×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

هواپیمایی آتا متعلق به کیست ؟

هواپیمایی آتا یکی از شرکت های هواپیمایی ایرانی است که متعلق به محمدرضا زنوزی است. شرکت هواپیمایی آتا در تاریخ ۲۷ آذر سال ۱۳۸۷ با تصویب هیئت دولت شروع به فعالیت نمود. هواپیمایی آتا چهارمین شرکت هواپیمایی ایران بعد از شرکت های هواپیمایی ایران ایر، ماهان ایر و شرکت آسمان است. یکی از هدف های اصلی شرکت هواپیمایی آتا این است که به رتبه سومین شرکت هواپیمایی ایرانی دست یابد. با اعلام مالک شرکت هواپیمایی آتا ایرلاین این شرکت تنها شرکت هوایی بدون بدهی در داخل کشور است.

تاریخچه هواپیمایی آتا

شرکت هواپیمایی آتا ایرلاین با تصویب دولت شروع به کار نمود و اولین پرواز آن از فرودگاه تبریز به مشهد در تاریخ ۱۰ دی سال ۱۳۸۸ انجام شد. از تاریخ ۱۷ بهمن سال ۱۳۸۸ پروازهای رسمی این شرکت از فرودگاه تبریز به تهران شروع به فعالیت کرد. تمام هواپیماها و ادوات این شرکت هواپیمایی متعلق به خود اتاایرلاین است. دفتر مرکزی و اصلی شرکت اتاایرلاین در شهر تبریز مستقر است. با توجه به تاریخچه هواپیمایی آتا پروازهای بین فرودگاه بین المللی تبریز و مهرآباد تهران قطب های اصلی پروازهای هواپیماهای این شرکت است.

بخوانید  دستگاه تسمه کش تهران صنعت چیست ؟

معنی آتا

آتا یکی از نام های زیبای ترکی به معنی پدر جد و پدربزرگ که برای اسامی پسران نامگذاری می شود.معنی آتا در لغت نامه های مختلف به معنی سرپرست و ریش سفید است. نام یکی از پادشاهان ایران قدیم در سنندج آتا بوده است. همچنین آتا نام یکی از شرکت های هواپیمایی بزرگ در ایران است.

بیوگرافی محمدرضا زنوزی مالک شرکت هواپیمایی آتا

محمدرضا زنوزی مالک شرکت هواپیمایی آتا

مالک اصلی شرکت هواپیمایی آتا محمدرضا زنوزی است که در سال ۱۳۴۶ در تبریز متولد شد. وی یکی از سرمایه داران بزرگ و مشهور در ایران مانند شرکت هواپیمایی آتا و هلدینگ های بزرگ است. محمدرضا زنوزی در یکی از روستاهای آذربایجان شرقی به نام زنوز به دنیا آمد. وی فعالیت های اقتصادی خود را با تولید توریهای فلزی، سیم خاردار، سوله، تانکرهای نفتی و باربری آغاز کرد.سپس در ادامه فعالیت های اقتصادی از خودروسازی شروع به خرید شرکت های فولاد مانند شرکت فولاد تبریز، مجتمع فولاد تبریز فولاد بناب نمود. محمدرضا زنوزی در سال ۱۳۸۷ شرکت هواپیمایی آتا را تاسیس نمود.سوالی که در مورد محمدرضا زنوزی به ذهن خطور می کند این است که محمدرضا زنوزی چندمین ثروتمند ایران است؟ محمدرضا زنوزی اولین سرمایه دار آذربایجان و یکی از ۱۰ سرمایه دار معروف در ایران است.

بخوانید  طبع ماهی کیلکا در طب سنتی

بلیط هواپیما آتا

یکی از خدمات شرکت هواپیمایی اتاایرلاین ارائه بلیط هواپیمای آتا برای مسافران این شرکت است. این شرکت انواع بلیط های هوایی داخلی و بین المللی را برای مسافران فراهم می کند.بنابراین از مزیت های انتخاب شرکت هواپیمایی آتا تهیه بلیط هواپیمای آتا در مدت زمان کوتاه است. همچنین قیمت بلیط های آتا مناسب است.

