×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

عمل زیبایی خط لبخند

لبخند یکی از زیباترین حالت های چهره ی هر فرد می باشد که در طول روز بارها تکرار می شود. یکی از اثرات لبخند های مکرر خط لبخند می باشد که از طریق راه حل های مختلف مانند عمل زیبایی خط لبخند، تزریق ژل، بوتاکس و … قابل رفع است.

اصلاح خط لبخند و یا عمل زیبایی خط لبخند یکی از موارد قابل توجه، تفاوت میان اصلاح طرح لبخند و خط لبخند می باشد که در دو زمینه کاملا متفاوت می باشد. اصلاح طرح لبخند در تخصص  و اصلاح خط لبخند در حوزه پزشکان زیبای می باشد. مواردی که در داشتن لبخندی زیبا به شما کمک می کند عبارت اند از ، ایمپلنت، ارتودنسی و … می باشد. دندان های زیبا، مرتب و بدون نقص تاثیر زیادی در چهره شما دارد. کسانی که دندان های سالم، بدون فاصله، سفید، در یک راستا دارند چهره زیبا و دلنشین تری دارند.

بخوانید  انواع لمینت دندان

خط لبخند چیست و چگونه بوجود می آید؟

خط لبخند یکی از چروک های عمقی می باشد که قبل از بالا رفتن زیاد سن کم کم نمایان می باشد. این چروک عمیق از کناره پره های بینی شروع شده و تا اطراف دهان و گاه حتی تا نزدیکی های چانه ادامه دارد و زیبایی چهره را تا حد زیادی تحت تاثیر قرار می دهد. دلیل خط لبخند همان لبخند های مکرر، بالا رفتن سن و گاه و چاق و لاغر شدن صورت می باشد. همچنین از دست دادن دندان ها و یا تغییر شکل و مشکلات دهان و دندان نیز در ایجاد خط لبخند تاثیر دارند. حتی گاه در سنین کم به دلیل شلی و افتادگی پوست خط لبخند ظاهر می شود و گاه به طور ارثی حالت چهره ی فرد دارای خط لبخند می باشد.

راه های برطرف کردن خط لبخند

عمل زیبایی خط لبخند (اصلاح خط لبخند) از موارد مهم برای هر فرد است. تفاوت هایی میان اصلاح طرح لبخند و خط لبخند می باشد که در دو زمینه کاملا متفاوت می باشد. اصلاح طرح لبخند در حوزه دندانپزشک و اصلاح خط لبخند در حوزه پزشکان زیبای می باشد. مواردی که در داشتن لبخندی زیبا به شما کمک می کند عبارت اند از لمینت، ایمپلنت، ارتودنسی و … می باشد. دندان های سالم، مرتب و زیبا، تاثیر زیادی در چهره شما دارد. کسانی که دندان های سالم، مرتب و سفید دارند چهره زیباتری دارند.

بخوانید  آشنایی با روش های اصلاح طرح لبخند در ایران

راه های زیادی برای برطرف کردن خط لبخند ارائه شده است که هر کدام ویژگی های خاص خود را دارند. معمولا راه های تدریجی مانند استفاده از کرم های مختلف ضد چین و چروک و ورزش صورت در دسته ی راه های کند و تدریجی قرار دارند که البته تاثیر آنها صد در صدی نیست. راه های دیگری نیز وجود دارد که بسیار سریع انجام می گیرد مانند عمل زیبایی خط لبخند، بوتاکس، تزریق ژل، تزریق چربی و … نتیجه ی تمامی این راه ها بسیار سریع می باشد و تفاوت آنها ابتدا در نوع انجام آنها و سپس زمان دوام نتیجه می باشد. به طور مثال عمل زیبایی خط لبخند نوعی عمل جراحی می باشد و نتیجه ای کامل دارد، اما تزریق ژل و بوتاکس راه حل های ساده تری هستند که نتیجه ای رضایت بخش اما با دوامی موقت دارند. در این مقاله بیشترین تمرکز بر روی عمل زیبایی خط لبخند می باشد.

