×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

مدیریت عفونت پس از جراحی سینوس لیفت

آیا می دانید مدیریت عفونت پس از جراحی سینوس لیفت چیست؟ به دلیل رشد به سمت پایین سینوس ها باعث کم آمدن استخوان برای انجام ایمپلنت می باشد. به همین منظور با پیوند استخوان سینوس و یا سینوس لیفت برای کاشت ایمپلنت فوری ضروری می باشد. که در برخی مواقع پس از عمل جراحی موجب عفونت سینوس می باشد که نیاز به درمان فوری دارد. زیرا عفونت سینوس ممکن است فراتر و تمام سینوس را درگیر کند و به دیگر ساختار مجاور نیز سرایت کند که با مدیریت صحیح عفونت پس از جراحی سینوس لیفت مانع از پیش روی آن و کمک به درمان به موقع عفونت کرد.

سینوس لیفت چیست؟

یکی از راه های زیبا سازی دندان های شکسته یا پوسیده استفاده از روش های و ایمپلنت می باشد. با توجه به اینکه انجام عمل ایمپلنت در استخوان فک انجام می شود. اگر استخوان فک به اندازه کافی نباشد جراح با جراحی بر روی استخوان فک که به آن جراحی سینوس لیفت می گویند انجام می دهد.

بخوانید  دانستنی های قلب نحوه کار آن و شگفتی های قلب انسان را بهتر بشناسید

سینوس لیفت به حفره های تنفسی گفته می شود که در بالای دندان های آسیای بزرگ و کوچک قرار دارند و تا زمانی که دندان های آسیای بزرگ و کوچک در جای خود وجود دارند سینوس ها نیز در جای خود قرار دارند. اما زمانی که دندان ها از دست بروند سینوس ها نیز رشد می کنند و باعث از بین رفتن استخوان فک می شوند. که پزشک متخصص با جراحی سینوس لیفت سعی بر بالا بردن سینوس های لیف دارد و سپس استخوان از دست رفته را ترمیم می کند. اما ممکن است پس از جراحی سینوس لیفت دچار عفونت شود که پزشک متخصص با تجویز آنتی بیوتیک سعی در جلوگیری از عفونت سینوس لیفت می کند.

از دست رفتن این استخوان ها موجب کم شدن استخوان فک می باشد و نمی توان عمل ایمپلنت بر روی استخوان فک را انجام داد. به همین منظور قبل از عمل سینوس لیفت از فک سی تی اسکن گرفته می شود تا میزان استخوان فک را ارزیابی کنند و سپس با جراحی اقدام به بالا کشیدن سینوس لیفت می کنند.

بخوانید  کاشت دندان بدون ایمپلنت

 

چگونگی جراحی سینوس لیفت و مدیریت عفونت پس از جراحی

جراحی به نحوی است که نیاز به بیهوشی ندارد و با استفاده از بی حسی موضعی در داخل دهان و بدون درد و ناراحتی انجام می شود. به صورتی که ابتدا غشای سینوس را بالا می کشند و پس از آن پودر استخوان و مواد پیوندی را در محل قرار گیری ایمپلنت قرار داده می شود. و سپس پس از قرار گیری مواد پیوندی و پودر استخوان محل برش را بخیه می زنند. در صورتی که امکان داشته باشد همزمان عمل ایمپلنت را نیز انجام می دهند در غیر این صورت به شش ماه بعد موکول می شود.

عوارض جراحی و عفونت پس از عمل سینوس لیفت

از عوارض جراحی سینوس لیفت می توان به چند مورد اشاره کرد که عبارتند از: احتمال دارد پس از اینکه تاثیر داروی بی حسی از بین برود در ناحیه جراحی احساس درد کنید. تورم پس از عمل سینوس لیفت، احتمال خونریزی پس از جراحی که بهتر است برای جلوگیری از خونریزی چای کیسه ای را در محل جراحی به آرامی به مدت بیست دقیقه فشار دهید. گاهی در مواردی پیش می آید که ممکن است عمل سینوس لیفت دچار عفونت شود که برای جلوگیری از عفونت پس از عمل سینوس لیفت آن را به درستی مدیریت کرد که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

بخوانید  درمان سه سوته آفت دهان در خانه

 

مدیریت عفونت پس از جراحی سینوس لیفت

در عمل جراحی نیاز به مدیریت عفونت پس از جراحی سینوس لیفت می باشد که در ادامه به چند مورد آن اشاره خواهیم کرد. که عبارتند از: پس از عمل سینوس لیفت کاملا طبیعی است که در زیر چشم کبودی و تورم مشاهده شود. توصیه می شود بعد از جراحی از کمپرس سرد استفاده شود و پس از چهل و هشت ساعت از کمپرس گرم استفاده شود. احتمال خونریزی از بینی به صورت قطره ای که جای نگرانی ندارد و می توان از قطره ای که تجویز شده است در بینی بچکانید. پس از جراحی به مدت زمان دو هفته از کشیدن سیگار خودداری کنید. از خوردن نوشیدنی با استفاده از نی که موجب فشار بر روی سینوس ها می باشد ممنوع است. در هنگام عطسه و سرفه دهان باز باشد تا به سینوس ها فشار وارد نشود. رعایت بهداشت دهان و دندان با استفاده از مسواک و دهانشویه الزامی می باشد و استفاده از داروهای آنتی بیوتیک به منظور جلوگیری از عفونت پس از عمل سینوس لیفت که پزشک متخصص تجویز خواهد کرد.

بخوانید  تفاوت لمینت دندان با بلیچینگ

 

سخن پایانی در مورد عمل سینوس لیفت

همان طور که گفتیم جراحی سینوس لیفت به منظور بالا کشیدن سینوس و ترمیم استخوان های از دست رفته می باشد که بتوان در استخوان فک عمل ایمپلنت را به راحتی انجام داد. و برای اینکه پس از عمل سینوس لیفت دچار عفونت نشود باید آن را مدیریت کرد که در این مطلب بیان کردیم. در پایان به شما توصیه می شود که برای انجام جراحی سینوس لیفت به متخصصین با تجربه در این زمینه مراجعه کنید.

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظرات در مورد مدیریت عفونت پس از جراحی سینوس لیفت