ایمنی شرکت هواپیمایی آتا

شرکت هواپیمایی آتا یکی از شرکت های هواپیمایی با ایمنی بالا است. این شرکت در طول سابقه فعالیت خود ۱۲ حادثه بدون تلفات انسانی شده است. اما این شرکت نسبت به شرکت های هواپیمایی داخلی و بین المللی بیشترین ایمنی در پروازهای داخلی و بین المللی را دارا است. بنابراین انتخاب شرکت هواپیمایی آتا ایرلاین بهترین گزینه برای مسافرت های هوایی است.

پروازهای داخلی شرکت هواپیمایی آتا

پروازهای داخلی شرکت هواپیمایی آتای به شرح ذیل است:

پرواز فرودگاه بین‌المللی امام خمینی

پرواز فرودگاه بین‌المللی مهرآباد تهران

پرواز فرودگاه بین‌المللی کیش

بخوانید  ایا کیک بوکسینگ قد را بلند میکند ؟

پرواز فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی‌نژاد مشهد

پرواز فرودگاه بین‌المللی شهید دستغیب شیراز

پرواز فرودگاه بین‌المللی شهید باکری ارومیه

پرواز فرودگاه بین‌المللی اهواز

پرواز فرودگاه بین‌المللی بندرعباس

پرواز فرودگاه جیرفت

پرواز فرودگاه سبزوار

پرواز فرودگاه بین‌المللی شهید مدنی تبریز

پروازهای خارجی هواپیمایی آتا

یکی از ویژگیهای شرکت هواپیمایی آتا پروازهای خارجی است. پروازهای خارجی این شرکت شامل موارد ذیل است:

-پرواز گرجستان به تفلیس فرودگاه بین المللی تفلیس

-پرواز گرجستان به باتومی فرودگاه بین المللی باتوم

-پرواز عراق به بغداد فرودگاه بین المللی بغداد

-پرواز عراق به نجف فرودگاه بین المللی نجف

-پرواز آذربایجان به باکو فرودگاه بین المللی حیدر علی اف

-پرواز عربستان به دمام فرودگاه بین المللی ملک فهد

-پرواز کویت فرودگاه بین المللی کویت

پرواز بحرین فرودگاه بین المللی

اهداف و دستاوردهای شرکت هواپیمایی آتا

شرکت هواپیمایی آتا

شرکت هواپیمایی آتا برای رسیدن به رتبه برتر در پروازهای داخلی و خارجی اهداف و دستاوردهایی دارد که شامل موارد ذیل است:

-ارتقای رتبه شرکت هواپیمایی آتا در پروازهای بین المللی و داخلی

بخوانید  بهترین متخصصین سئو و محتوا در دوره طوفان ۱۴۰۳ برای اولین بار در ایران گرد هم آمدند

-فراهم‌سازی تجهیزات سخت افزاری و نرم افزاری به وسیله شرکت هواپیمایی آتا

-توسعه مسیرهای ارتباطی استان های شمال غرب با تمام شهرهای کشور

-گسترش راههای ارتباطی استان های شمال غرب با مناطق بین المللی به وسیله شرکت هواپیمایی آتا

-ایجاد فضای اشتغال و فعالیت در تبریز و شهرهای اطراف به وسیله شرکت هواپیمایی آتا

ناوگان شرکت هواپیمایی آتا

شرکت هواپیمایی آتا دارای انواع مختلفی از هواپیماها با مقاصد گوناگون است. انواع هواپیماهای این شرکت شامل موارد ذیل است:

