×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ایا میشود همه دندانها را ایمپلنت کرد

ایمپلنت همه دندانها – آیا می‌شود همه دندان‌ها را ایمپلنت کرد؟ یکی از درمان‌های بی نظیر برای بازیابی توانایی جویدن، ایمپلنت می‌باشد که برای افرادی که دندان‌های خود را از دست داده‌اند ابداع شده است. ایمپلنت درمانی تخصصی می‌باشد که تنها در صورت صلاح‌دید متخصص انجام می‌شود. درمان ایمپلنت و که در حال حاضر محبوبیت زیادی میان افراد کسب کرده اند، موجب ایجاد سوالات و ابهاماتی در ذهن افراد شده است. در این مقاله به رفع برخی از این ابهامات می‌کوشیم.

ایمپلنت چیست؟

افراد با از دست دادن دندان‌های خود، دچار کم بود اعتماد به نفس و مشکلات جسمانی می‌شوند. برای جایگزینی دندان‌های این افراد و رفع مشکلات آن‌ها، متخصصان دندانپزشکی وسیله‌ای به نام ایمپلنت دندان ابداع کردند. ایمپلنت نوعی پایه تیتانیومی است که سازگار با سلول‌های بدن طراحی شده و در فک و لثه افراد قرار می‌گیرد. این پایه را در فضاهای خالی لثه و جای خالی دندان قرار داده و به استخوان فک جوش می‌دهند.

بخوانید  آیا ایمپلنت دندان محدودیت سنی دارد؟

ایمپلنت ضمن جایگزینی دندان و پر کردن فضاهای خالی لثه با دندان مصنوعی، تکیه‌گاه فک افراد نیز می‌باشد. چرا که با از دست رفتن دندان‌ها، فک افراد تضعیف شده و با گذر زمان تحلیل می‌رود. اما ایمپلنت با قرار گیری روی استخوان فک، از تحلیل رفتن آن جلوگیری کرده و نقش دندان‌های طبیعی را ایفا می‌کند. این درمان بی نظیر باعث شده تا افراد زیادی به فکر ایمپلنت دندان‌های از دست رفته خود بیفتند. اما این سوال برای آن‌ها پیش می‌آید که آیا می‌شود تمام دندان‌ها را ایمپلنت کرد؟ در ادامه امکان این کار را بررسی می‌کنیم.

پروسه ایمپلنت تمام دندان‌ها

ایمپلنت تمام دندان‌ها

افرادی که به دلایل مختلف تمام دندان‌ها یا تعداد کثیری از آن‌ها را از دست داده‌اند، به فکر ایمپلنت همه دندانها خود می‌افتند. این کار شدیدا به وضعیت فک و دندان‌های فرد بستگی دارد. اما به طور کلی ایمپلنت تمام دندان‌ها ممکن بوده و حتی در بسیاری موارد نتیجه بی نظیری داشته است. شرایط لازم برای ایمپلنت تمام دندان‌ها به شرح زیر می‌باشد:

  • شرایط و تراکم استخوان فک باید به نوعی باشد که بتواند ایمپلنت‌ها را نگه داشته و با موفقیت جوش بخورد. در غیر این صورت، دندانپزشک متخصص از گرافت یا مینی ایمپلنت برای رفع آن مشکل استفاده می‌کند.
  • لثه فرد باید در سلامت کامل باشد تا بتواند ایمپلنت‌ها را در خود نگه دارد.
  • بیماران دیابتی، افراد سیگاری و الکلی به دلیل شرایط سلامت دهان خود عموما برای ایمپلنت ایمپلنت همه دندانها صلاحیت ندارند. چرا که ایمپلنت دهان این افراد می‌تواند باعث افزایش مشکلات و بیماری‌های دهانی شود.
بخوانید  نقش لیزر در درمان بیماری های ایمپلنت

البته صلاحیت نهایی افراد را برای ایمپلنت دندان، دندانپزشک متخصص فرد مشخص می‌کند. قطعا ایمپلنت دندان برای تمام افراد راه حلی دارد و می‌توان مشکلات دهانی افراد را با طی‌کردن پروسه درمان رفع کرد.

پروسه ایمپلنت همه دندانها

اولین مرحله ایمپلنت برای افراد، مراجعه به دندانپزشک متخصص است تا صلاحیت آن‌ها برای ایمپلنت تایید شود. در صورت گرفتن تایید از دندانپزشک برای ایمپلنت، فرد طبق تمایل خود هر زمانی که بخواهد می‌تواند درمان را شروع کند. در غیر این صورت، دندانپزشک تمام نکات و دلایل خود را برای مناسب نبودن وضعیت دهان فرد برای او شرح می‌دهد؛ و در صورت داشتن هرگونه راه حل، با فرد در میان می‌گذارد.

دندانپزشک در اولین مرحله اجرایی، تمام دندان‌های مزاحم برای ایمپلنت فرد را می‌کشد. فرد به دلیل فشار و تحلیل جسمانی که با این کار متحمل می‌شود، باید قبل از شروع جایگذاری ایمپلنت شرایط جسمانی خود را بهبود سازد؛ چرا که داشتن آمادگی کافی برای ایمپلنت ضروری است. در نهایت برای جایگذاری ایمپلنت‌ها، جلسه جراحی و اصلی فرا می‌رسد. در این جلسه، دندانپزشک لثه بیمار را توسط تیغ جراحی باز کرده و برای قرار گیری ایمپلنت با دریل سوراخی در استخوان فک ایجاد می‌کند.

بخوانید  رابطه ی کم تحرکی و چاقی کودکان

پس از گذشت مرحله جراحی، ۶ الی ۸ پایه ایمپلنت در فک بالا و پایین افراد قرار داده می‎شود که بعدا دندان‌های مصنوعی را روی آن‌ها قرار دهند. البته این مرحله عموما ماه‌ها طول می‌کشد و بیمار باید ارتباط خود را با دندانپزشک خود نگه داشته و طی مدت زمان مشخصی به صورت مداوم به مطب او مراجعه کند.
در آخرین مرحله نیز پس از اتمام تمام مراحل، دندان‌های مصنوعی بر روی ایمپلنت قرار می‌گیرند و ایمپلنت همه دندانها انجام می‌شود.

ایمپلنت همه دندانها، چقدر هزینه دارد؟

هزینه و قیمت ایمپلنت که امروزه تبدیل به مهم‌ترین معیار افراد شده است، مانند تمام درمان‌های دیگر متغیر است. قطعا مراجعه به کلینیک‌هایی با تجهیزات کامل و ویزیت توسط دندانپزشک متخصص، لازمه صرف هزینه بیشتری بوده و در عین حال خدمات بهتری نیز در پی خواهد داشت. به غیر از نوع کلینیک و دندانپزشک متخصص، وضعیت دهان و دندان بیمار نیز در قیمت نهایی موثر است. اما به طور کلی کلینیک‌هایی می‌توان یافت که بهترین خدمات را در کنار منصفانه‌ترین قیمت ارائه می‌دهند.

بخوانید  ضد عفونی کردن اباتمنت ایمپلنت

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظرات در مورد ایا میشود همه دندانها را ایمپلنت کرد