×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ایمپلنت بهتر است یا لمینت

ایمپلنت بهتر است یا – برای درمان مشکلات مربوط به دندان از روش های مختلف با مراجعه به خوب می توان بهره برد. روش ایمپلنت و لمینت از بهترین راهکارها جهت ترمیم و جایگزینی دندان می باشد. روش ایمپلنت برای کسانی که دندان هایشان را از دست داده اند مناسب هست. از روش لمینت می توان برای ترمیم دندان های آسیب دیده بهره برد. از تفاوت های ایمپلنت و لمینت می توان به دوام و ماندگاری این روش ها اشاره کرد. در بحث خوبی لمینت یا ایمپلنت باید به کاربرد این روش ها توجه نمود.

ترمیم دندان با لمینت و ایمپلنت

بهداشت دهان و دندان و رفع مشکلات مربوط به دندان یکی از دغدغه های اقشار مختلف جامعه محسوب می شود. علیرغم توجه افراد به سلامت دهان و دندان ممکن است دندان تحت تاثیر فاکتورهای مختلف اسیب ببیند یا از بین برود. امروزه برای رفع مشکلات مربوط به دندان متخصصین دندانپزشک از تکنیک های نوین و کارآمد بهره می برند. از بین روش های مختلف جهت رفع آسیب دیدگی دندان می توان به ایمپلنت و لمینت دندان اشاره نمود که در کلینیک های تخصصی دندانپزشکی انجام می شود.

بخوانید  قیمت پروتز دندان ایمپلنت

همه چیز در مورد لمینت دندان در مقایسه با ایمپلنت دندان

لمینت دندان به پوسته‌های ظریف اما مقاومی گفته می‌شود که بر روی دندان‌ها قرار می‌گیرد و از آن‌ها محافظت می‌کند. لمینت دندان قادر است زیبایی را برای دندان‌ها به ارمغان بیاورد و در عین حال از ایجاد پلاک و جرم روی دندان‌ها جلوگیری می‌کند. در نتیجه باعث افزایش طول عمر دندان‌های طبیعی می‌شود.

ایمپلنت از روش های مناسب برای جایگزینی دندان های از بین رفته می باشد. روش ایمپلنت که با عنوان کاشت دندان نیز شناخته می شود مخصوص بیمارانی است که نیازمند کشیدن دندان هستند. در این روش قطعات فلزی از جنس تیتانیوم وارد استخوان فک شده و سپس تاج دندان بر روی آن فیکس می شود. ایمپلنت دندان از نظر ظاهری شبیه دندان های طبیعی بوده و معمولا برای جایگزینی یک یا چند دندان به کار می رود. همچنین باید اشاره شود که ایمپلنت دندان هیچ تاثیر منفی بر روی دندان های طبیعی فرد ندارد.

بخوانید  عوارض کاشت نگین دندان

 

تفاوت ایمپلنت دندان و لمینت دندان – ایمپلنت بهتر است یا لمینت

  • طول عمر : از تفاوت های بین ایمپلنت و لمینت دندان می توان به طول عمر این روش ها اشاره نمود. کاشت ایمپلنت یک جایگزینی مناسب برای دندان ها بوده و اگر مراقبت از آن به صورت اصولی انجام شود دوام طولانی دارد.
  • روند درمان : معمولا روند درمانی کاشت ایمپلنت بین ۴ تا ۱۰ ماه است که بسته به وضعیت شخص متغیر می باشد. روش لمینت یا قرار دادن روکش بر روی دندان با مراقبت اصولی معمولا بین ۱۰ تا ۱۵ سال دوام دارد.
  • آسیب پذیری : روش روکش گذاری دندان یا لمینت همانند دندان های طبیعی در برابر صدمات مختلف آسیب پذیر می باشند.
  • کاربرد : ایمپلنت دندان برای دندان های پشت مناسب است چون در معرض دید قرار نمی گیرد. در حالی که برای دندان های جلویی چندان مطلوب نبوده و قابل مشاهده می باشد. لمینت دندان عمدتا برای دندان های جلویی به کار می رود که نیاز به روکش دارند.
بخوانید  طول عمر کامپوزیت دندان