ایرباس a320 هواپیمایی آتا

یکی از انواع هواپیماهای شرکت آتا ایرباس a320 است که از نوع هواپیماهای لاغر پیکر ساخت شرکت ایرباس است.شرکت ایرباس ساخت هواپیمای a320 را از سال ۱۹۸۴ شروع و اولین پرواز در مسیر تولوز فرانسه در ۲۲ فوریه سال ۱۹۸۷ انجام شد. سازه اصلی هواپیماهای ایرباس ۳۲۰ از کامپوزیت هایی مانند شیشه و کربن، آرامید و پلاستیک تقویت شده است.این نوع هواپیمای شرکت ایرباس یکی از پرفروش ترین هواپیماهای تک راهرو و جدیدترین نوع هواپیما در کلاس خود است. ایرباس a320 هواپیمایی آتا دارای ۹۶/۳ متر عرض دارد که باعث راحتی مسافران در داخل کابین هواپیما می شود. هواپیمای ایرباس a320 شرکت هواپیمایی آتا در دو نوع تجاری ۱۲ نفره و کلاس اقتصادی ۱۳۸ نفره قابلیت حمل ۱۵۰ مسافر را دارا است.

بخوانید  9 سریال کره ای مدرسه ای و دبیرستانی جدید 2023 برای نوجوانان

بوئینگ ۷۳۷ هواپیمایی آتا

یکی از انواع هواپیماهای شرکت اتا بوئینگ ۷۳۷ باریک پیکر و تک راهرو ساخت کشور آمریکا است. این نوع هواپیما توسط شرکت بوئینگ در سال ۷۰ میلادی طراحی و شروع به پرواز نمود. سپس به عنوان کاربرد تجاری مورد استفاده قرار گرفت. بوئینگ ۷۳۷ یکی از کارایی ترین و محبوب ترین نوع هواپیماهای شرکت بوئینگ است که ۵ هزار فرند از این نوع مدل بوئینگ ساخته شده است. هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ هواپیمایی آتا دارای دو موتور توربوفن در زیر بالهای هواپیما است.طول این نوع هواپیما ۵/۳۰ و ارتفاع آن ۳/۱۱ است. ظرفیت بوئینگ ۷۳۷ هواپیمایی آتا ۱۳۰ نفر و حداکثر ۸۹۰ کیلومتر بر ساعت پرواز ۴۷۰۰ متری زمین محدوده پرواز آن است.

مک دانل داگلاس ام دی هواپیمایی آتا

مک دانل داگلاس ام دی یکی از انواع هواپیماهای شرکت آتا است است که در دسته هواپیماهای اقتصادی ارزان قیمت قرار دارد.اولین پرواز مک دانل داگلاس ام دی در ۱۸ اکتبر سال ۱۹۷۹ انجام نشد. مک‌دا.نل داگلاس ام‌دی ۸۰ از هواپیماهای نسل جدید است.

بخوانید  فرهنگ سازمانی برای چه شکل میگیرد ؟

امبرائر ERG هواپیمایی آتا

امبرائر ERG یکی از انواع شرکت های هواپیمایی آتا است که از نسل هواپیماهای کوچک دو موتوره مسافربری هستند. اولین پرواز این نوع هواپیما در ۱۱ اوت سال ۱۹۹۵ انجام شد. امبرائر ERG هواپیمایی آتا ساخت کشور برزیل است. طول هواپیمای امبرائر ERG 30 متر و ارتفاع ۷ متر و دو متر توربوفن در انتهای بدنه و دو سوی بدنه هواپیما قرار دارد. سرعت این نوع هواپیما ۸۳۳ کیلومتر بر ساعت و برای مسافرت های هوایی مسیرهای کوتاه و ظرفیت کم مناسب است.

کلاس های پروازی شرکت هواپیمایی آتا

هواپیماهای شرکت آتا ایرلاین دارای پروازهای کلاس اکونومی هستند. ایرباس ۳۲۰ شرکت دارای کلاس اکونومی و بیزینس است. از ویژگی های پروازهای اکونومی خدمات پذیرایی در حین سفر و صندلی های مناسب است. همچنین پروازهای کلاس بیزینس امکانات و خدمات بیشتری نسبت به پروازهای کلاس اکون.می به مسافران ارائه می کنند.

