×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

معایب کامپوزیت ارزان

دهان و دندان از تاثیرگذارترین موارد زیبایی در چهره هر فرد است. شما برای در ارتباط بودن با یک شخص ابتدا با او صحبت میکنید. هنگام صحبت کردن اگر دندان شما از سفیدی لازم برخوردار نباشد و همینطور شکسته و خراب شده باشد، به جز تاثیر مخربی که بر ظاهر شما می گذارد، موجب بوی بد دهان و دور شدن اطرافیانتان نیز می شود. امروزه دندانپزشکان به جز رفع مشکلات عمیق و ریشه ای دهان و دندان افراد، به فکر زیبایی دندان های آنان نیز هستند؛ همین مسئله موجب به وجود آمدن ، ایمپلنت، کامپوزیت و … می شود. بهتر است بدانید که اگر شما از مواد ارزان قیمت برای ترمیم و درست کردن دندان استفاده کند، به مرور زمان دندان های شما دچار آسیب دیدگی می شود. در این مقاله ما به بررسی کامپوزیت و معایب کامپوزیت ارزان می پردازیم.

کامپوزیت

متوجه شدید که زیبایی دندان فرد بسیار در روابط او با اطرافیانش تاثیرگذار است و همین امر موجب شده که دندانپزشکان برای زیبایی و ترمیم دندان از موادی مانند کامپوزیت استفاده کنند. کامپوزیت، ماده ای همرنگ دندان شما است که به صورت لایه ای نازک بر روی دندان ها قرار می گیرد و برای اصلاح مشکلات متعددی مثل شکستگی جزئی، فاصله دندان‌ها، فرسودگی مینای دندان، نامنظم بودن دندان ها و ناهمواری آن ها، ترک روی دندان، پوسیدگی و پوشاندن سیاهی و… استفاده می شود.

بخوانید  طول عمر روکش دندان

تحقیقات نشان داده که کیفیت بالای کامپوزیت، دوام و مقاومت دندان شما را افزایش می دهد و البته بازگشت ناپذیر است و به صورت دائم بر روی دندان های شما باقی میماند؛ پس بهتر است قبل از انجام کامپوزیت با دندانپزشک خود مشورت کرده و ببینید دندان های شما مناسب این عمل هست یا نیست. همینطور از کیفیت مواد مورد استفاده بر روی دندان خود مطلع و مطمئن شوید؛ زیرا آسیب‌های جبران ناپذیری به همراه دارد.

استفاده از کامپوزیت ارزان (معایب کامپوزیت ارزان)

معایب کامپوزیت ارزان – هزینه‌های زیاد دستمزد دندانپزشک و عدم پوشش بیمه برای خدمات دندانپزشکی موجب می شود که افراد به فکر کم شدن هزینه‌های این خدمات بیوفتند و متاسفانه گاهی به اشتباه موادی برای دندان های خود انتخاب می کنند که بسیار بی کیفیت اما ارزان است. خوب است بدانید که با انتخاب دندانپزشک متخصص و ماهر، شما از اشتباهات خود جلوگیری می‌کنید؛ زیرا با مشورت پزشک مطمئن، میتوانید از معایب مواد بی کیفیت و ارزان مطلع شوید. درادامه با مهمترین آنها اشنا میشوید.

بخوانید  درمان ایمپلنت راهی برای دندان از دست رفته

دوام کمتر کامپوزیت

با پیشرفت تکنولوژی، کامپوزیت‌های با کیفیتی که توسط دندانپزشکان استفاده می شود، مربوط به فناوری نانو بوده و مواد، مقاومت بسیار بالایی دارند؛ به گونه‌ای که اجزای آن جداناپذیر است. اما برعکس آنها دوام و طول عمر کامپوزیت ارزان با مواد بی کیفیت، بسیارپایین می باشد. کامپوزیت‌های بی کیفیت با کمترین مسئله‌ای مثل جویدن غذاهای سفت خیلی سریع دچار آسیب و شکستگی می‌شوند.

زرد شدن کامپوزیت

یکی دیگر از مهمترین عیوب کامپوزیت بی کیفیت و ارزان، سریعتر زرد شدن آن‌ها است. در نظر داشته باشید که مواد سازنده این کامپوزیت‌ها از مرغوبیت بالایی برخوردار نیستند و سریعا ذرات مواد غذایی را به درون خود دعوت می کنند؛ همین امر موجب می شود که اشخاص بعد از مدتی دندان‌هایی زرد و ناسالم داشته باشند. بهتر است بدانید که مصرف نوشیدنی‌های قهوه‌ای مثل چایی، قهوه و …، رعایت نکردن بهداشت دهان و دندان و یا مصرف دخانیاتی مثل قلیون یا سیگار موجب سریع‌تر شدن این روند می شوند. این تنها یکی از معایب کامپوزیت ارزان است.

بخوانید  کامپوزیت دندان چیست؟

 

ویژگی یک کامپوزیت با کیفیت

یک ماده مرغوب همیشه تفاوت‌های زیاد و مشخصی با ماده نامرغوب دارد و همین امر سبب میشود که دندانپزشک شما خوب را از بد تشخیص دهد و شما با اعتماد کامل، از کیفیت مواد مطمئن شوید. مهمترین ویژگی هایی که یک کامپوزیت مرغوب و با کیفیت می تواند داشته باشد:

قابلیت ترمیم

اگر از یک کامپوزیت بی کیفیت استفاده کنید؛ به محض شکستن یا آسیب دیدن دندانتان، باید تمام کامپوزیت‌های خود را تعویض و یا دندان های خود را لمینت کنید. اما با استفاده از مواد باکیفیت، به راحتی میتوان ترک دیدگی یا آسیب یک دندان را ترمیم کرد.

انعطاف پذیری

پزشک باید بتواند که مواد کامپوزیت را مطابق با شکل دندان های شما فرم دهد و بر روی دندان های شما بگذارد. مواد بی کیفیت فاقد این ویژگی هستند و مجددا برای فرد دندان‌هایی نامنظم به ارمغان می‌اورد.

سازگاری با دندان‌ها و جلوگیری از بوی بد دهان

استفاده از مواد بی کیفیت موجب می شود که فرد احساس کند شئی مزاحمی در دهان خود دارد که با بقیه دندان‌هایش و همینطور لثه ناسازگار است. همچنین بخاطر جذب بالای مواد غذایی به دندان‌ها و کیفیت بسیار پایین مواد، دهان بوی بدی به خود می‌گیرد. باتوجه به معایب کامپوزیت ارزان، نتیجه می‌گیریم که دقت در انتخاب نوع کامپوزیت، امری مهم می‌باشد.

بخوانید  دندان پزشک زیبایی

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظرات در مورد معایب کامپوزیت ارزان