با این توضیحات به نظر شما ایمپلنت بهتر است یا لمینت؟

 

ایمپلنت یا لمینت

به جای بحث بهتر بودن ایمپلنت و لمینت باید به دایره کاربرد این درمان ها توجه نمود. بسته به مشکلی که برای دندان وجود دارد می توان از روش ایمپلنت یا لمینت استفاده کرد. گاهی دندان های سالم دارید ولی از نظر شکل ظاهری مشکل دارد. برای مثال می توان به وجود لکه روز دندان، ترک خوردگی دندان، فاصله بین دندان ها و … اشاره کرد. برای رفع این مشکلات می توان از روکش لمینت بهره برد. زمانی که دندان به هر دلیل از بین می رود یا لثه دچار مشکل می شود گزینه مناسب ایمپلنت دندان می باشد. با کمک روش ایمپلنت دندان می شود از یک تا چندین دندان را به صورت دائم جایگزین نمود.

در نهایت کدامیک را انتخاب کنیم؟ ایمپلنت بهتر است یا لمینت؟

بخوانید  ایمپلنت فوری دندان چیست؟

مقایسه هزینه ایمپلنت و لمینت

با توجه به میزان سلامت دندان و تعیین رورش درمان برای هر بیمار هزینه درمان می‌تواند متفاوت باشد.

به طور کلی اگر لازم به استفاده از ایمپلنت جهت درمان و کاشت دندان بیمار باشد با توجه به تعداد و میزان ایمپلنت بسته به شرایط دهان و دندان هر فرد، هزینه پروتزهای ثابت هر دندان پایه ۲۰٫۰۰۰٫۰۰۰ تا ۴۰٫۰۰۰٫۰۰۰ ریال متغییر است. البته باید توجه داشت که این فقط هزینه کاشت خود دندان است و اگر نیاز به کشیدن دندانی باشد طول درمان و هزینه آن نیز تغییر خواهد کرد. همچنین هزینه‌هایی همچون تاج دندان، تیکه گاه، مراقبت‌های قبل و بعد از عمل نیز وجود دارد.

چنانچه اصلاح فرم دندان‌های بیمار تنها با روش لمینت قابل انجام باشد، هزینه آن با توجه به نوع لمینت انتخابی با مشورت دندانپزشک متخصص که می‌تواند از نوع لمینت کامپوزیتی یا سرامیکی باشد متفاوت است.

 

ضخامت لمینت‌ها چقدر است؟ و ایمپلنت بهتر است یا لمینت؟

ضخامت لمینت‌ها بسیار کم و ناچیز است. به طوری که ضخامت آن‌ها به نازکی پوست تخم‌مرغ می‌رسد. اما با این وجود می‌توانند مینای دندان را حفظ کنند.

بخوانید  ویژگی های لمینت های سرامیکی

در صورتی که یک لمینت ضخیم باشد، باعث ایجاد حس سنگینی بر روی دندان می‌شود. لمینت‌ها با تمامی نازک بودنشان بر روی دندان نصب می‌شوند، باز هم بیمار احساس سنگینی کمی دارد. اما این حس تنها در چند ساعت اول بعد از نصب است.
نازک بودن لمینت‌ها هیچ تاثیر منفی در مقاومت آن‌ها ندارد. بلکه مقاومت آن‌ها تست شده است و اگر به درستی از آن‌ها مراقبت شود، تا چند سال دوام می‌آورند. این موارد در هزینه و قیمت لمینت دندان تاثیر دارد.

