×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

مزیت لمینت برای دندان های کج

دندان های کج یکی از روش‌ های پرطرفدار و جایگزین اصلاح طرح لبخند و ایجاد نظم و ترتیب در افراد کاندید ارتودنسی دندان است. باید توجه داشت که درمان کجی دندان با استفاده از لمینت، تنها در صورتی امکان پذیر است که وضعیت قرارگیری دندان های فرد متقاضی خارج از محدوده نرمال نبوده و احتیاج به اقدامات اولیه مانند جراحی، ارتودنسی و سایر اصلاحات سبکی وجود نداشته باشد.

لمینت دندان های کج و ناهماهنگ

یکی از درمان های موجود به منظور برطرف نمودن کجی مختصر و جزئی دندانهای فک بالا، استفاده از روکش های لمینت است. روکش های کوچک لمینت دندان، منجر به تغییر شکل مورد انتظار دندان ها و ایجاد وضعیت صحیح در جایی گیری آنها خواهند شد. هر چیزی باید توجه داشت که تصمیم گیری نهایی در خصوص نتیجه بخش بودن و یا نبودن لمینت دندان های کج و نامرتب، بر عهده متخصص ارتودنسی بوده و در صورت عدم تایید وی، نیاز به انجام روش های دیگر مانند ارتودنسی وجود خواهد داشت.

جایگزینی ارتودنسی با لمینت دندان

متاسفانه یکی از باورهای اشتباه در خصوص درمان کجی دندان ها، جایگزین کردن لمینت به جای روش‌های مختلف ارتودنسی دندان است. باید توجه داشت که این تصور کاملا اشتباه بوده و از جانب هیچ یک از متخصصین ارتودنسی تایید نخواهد شد. می توان گفت لمینت دندان یکی از روش های موثر در کاهش و بهبود کجی مختصر دندانهای فک بالا بوده و به هیچ عنوان جایگزین ارتودنسی و تاثیرات آن نخواهد شد.

بخوانید  مزیت های فلوراید تراپی برای کودکان زیر ۶ سال

تاثیرگذاری لمینت دندان های کج چه میزان است؟

با توجه به نتایج حاصل از تحقیقات دانلود کشته شده در این زمینه می توان گفت، لمینت دندان های کج نتیجه چندان مطلوبی نداشته و به عنوان یکی از آخرین درمانهای کج دندان مورد استفاده قرار خواهد گرفت. برخی از متخصصین ارتودنسی و زیبایی دندان معتقد هستند که لمینت، نه تنها قادر به ایجاد نظم و انضباط در شکل گیری دندان های کج نخواهد بود بلکه منجر به پوشاندن و پنهان نمودن عیوب آنها نموده و زمان طلایی انجام ارتودنسی را از بیمار سلب خواهد نمود.

مزایای انجام لمینت دندان های نامرتب

تعداد جلسات درمانی و طول دوره درمان کوتاه تر نسبت به سایر روش های اصلاح طرح لبخند از جمله ارتودنسی دندان

عدم نیاز به جراحی، بی حسی های سنگین و تحمل درد شدید

هزینه کمتر نسبت به سایر روش ها از جمله ارتودنسی

بخوانید  کامپوزیت دندان چیست؟

ایجاد زیبایی ظاهری و از بین بردن عیوب سطح دندان

معایب انجام لمینت دندان های نامرتب

احتیاج به تعویض مداوم بعد ترمیم روکش های آسیب دیده

احتمال ایجاد آسیب در سطح مینای دندان به دلیل تراشیدگی مکرر آن در جلسات درمانی

محدودیت استفاده در دندان های پوسیده و یا ترمیم شده

به شکل کلی تعیین و تشخیص انجام لمینت دندان های کج به منظور برطرف نمودن عیوب ظاهری و نظم بخشیدن به جاگیری دندان ها، بر عهده دندانپزشک متخصص ارتودنسی و زیبایی دندان بوده و در صورت امکان بهره مندی از روش‌های دیگر مانند انواع مختلف ارتودنسی در دوره های درمان طولانی و نتایج رضایت بخش، به هیچ عنوان انجام نخواهد شد.

ارزیابی دقیق درمان کجی دندان با استفاده از لمینت

پیش از هر چیزی باید توجه داشت که ارزیابی دقیق، پیش بینی نتایج حاصل از درمان و تایید لمینت دندان های کج از جانب دندانپزشک، امری بسیار مهم و حیاتی است. از این رو توصیه می شود به منظور تصمیم گیری صحیح و انجام لمینت دندان های نامرتب، به کلینیک، مراکز معتبر و متخصص ارتودنسی چیست حاذق مجرب مراجعه نموده و از بروز آسیب ‌های احتمالی در صورت عدم رضایت از این نوع درمان، پیشگیری نمایید.

بخوانید  روکش زیرکونیوم دندان چیست و چه کاربردهایی دارد؟

آسیب های احتمالی لمینت دندان های کج

یکی از مهمترین و قابل توجه ترین معایب و مضرات انجام لمینت دندان های کج به شکل شتابزده و عدم آگاهی متقاضیان، ناز برداشت مجدد روکش های لمینتی سطح دندان، اعمال فشار بیش از حد بر دندان های پیشین، ایجاد ترک، شکستگی و تغییرات ساختاری در آنها و کلیپ های جدید به مینای دندان است.

لمینت دندان برای چه افرادی مناسب است؟

یکی از روش های پرطرفدار اصلاح طرح لبخند من درمانهای موثر به منظور برطرف نمودن عیوب ظاهری دندان ها مانند شکستگی، ترک خوردگی، لب پرشدگی، آسیب های ناشی از ضربه، جرم گرفتگی و رنگ رفتگی های دندانی است. همچنین این روش یکی از درمانهای پرطرفدار و کارآمد به منظور زیباتر نمودن دندان های ارتودنسی شده پس از پایان دوره درمان بندهای جریمه رضایت بخشی به منظور طرف نمودن مشکلات جوز و مختصر باقیمانده پیگیری و نظم دهی به دندان های درمان شده با انواع مختلف ارتودنسی خواهد بود. توصیه می شود به منظور اطلاع از موثر بودن و یا نبودن لمینت دندان های کج و نتایج حاصل از این درمان با یک دندانپزشک متخصص مشورت نمایید.

بخوانید  ضد عفونی کردن اباتمنت ایمپلنت

 

 

[WPSM_AC id=8475]

متقاضیان بدون در نظر گرفتن عوارض لمینت بر روی دندان های کج، اقدام به انجام لمینت را دارند اما باید این نکته را در نظر بگیرند که لمینت برای دندان های کج باعث ایجاد فشار و یا حتی شکستگی می شود. پس قبل از لمینت باید با دندانپزشک خود مشورت کنید و با توجه به توصیه های دندانپزشک برای اصلاح دندان های خود اقدام کنید.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظرات در مورد مزیت لمینت برای دندان های کج