×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

لمینت دندان قبل و بعد

ایمپلنت و دندان از جمله روشی های درمانی و زیبایی برای دندان ها هستند که موجب زیبا نشان دادن لبخند و دندان ها می شود. در مواردی که دندان ها بد فرم، بد رنگ و با فاصله هستند، استفاده از این روش بسیار مناسب خواهد بود‌ و این روش را توصیه خواهد کرد.

نکات مهم قبل از لمینت دندان

لبخند دلنشین از مؤلفه های بسیار مهمی است که باعث داشتن چهره زیبا می شود. اما ممکن است برخی از افراد چون دارای دندان های ناموزون و بدشکل هستند، از داشتن لبخند زیبا محروم شوند‌. ولی امروزه از این روش برای زیبایی بخشیدن به چهره و لبخند خواهد شد. لمینت لایه ای است که از مواد همرنگ با دندان ساخته می شود و به منظور اصلاح فرم، رنگ شکل و طول دندان ها یا بستن فاصله بین دندان ها و همچنین برای درمان کردن دندان های شکسته از آن استفاده می‌ شود و به فرد لبخندی دل انگیز خواهد بخشید و سبب جذابیت بیشتر چهره می شود.

بخوانید  معرفی انواع روشهای اصلاح طرح لبخند

انواع لمینت های دندان و تفاوت های آن ها

لمینت های دندان از نظر ساخت و شکل دارای انواع مختلفی هستند و تقسیم بندی آن ها در دو نوع کامپوزیتی و سرامیکی خواهد بود.

۱- لمینت کامپوزیتی

نسبت به انواع دیگر لمینت، این نوع دارای قیمت ارزان تر و ثبات رنگ کمتری می باشد. ولی یک مزیتی که نسبت به نمونه های دیگر دارد، تراش کمتر دندان خواهد بود.

۲- لمینت سرامیکی

نسبت به دیگر نمونه های لمینت، این نوع دارای دوام و مقاومت بیشتری است و ظاهر آن زیباتر است و دارای ثبات رنگ بیشتری نیز می باشد. در رابطه با ونیرها باید گفت که ونیرها نیز دارای دو نوع هستند و شامل ونیر کامپوزیتی و ونیر سرامیکی می باشد. ساخت ونیر کامپوزیتی در مطب به صورت مستقیم صورت می گیرد و ونیر سرامیکی نیز در لابراتور ساخته شده جنس آن از سرامیک می باشد.

لمینت برای چه افرادی مناسب نیست؟

انواع روکش دندان

همان گونه که گفته شد، لمینت از طریق دندانپزشک زیبایی برای اصلاح رنگ دندان ها و پر شدن فاصله بین آن ها به کار برده می شود. پس افرادی که دارای دندان های سالم هستند، بهتر است دندان های خود را لمینت نکنند. چون در هر بار لمینت یک لایه نازک از دندان ها تراشیده خواهد شد. در صورتی که این روند ادامه پیدا کند، هر بار مقداری از دندان تراشیده شده و این موضوع موجب کوتاه شدن عمر دندان ها شده و در طولانی مدت آسیب هایی ایجاد می شود که ممکن است دندان ها به پر کردن، عصب کشی و یا حتی کشیدن نیاز داشته باشند.

بخوانید  فلوراید تراپی ساده‌ترین راه برای داشتن دندان‌هایی سالم و قوی

– این روش در میان جوانان به علت سفید شدن دندان ها و زییایی که دارد، با استقبال زیادی همراه است، ولی چون لمینت دندان ها دارای عمر دائمی نیستند، لازم است که فرد مجددا برای لمینت دندان های خود اقدام کند.

– افرادی که به این روش در دندانپزشکی علاقه زیادی دارند تا زمانی که دندان های آنها دچار مشکل نشده ‌اند نباید از این روش استفاده کنند. چون در صورتی که دندانپزشک دارای مهارت کافی نباشد و یا کار لمینت دندان به درستی انجام نشود، ممکن است عصب های دندان ها از بین برود و در این صورت دندان ها نسبت به گرما و سرما حساس خواهند شد.

– همچنین این روش برای افرادی که دندان قروچه می کنند یا از مواد اسیدی و ترشی ها زیاد مصرف می کنند، افرادی که اهمیت چندانی به بهداشت دهان خود نمی دهند و افرادی که به بیماری های مفصلی مبتلا هستند، استفاده از این روش برای آنها چندان مناسب نیست. زیرا برای لمینت باید از نخ دندان و مسواک به صورت منظم استفاده کرد. افرادی که سایش مینا در آنها شدید است یا بافت مینای دندان کافی ندارند، استفاده از انواع روکش دندان به جای لمینت کردن برای آنها مناسب تر می باشد. ‌

بخوانید  دندان پزشک زیبایی

– بنابراین این روش برای کسانی که دندانهای دو رنگی دارند و یا دندان های آنها دارای طول کوتاه و یا ظاهری کج هستند یا دندان ‌های آنها تراز نیستند و قسمتی از آنها دچار سایش شده است، لمینت برای آنها گزینه مناسبی می باشد.

مزایای لمینت کردن دندان ها

– زیبایی چشمگیر و طبیعی
– عدم رنگ پذیری
– بدون نیاز به بی حسی
– انجام درمان تنها در ۲ جلسه
– زیبایی دندان ها
– مقاومت بسیار بالا

معایب لمینت دندان

پس از اینکه این روش انجام شد و امکان تغییر رنگ و شکل آنها وجود ندارد. این روش تقریباً هزینه زیادی دارد و در صورتی که شکسته شود لازم است که لمینت را تعویض کرد. همچنین در مواقعی که کمی تراش زیادتر از حد معمول آن باشد، ممکن است خیلی زود لمینت بیافتد. این روش برای پوسیدگی های وسیع و یا پرکردگی های قدیمی کاربرد چندان زیادی ندارد . در رابطه با لمینت دندان باید گفت که معمولا ۶ تا دندان جلو را لمینت می‌کنند و هزینه لمینت به مواد اولیه آن بستگی خواهد داشت و هر چه که کیفیت مواد به کار برده شده بیشتر باشد هزینه آن نیز بیشتر خواهد بود.

بخوانید  ایمپلنت دندان با بیهوشی

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظرات در مورد لمینت دندان قبل و بعد