×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

قیمت پروتز دندان مصنوعی

قیمت پروتز دندان مصنوعی – یکی از روش‌هایی که برای انجام موارد زیباسازی رواج بسیار زیادی در تکنیک‌های ها دارد، پروتز دندان می‌باشد. انجام پروتز دندان باعث افزایش زیبایی صورت شما می‌شود که در نتیجه به داشتن صورتی جوان‌تر کمک فراوانی می‌کند. انجام پروتز دندان، ایمپلنت و توسط دندانپزشک انجام می‌شود که شرایط و البته دلایل بخصوص خود را دارد و شما باید قبل از انجام جراحی‌های مختلفی از این مورد اطلاعات کاملی درباره‌ی آن داشته باشید تا بتوانید بهترین‌ها را انتخاب کنید. لمینت چیست؟ ایمپلنت چیست؟ عمل جراح متوسط کدام انجام می‌شود؟ اگر که به پیدا کردن پاسخ این سوالات علاقه‌مندید و همچنین به دنبال انجام عمل‌های جراحی با قیمتی مناسبی و کیفیتی باورنکردنی هستید با من و ادامه‌ی مطلب همراه باشید.

پروتز دندان یعنی چه؟

دلایل مختلفی وجود دارد که باعث پوسیدگی، از بین رفتن و به صورت کلی صدمه دیدن دندان می‌شود که در بلند مدت شکل طبیعی خود را از دست می‌دهند. به همین علت با استفاده از مواد خاص و تکنیک‌هایی دندانپزشک اقدام به انجام فرآیند پروتز می‌کند که باعث ترمیم دندان‌هایی می‌شود که تغییر شکل داده‌اند. البته پاسخ ساده‌تری هم برای سوال پروتز دندان چیست وجود دارد و آن هم چیزی نیست جزء اینکه پروتز دندان روکشی برای محافظت دندان و زیباسازی دندان است.

بخوانید  هزینه پیکرتراشی با لیزر

پروتز دندان چگونه ساخته می‌شود؟

روند ساخت، آماده سازی و نهایی شدن پروتز دندان بین 2 تا 5 هفته متغییر است و ممکن است که برای اینکار مجبور به مراجعه‌ی چندین و چند بار به مطب متخصص خود شوید تا از سلامت روند و انجام درست پروتز مطمئن شد. به همین علت ما مراحل آماده‌سازی پروتز دندان را برای شما شرح می‌دهیم:
در آغاز کار فک‌های بالا و پایین شما مورد ارزیابی متخصص و دندانپزشک قرار می‌گیرد، در این ارزیابی موقعیت‌ فک‌ها، هماهنگی و میزان فاصله بین فک‌های بالا و پایین شما ارزیابی می‌شود و بعد از آن مرحله قالب‌گیری شروع می‌شود. در این مرحله با توجه به اندازه‌ی گرفته شده از دهان شما قالبی زده می‌‌شود.
سپس با استفاده از قالب گرفته شده از فک و لثه‌های شما با کمک مواد مخصوص موم مانند و شکل پذیری مثل پلاستیک توسط متخصص یا دندانپزشک پروتز دندان ساخته می‌شود. بعد از گذشت مدتی پروتز ها آماده جاگذاری و نصب می‌شوند و همچنین تغییرات لازم جهت راحتی و آسایش بهتر شما نیز بعداً توسط دندانپزشک مربوطه انجام می‌گردد.
اگر که به انجام انواع عمل‌های جراحی و زیباسازی صورت نظیر ایمپلنت، لمینت، پروتز و … علاقه‌مند هستید می‌توان با مراجعه به بخش پشتیبانی وبسایت و پیدا کردن دندانپزشک مورد نظر خود اقدام به این کار کنید.

بخوانید  ماساژ كليتوريس و سایر روش های تحریک خروسک زن را بشناسیم

پروتز دندان

دندان مصنوعی

یکی از بهترین جایگزین‌ها برای دندانی که به کل از بین رفته است استفاده از دندان مصنوعی می‌باشد. این نوع از دندان‌ها با استفاده از مواد مختلفی مثل پلاستیک و فلز تهیه می‌شوند و با استفاده از روش‌های خاصی سفارشی سازی شده تا به خوبی روی لثه‌ها قرار بگیرند. همچنین در صورتی از دندان مصنوعی کامل استفاده می‌شود که درصد بیشتری از دندان‌های شما از بین رفته باشد و تعداد کمی باقی مانده باشند.

انواع دندان مصنوعی

دندان‌های مصنوعی در انواع مختلفی وجود دارند که هر کدام مزایا و معایبی دارند، در ادامه با ما همراه باشید تا به معرفی آن‌ها بپردازیم. همچنین اگر که به انجام انواع عمل‌های جراحی و زیباسازی صورت نظیر ایمپلنت، لمینت، پروتز و … علاقه‌مند هستید می‌توان با مراجعه به بخش پشتیبانی وبسایت و پیدا کردن دندانپزشک مورد نظر خود اقدام به این کار کنید.

دندان مصنوعی کامل

دندان مصنوعی کامل

ست کامل دندان مصنوعی به دو روش معمولی و یا فوری تهیه و ساخت می‌شود، در روش دندان مصنوعی معمولی پس از کشیدن دندان‌ها و التیام یافتن لثه‌ها، تقریباً 8 تا 12 هفته طول می‌کشد تا دندان مصنوعی آماده شده در دهان شما قرار گیرد.
اما ساخت دندان مصنوعی به روش فوری بدین شکل است که دندان از قبل تهیه می‌شود و به محض کشیدن دندان‌ها در دهان قرار می‌گیرد تا بیمار در زمان انتظار برای التیام یافتن لثه‌ها بدون دندان نباشد. البته چون استخوان‌ها و لثه‌ها به مرور زمان، به ویژه در زمان التیام یافتن منقبض می‌شود، نقطه ضعف دندان مصنوعی فوری این است که در این مدت به دستکاری و تنظیم بیشتری نیاز دارد.

بخوانید  دندان قروچه چیست و علت دندان قروچه در کودکان و بزرگسالان

دندان مصنوعی تکه‌ای

قیمت پروتز دندان مصنوعی – این نوع از دندان مصنوعی به صورت معمول از دندان مصنوعی متصل به پایه پلاستیکی صورتی یا همرنگ لثه تشکیل می‌شود که به بدنه فلزی متصل می‌شود. کار اصلی این بدنه‌ی فلزی نگه داشتن دندان مصنوعی در جای خود است. دندان مصنوعی تکه‌ای در صورتی کاربرد دارد که یک یا چند دندان طبیعی در فک بالا یا پایین وجود داشته باشد.
ممنون که تا پایان مطلب همراه ما بودید، امیدواریم که موارد گفته شده برایتان مفید بوده باشه. همچنین اگر که به انجام انواع عمل‌های جراحی و زیباسازی صورت نظیر ایمپلنت، لمینت، پروتز و … علاقه‌مند هستید می‌توان با مراجعه به بخش پشتیبانی وبسایت و پیدا کردن دندانپزشک مورد نظر خود اقدام به این کار کنید.

برچسب ها : ,

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظرات در مورد قیمت پروتز دندان مصنوعی