 

منظور از روکش دندان چیست؟

روکش دندان یا همان پروتز مصنوعی دندان قالبی به شکل دندان های فرد بوده که به منظور اصلاح عیوب ظاهری دندان های شخص و زیبا تر کردن آن بر روی دندان اصلی (لمینت و کامپوزیت) یا ترمیم شده (ایمپلنت و عصب کشی) قرار می‌گیرد. انتخاب یک رنگ طبیعی و مناسب برای روکش دندان و لمینت دندان یکی از موضوعات مهم و اساس است که برای داشتن لبخندی زیباتر باید به آن دقت شود. از همین رو ما در این مقاله تلاش دارم تا پاسخی مناسب برای این سوال که چگونه بهترین رنگ روکش دندان را برای لمینت و ایمپلنت انتخاب کنیم را با شما خوانندگان عزیز و محترم به اشتراک بگذاریم، همراه ما باشید.

بخوانید  مهمترین شرایط ایمپلنت دندان

تعیین رنگ روکش ایمپلنت یا لمینت دندان – ایمپلنت بهتر است یا لمینت

طیف رنگ های که برای روکش در دندانپزشکی استفاده میشود بین آ** تا دی** طبقه بندی شده و در رنگ سفید پایه هر یک از آن ها از سایه های مایل به رنگ زرد؛ قرمز تا خاکستری استفاده شده است. همچنین به لحاظ روشنایی و میزان شفافیت نیز هر یک از رنگهای موجود برای روکش دندان بین ۱ تا ۴ طبقه بندی شده تا دندانپزشک بتواند رنگ متناسب با دندان های شما را برای روکش از طریق ست های انتخاب رنگ یا دستگاه های دیجیتال تشخیص دهد. بد نیست که بدانید در این طیف رنگی برخی از رنگ ها بسیار سفید بوده و به دلیل غیر طبیعی و نرمال بودن آن میتوان در دسته رنگ های بلیچ یا اکسترا وایت آنها را جای داد. معمولا رنگ طبیعی و نرمال روکش دندان متعلق به سایه آ ۳*** بوده و سایه آ ۱ نیز جزو روشن ترین سایه های طبیعی این طیف رنگی به شمار می آید. در یک دسته بندی کلی انتخاب بهترین گزینه برای روکش دندان بر اساس سایه ها در قسمت ذیل آورده شده است:

  • سایه A : دندان به رنگ قهوه‌ای مایل به قرمز
  • سایه B : دندان به رنگ زرد مایل به قرمز
  • سایه C : دندان‌ به رنگ خاکستری
  • سایه D : دندان‌ به رنگ خاکستری مایل به قرم

برای رفع ساییدگی قسمتی هایی از دندان، ایمپلنت بهتر است یا لمینت

همینطور لازم است در این بخش به این نکته اشاره کنیم که افرادی که دندان های سالم دارند، کسانی که عادت به دندان قروچه دارند، کسانی که مواد ترشی بیشتری مصرف می کنند، کسانی که بیماری های مفصلی داشته و بهداشت دندان ها را رعایت نمی کنند، لازم است از انجام لمینت دندان خودداری کنند.

فرق ایمپلنت و لمینت – ایمپلنت بهتر است یا لمینت

از تفاوت های ایمپلنت و لمینت دندان می توان به طول عمر آن ها اشاره کرد. ایمپلنت یک جایگزین بسیار مناسب برای دندان های اسیب دیده می باشد و اگر مراقبت های لازم از آن صورت گیرد بسیار دوام طولانی دارد. ولی روش لمینت  یا همان قرار دادن روکش بر روی دندان با مراقبت اصولی بین ۱۵ الی ۲۵ سال دوام می آورد. به طور کلی با شناخت که از هر دو روش وجود دارد نمی توانیم بگوییم کدام مورد برتری نسبط به آن یکی دارد. اگر می خواهید جای خالی دندان هارا پر کنید از روش ایمپلنت استفاده کنید ولی اگر زیباسازی دندان ها مد نظر شماست از لمینت بهره بگیرید.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظرات در مورد ایمپلنت بهتر است یا لمینت