قوانین شرکت هواپیمایی آتا در مورد میزان بار

هر یک از شرکت های هواپیمایی قوانین ویژه ای در مورد میزان بار مجاز و موارد دیگر در پروازهای داخلی و بین المللی دارند که مسافران قبل از پرواز بهتر است که با این قوانین آشنا شوند.

بخوانید  علائم چند روز قبل از مرگ و آخرین روزهای زندگی

-کالاهای ممنوعه در چمدان و کیف دستی در پروازهای آتا ایرلاین شامل ترقه و فشفشه، سلاح سرد و گرم، وسایل تیز و برنده، باتری های الکتریکی مانند باتری ماشین، جیوه و هر نوع ماده اسیدی، مواد اشتعال زا، انواع گازها، مواد رادیواکتیو و رنگ ها

-کالاهای خطرناک که قابل حمل در پروازهای داخلی و بین المللی پروازهای هواپیمایی آتا شامل هر دارویی به جز داروهای رادیواکتیو حداکثر دو کیلو تا دو لیتر، انواع کبریت و فندک کوچک، ادکلن و اسپری و هر نوع لوازم آرایشی

-کالا و وسایل مجاز برای بردن به داخل کابین هواپیما توسط مسافران شامل صندلی کودک یا کالسکه، کتاب، مجله، چتر، دوربین فیلمبرداری و عکاسی، کیف دستی و عصا، غذای کودک به مقدار لازم ، پتو روانداز کوچک، تبلت و لپ تاپ وسایل جانبی، کت و پالتو

قوانین شرکت هواپیمایی آتا در مورد چمدان

در تمام کشورها برای میزان بار مجاز و رایگان هر مسافر در پروازهای داخلی و بین المللی از قانون بسته ای و وزنی استفاده می شود. در بیشتر کشورها قانون وزنی برای مسافران با توجه به صندلی انتخاب شده برای تعیین میزان بار مجاز مسافر کاربرد دارد. میزان بار مجاز هر مسافر در بلیط پروازهای هواپیمایی آتا درج شده است. هر مسافر باید میزان بار مجاز را رعایت کند. در صورتیکه قانون میزان بار مجاز توسط مسافر رعایت نشود، باید هزینه اضافه بار پرداخت و در بعضی موارد اضافه بار برده نمی شود. در صورتیکه خانوادگی یا گروهای مسافرت می کنید، میزان مجموع بار مجاز در بلیط سرپرست گروه درج می شود. در بلیط هواپیمایی سرپرست گروه یا خانواده تعداد مسافران در کنار کلمه PLD درج شده است.

بخوانید  شرایط اقساط سرای ایرانی تهران و آدرس آن در سه راه افسریه کجاست ؟

اطلاعات ضروری برای مسافرین شرکت هواپیمایی آتا

مسافرانی که برای پروازهای داخلی و بین المللی هواپیماهای شرکت آتا را انتخاب کردند باید از اطلاعات ضروری به شرح ذیل آگاه باشند.

-مسافران می توانند ساک دستی را رایگان در هواپیما همراه خود حمل کنید و در کابین هواپیما بالای سفر مسافران قرار دهید. در ساک دستی وسایل مجاز سفر با ابعاد استاندارد قرار داده شود.

-۴۸ ساعت قبل از سفر بلیط خود را چک کنید.

-قبل از خریدن بلیط پرواز هواپیمایی آتا اطلاعات لازم در مورد قوانین و مقررات پذیرش در خصوص کالای غیر قابل حمل، جامه دان، کالای خطرناک مجاز مسافر را کسب کنید.

 

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظرات در مورد هواپیمایی آتا متعلق به کیست ؟