×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

روش کشیدن دندان در منزل

روش کشیدن دندان در منزل – موارد زیاد وجود دارند که به دلایل مختلف دندان شما آلوده می‌شود یا دچار مشکل حادی است که در نتیجه شما مجبور به کشیدن آن می‌شوید. راهی که شاید به نسبت دیگر گزینه‌ها به‌صرفه و آسان‌تر باشد. حال بعضاً شرایطی وجود دارد که انقدر درد دندان شدید است که دیگر وقت مراجعه به را ندارید.

در این مورد بهتر است که خودتان دست به کار شوید و اگر ممکن بود دندان را بکشید. در گذشته‌ای نه چندان دور خارج کردن دندان‌های آسیب دیده، بهترین و آسانترین راه برای درمان بیمار از عفونت و درد به شمار میرفته است، اما در حال حاضر علم پزشکی به کمک بشر آمده تا با تکنیک های خاص و منحصر به فرد، تا حد امکان از کشیدن و خارج کردن دندان صرف نظر گردد. اما مواقع استثنا همیشه وجود دارند.

همانطور که گفتیم بعضاً شرایط شما را مجبور به انجام کشیدن دندان در خانه می‌کنند، پس با ما در این مطلب همراه باشید تا تمام نکات مورد نیاز در این باره را ذکر کنیم تا شما بتوانید انتخابی قطعی داشته باشید و همچنین اگر مجبور به کشیدن دندان شدید راه و رسم آن را بدانید.اگر که شما نیز به انجام انواع مختلف جراحی‌های صورت و فک علاقه‌مند هستید می‌توانید با مراجعه به وبسایت ما از دندانپزشک های معتبر وقت بگیرید و با تأیید آن‌ها به انجام عمل‌های مختلف زیباسازی و حل مشکلات صورت و فک بپردازید.
همچنین می‌توانید با هماهنگی پشتیبانی درباره‌ی ایمپلنت و و انواع عمل‌های زیباسازی پرس و جو کنید، چرا که در تیم مجرب ما شاهد ارائه‌ی بهترین کیفیت همراه با قیمتی مناسب خواهید بود.

بخوانید  انواع ایمپلنت های دندان

عوامل کشیدن دندان

  • عفونت
  • از بین رفتن قسمتی از دندان
  • نابجا بودن دندان ها مانند کج بودن با زیر هم بودن و علل دیگر
  • ضربه به دندان
  • پوسیدگی

عوامل کشیدن دندان

چگونه دندان را شل کنیم؟ (روش کشیدن دندان در منزل)

روش‌های مختلفی برای شل کردن دندان در خانه وجود دارند که اغلب دارای معایب و خطراتی هستند، در بخش زیر ما به معرفی بی‌خطر و بهترین آن‌ها پرداخته‌ایم:

  • اگر که هنوز آماده کشیدن دندان نیستید، اگر فرد بیمار بزرگ سال است سعی کنید مقدار کمی به دندان فشار بیاورید تا تحرک داشته باشد و همچنین اگر بیمار کودک است و آماده نیست، هر روز کودک خود را تکان دهید. این روش ساده ترین راه برای کمک به یک دندان شل می‌باشد. همچنین یادتان باشد که روزانه چندین بار دندان شل خود را با استفاده از انگشت یا زبان عقب جلو کنید تا در جای خود لق شود.
  • روش دیگری که می‌تواند برای شکل کردن دندان شما موثر باشد، استفاده از مسواک و نخ دندان می‌باشد. البته سعی کنید این کار را ملایم انجام دهید تا به دندانتان آسیبی نرسد.
  • خوردن غذاهای سخت مثل خیار نیز توصیه می‌شود.
  • اگر که شما نیز به انجام انواع مختلف جراحی‌های صورت و فک علاقه‌مند هستید می‌توانید با مراجعه به وبسایت ما از دندانپزشک‌های معتبر وقت بگیرید و با تأیید آن‌ها به انجام عمل‌های مختلف زیباسازی و حل مشکلات صورت و فک بپردازید. همچنین می‌توانید با هماهنگی پشتیبانی درباره‌ی ایمپلنت و لمینت و انواع عمل‌های زیباسازی پرس و جو کنید، چرا که در تیم مجرب ما شاهد ارائه‌ی بهترین کیفیت همراه با قیمتی مناسب خواهید بود.
بخوانید  بهترین دکتر دندانپزشک در تهران کیست ؟

شل کردن دندان

چگونه خودتان یک دندان شل را بیرون می آورید؟

در مرحله‌ی اول سعی کنید دستمال یا تکه گازی را در دهان خود قرار داده و با دندان آن را گاز بگیرید. همچنین سعی کنید قبل از قرار دادن انگشتان در دهان، حتما دستان خود را کاملاً با آب و صابون بشویید.دندان را محکم فشرده و بکشی،. با استفاده از پد گاز، دندان را بگیرید و محکم اما آرام آن را بالا بکشید. در حین کشیدن می توانید کمی حرکت پیچشی هم اضافه کنید. اگر آماده باشد، دندان باید درست بیرون بیاید. در این مرحله اگر دندان به راحتی بیرون نیامد به این معنی است که آماده نیست و باید این کار را چند روز دیگر امتحان کنید. سعی کنید در کار خود سریع باشید، این کار هرچه‌قدر سریع‌تر انجام شود درد آن کمتر است.

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظرات در مورد روش کشیدن دندان در منزل