داشته باشید که به همان میزان که مهارت دندانپزشک افزایش می‌یابد، هزینه‌هایی که متعاقبا برای شما ایجاد می‌شود کمتر خواهد بود.

  • جنس مواد مورد استفاده در کامپوزیت
بخوانید  لبخندی درخشان‌تر از همیشه: لیزر در دندانپزشکی زیبایی، جادوی بی‌دردسر برای لبخندی بی‌نقص

هر چه جنس این کامپوزیت بهتر باشد، هزینه نهایی را بالاتر می‌برد ولی اطمینان بیشتری از کیفیت کامپوزیت کار شده جلب میکند. در میان انواع و اقسام کامپوزیت‌های موجود در بازار کامپوزیت‌های سوئیسی از کیفیت و قیمت بالاتری برخوردار هستند.

  • گارانتی

در بعضی از مراکز کامپوزیت کار شده در دهان بیمار را برای مدت معینی گارانتی می‌کنند که مشکل ترک خوردن و یا موارد دیگری از جمله شکستگی برای آن پیش نیاید و یا اگر به وجود آمد آن را ترمیم کنند.

مراقبت‌های فردی

انتخاب دور اندیشانه برای طول عمر کامپوزیت دندان

در کلینیک ویکی مدیکال تمام خدمات اصلاح طرح لبخند و درمان‌های ترمیمی توسط دندانپزشک متخصص به صورت کاملا تخصصی انجام می‌شود، همچنین در این پروسه از بهترین مواد موجود در بازار استفاده می‌شود، شما با اطمینان می‌توانید کلیه خدمات دندانپزشکی مورد نیاز خود را در این مرکز انجام دهید.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظرات در مورد طول عمر کامپوزیت دندان