×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آسیب به عصب توسط ایمپلنت

بسیاری از افراد هستند که برای بازسازی دندان های خود ایمپلنت انجام می دهند. باید بدانید که گاهی اوقات ممکن است آسیب به عصب توسط ایمپلنت رخ دهد. آسیب به عصب توسط ایمپلنت یکی از عوارضی است که حین کار ممکن است رخ دهد اما با اقدامات پیشگیرانه، احتمال وقوع آن را می توان کم کرد. دلایل آسیب به عصب توسط ایمپلنت موضوعی است که در این مقاله به شرح آن خواهیم پرداخت تا با آگاهی کافی در این زمینه اقدام کنید.

چگونگی آسیب به عصب توسط ایمپلنت

ایمپلنت در کنار فواید بسیاری که برای فرد دارد و موجب بهبود عملکرد دهان و دندان می شود ، در صورت استفاده از تجهیزات نامناسب و نداشتن تخصص کافی ممکن است موجب عوارضی در بدن فرد شود. بسیاری از افراد هستند که به زیبایی صورت خود اهمیت می دهند و در صورت خرابی و افتادن دندان های شان از ایمپلنت و کمک خواهند گرفت. ایمپلنت ضمن درمان و بهبود مشکلات دهان و دندان ممکن است باعث بروز مشکلاتی شود. یکی از مشکلاتی که ممکن است برای فرد رخ دهد آسیب به عصب توسط ایمپلنت است. آسیب به عصب توسط ایمپلنت توسط عواملی چون بی حسی، تیغ جراحی، براده های استخوان، سوزن تزریق ، دریل ایمپلنت و … می تواند رخ دهد. از این رو شایسته است برای ایمپلنت به مراکز معتبر مراجعه شود که هم روند کار با تخصص کافی صورت بگیرد و هم از تجهیزات مناسب برای این منظور بهره گرفته شود، این گونه شانس گرفتار شدن فرد به عوارض ایمپلنت کاهش پیدا خواهد کرد.

بخوانید  ایمپلنت دندان با بیهوشی

 

دلایل آسیب به عصب توسط ایمپلنت

یکی از دلایلی که موجب آسیب رساندن به عصب بعد از ایمپلنت می شود، استفاده از مواد بی حسی به مقدار زیاد است. بی حسی ضمن اینکه درد بیمار را کم می کند در صورت زیاده روی ممکن است موجب آسیب به عصب شود. دریل ایمپلنت نیز ممکن است آسیب شدیدی به عصب وارد کند زیرا طول شان معمولا از خود ایمپلنت بیشتر است که همین عامل احتمال آسیب رساندن را بالا می برد . ورود ایمپلنت به درون کانال نیز شانس آسیب به عصب را بالا می برد. گاهی اوقات اطراف ایمپلنت دچار عفونت می شود که این خود نیز اسیب به عصب را به دنبال دارد.

عصب متاثر از آسیب های حرارتی

اگر سرعت دریل ایمپلنت بالا باشد و یا مایع سرم به درون استخوان وارد نشود، حرارت بالایی ایجاد می شود. این حرارت بالا بافت های عصبی را تحت تاثیر قرار می دهد ضمن اینکه موجب نکروز در استخوان اطراف ایمپلنت خواهد شد. این اقدامات اگر توسط فردی متخصص صورت بگیرد، موجب بروز مشکلات این چنینی نخواهد شد.

بخوانید  صندلی آرایشگاه زنانه یک سرمایه‌گذاری هوشمند برای آرایشگران موفق

 

کاهش عوارض ایمپلنت

ایمپلنت یکی از اقدامات ضروری برای افرادی است که به دلیل مشکلات دندانی دچار مشکلاتی شده اند. با ایمپلنت می توان لبخندی زیبا داشت و با اعتماد به نفس بیشتری در بین عموم ظاهر شد. اگر چه ایمپلنت ممکن است موجب اسیب به عصب شود اما اگر آن را در زمان درست انجام دهیم و شرایط انجام آن مناسب باشد و تجهیزات به کار رفته استاندارد باشند ،درصد بروز این عوارض بسیار کاهش پیدا می کند. برای ایمپلنت استخوان فک و صورت باید در پایان رشد خود قرار داشته باشند و ایمپلنت در فاصله استانداردی با اعصاب باشد . گاهی اوقات برای درمان عصب آسیب دیده مجبور خواهیم شد ایمپلنت را کمی بالاتر ببریم و یا حتی آن را خارج کنیم، گاهی با دارو درمانی می توان بر این مشکل غلبه کرد.

 

اقدامات پیشگیرانه برای آسیب به عصب

آسیب به عصب توسط ایمپلنت ممکن است دائمی و یا موقت باشد ولی معمولا دائمی است زیرا اکثر این آسیب ها به دلیل دریل اتفاق می افتد که در این موارد عصب دچار آسیب شدیدی می شود و یا حتی بریده می شود. در هر صورت احتمال بروز صدمه را برای فرد توضیح خواهد داد. راهکارهای زیادی برای کاهش وقوع این اتفاق وجود دارد. یکی از این راه ها استفاده از ایمپلنت های کوتاه است تا بدین ترتیب فاصله ایمپلنت تا عصب در حد استاندارد باقی بماند. استفاده از بی حسی موضعی هم می تواند مفید باشد زیرا اطراف عصب در این شرایط حس خواهند داشت و وقوع آسیب کمتر خواهد شد زیرا فرد اسیب را حس می کند. اسکن سه بعدی از فک در این موارد بسیار کمک کننده است زیرا موقعیتی که عصب قرار گرفته است برای دندانپزشک به راحتی قابل شناسایی خواهد بود و بدین ترتیب احتمال آسیب رساندن به عصب بسیار کم و حتی صفر خواهد شد. در واقع تجربه دندانپزشک و اینکه اطلاعات رادیوگرافی داشته باشد کمک بسیاری در کاهش عوارض ایمپلنت خواهد کرد.

بخوانید  پروتز دندان چیست؟

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظرات در مورد آسیب به عصب توسط ایمپلنت