بخوانید  آیا لمینت برای دندان مضر است؟

استانداردها و نکات اصلاح خط لبخند برای ایجاد لبخندی زیبا

  • اولین مورد این است که باید دندان‌ها قرینه باشند. یعنی هنگامی که لبخند می‌زنید، اگر یک خط فرضی از میان دندان‌های وسطی رد کنید، باید دندان‌ها به صورت یکدست و مرتب روی هم قرار گرفته باشند و دقیقاً مشابه طرف دیگر باشند. که می توان از روش های متفاوت ارتودنسی، لمینت و ایمپلنت برای قرینه سازی دندان ها استفاده نمود .
  • مورد دوم اینکه، در استانداردهای خط لبخند باید رعایت شود، بزرگ‌تر بودن دندان‌های پیش میانی است. یعنی دو دندان وسطی فک بالا که به طور معمول روی دندان‌های پیش پایین قرار می‌گیرند باید بزرگ‌تر از سایر دندان‌ها باشند. شاید اصطلاح دندان موشی را شنیده باشید. دقیقاً در دندان‌های موشی، دندان جلویی بزرگ‌تر از دیگر دندان‌ها است و دندان‌های زیرین را همپوشانی می‌کند.
  • سومین نکته ای که در استانداردهای خط لبخند وجود دارد، قرارگیری دندان‌ها در یک خط صاف است. یعنی اگر یک خط فرضی از روی هر دندان در هنگام لبخند، بکشید، باید دندان‌هایتان در یک اندازه باشند و از خط بیرون نزنند. کوتاه بودن برخی از دندان‌ها، سبب نا زیبایی لبخند می‌شود. در این مورد اجرای اصلاح طرح لبخند، ضروری خواهد بود.
  • چهارمین موردی که زیبایی یک لبخند را تضمین می‌کند، موازی بودن نوک دندان‌های بالا با خط لب پایین است. یعنی هر دو باید به شکل یک منحنی باشند. یک خط فرضی در داخل لب پایین رسم کنید و سپس نوک دندان‌های بالا را در نظر بگیرید. اگر نوک دندان‌های بالا دقیقاً موازی این خط بود، شما دارای یک لبخند زیبا هستید.
بخوانید  پروتز دندان چیست؟

عمل زیبایی خط لبخند چگونه انجام می گیرد؟

همواره انسان زیبادوست است و به دنبال زیبایی ها می گردد. لبخند یکی از زیباترین حالت های چهره می باشد و افراد برای زیباتر کردن چهره و لبخند خود از دنبال روش هایی مانند لمینت و ایمپلنت دندان توسط دندانپزشک ها استفاده می کنند تا لبخند خود را بی نقص تر کنند. حال با وجود اهمیت زیاد لبخند در زیبایی چهره و حالات روحی آیا می توان بخاطر به وجود آمدن خط لبخند، از خندیدن کناره گیری کرد؟ قطعا پاسخ خیر است. هیچ گاه از لبخند خود غافل نشوید چرا که برای رفع خط خنده روش های زیادی وجود دارد. یکی از این روش ها عمل زیبایی خط لبخند می باشد. شما برای چنین عملی نزد پزشک متخصص زیبایی مراجعه می کنید، او پس از ویزیت شما، زمان و نحوه ی انجام عمل زیبایی خط لبخند را به شما می گوید. برای انجام این عمل ابتدا بی حسی انجام می گیرد و پزشک طی یک ساعت عمل را انجام می دهد، این روش دوره ی نقاهت زیادی ندارد و بیمار بلافاصله بعد از عمل می تواند به خانه برود و در صورت احساس درد جزئی از مسکن های خوراکی استفاده کند.

بخوانید  روشهای اصلاح شکل دندان

 

رفع خط لبخند از طریق تزریق ژل و یا بوتاکس

این روش ها آسان و سریع می باشند و نتیجه ی آن ها تقریبا بین شش الی دوازده ماه دوام می آورد. در تزریق ژل، مواد ژل که معمولا از برند های سوئیسی، آلمانی و فرانسوی می باشند توسط پزشک متخصص زیبایی به منطقه ی عمقی خط تزریق می شود. در روش بوتاکس نیست سم بوتولونیم به منطقه تزریق می شود که باعث توقف حرکت عضله و رفع موقتی چین و چروک می شود، این روش نیز موقتی بوده و زمانی که اثر بوتولینوم از بین برود چهره به حالت اولیه خود برمی گردد.

یکی از برتری های عمل زیبایی خط لبخند نسبت به این روش ها دائمی بودن آن می باشد که دوام بالا تا سالیان را دارد. هیچ کدام از روش های رفع خط خنده دارای عوارض خاصی نمی باشند و نهایت مشکلی که ایجاد می کنند کبودی پوست تا یکی دو روز می باشد.

بخوانید  معایب کامپوزیت ارزان

نکات مهم درباره عمل زیبایی خط لبخند

جراحی لیفت صورت یا همان عمل زیبایی خط لبخند، روشی بسیار مهم و تخصص می باشد که حتما باید توسط پزشک متخصص زیبایی انجام بگیرد. این روش با کشیدن پوست به سمت شقیقه ها و برداشتن پوست های شل و اضافه و سپس بخیه زدن همراه می باشد که باید حتما” از بیهوشی های موضعی برای آن استفاده کرده. به دلیل اهمیت و همچنین نکات ریز مهم در این زمینه عمل جراحی بهتر است همواره پزشکی معتبر و کاربلد را انتخاب کنید و قبل از عمل تمام توصیه ها و پیشنهادات پزشک را انجام دهید. هزینه ی این روش اگرچه زا روش هایی مانند نخ، تزریق ژل، بوتاکس، لیزر و … بالا تر است، اما نتیجه ای صدرصدی و با دوام را دارا ی می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظرات در مورد عمل زیبایی خط لبخند