×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

لمینت دندان به چه افرادی پیشنهاد نمی شود؟

دندان یک عمل زیبایی است که می تواند باعث ایجاد یک ظاهر زیبا برای شما بشود. این عمل با جایگذاری یا نصب پوسته های لمینت از جنس سرامیک یا کامپوزیت بر روی دندان ها با تراش نمودن آنها انجام می شود. اما این عمل نیز مانند دیگر عمل های زیبایی و درمانی، نیاز به یک سری شرایط و ملاحظات دارد که باید در جلسه اول آنها را در نظر داشته باشد. در ادامه با ما همراه باشید تا در مورد اینکه لمینت دندان به چه افرادی پیشنهاد نمی شود،صحبت کنیم.

لمینت دندان چیست؟

لمینت دندان ها یا dental porcelain laminate یکی از عمل های زیبایی دندان ها است که در این روش ، موادی با پوسته های نازک و با طول عمر بالا ، سطح بیرونی دندان ها را پوشانده و با این کار ، ظاهر زیبایی را برای دندان ها ایجاد می کنند.

این پوسته ها که خود لمینت دندان نیز نامیده می شوند ، از جنس سرامیک و کامپوزیت است و معمولا برای اصلاح طرح لبخند و تغییر رنگ دندان ، اصلاح ساختار دندان ها و تغییر شکل یا اندازه آن ایجاد می شود. لمینت دندان به صورت روش غیر مستقیم (لمینت سرامیکی) و روش مستقیم (لمینت کامپوزیتی) انجام می شود.

بخوانید  نقش هیالورونیک اسید در درمان ایمپلنت

 

افراد واجد شرایط برای لمینت دندان

در مورد کسانی که شرایط لازم برای انجام لمینت را دارند و کسانی که به آنها می توان پیشنهاد انجام لمینت را داد ، می توان گفت افراد زیر می توانند کاندید های انجام این عمل زیبایی باشند:

کسانی که قصد دارند در هم ریختگی و فرم نامنظم دندان های خود را بهبود بخشیده و ظاهر آنها را زیباتر سازند.

کسانی که فاصله دندان زیادی دارند و موقعیت بد دندان ها ، فرورفتگی ها و برآمدگی ها را می خواهند جبران کنند.

کسانی که می خواهند اقدام به اصلاح طرح لبخند نموده و ظاهر زیبایی برای دندان های خود ایجاد کنند.

کسانی که دارای دندان های کج و نامناسب در قسمت جلویی هستند.

کسانی که دندان های آنها رنگ نامناسبی دارد. این تغییر رنگ می تواند ناشی از سیگار کشیدن ، مصرف مواد غذایی با رنگدانه مخصوصا قهوه و کافه و … باشد.

بخوانید  تفاوت لمینت دندان و ارتودنسی

 

لمینت دندان برای چه کسانی مناسب نیست؟

یکی از موضوعات مهمی که باید در مورد انجام عمل های دندانپزشکی نظیر ایمپلنت ، لمینت و … به آنها توجه داشته باشیم ، شرایط افرادی است که اقدام به اینگونه عمل ها می کنند. قبل از انجام هر گونه عمل دندانپزشکی ، فرد باید توسط دندانپزشک متخصص بررسی شده تا شرایط لازم برای لمینت را داشته باشد. در مورد کسانی که لمینت دندان برای آنها پیشنهاد نمی شود ، می توان گفت:

به طور کلی ، کسانی که دندان های سالمی دارند ، نیازی به انجام لمینت دندان و یا سایر عمل های زیبایی ندارند. همیشه لازم است به این نکته توجه شود که دندان ها ، از اجزای ارزشمند در بدن ما هستند که مقاومت بالایی داشته و باید در حفظ آنها کوشش شود.

لمینت دندان برای چه کسانی مناسب نیست؟

افراد نامناسب برای لمینت

گروه دومی که افراد نامناسب برای لمینت کردن شناخته می شوند ، افرادی هستند که عادت های نامناسبی دارند. این عادت ها می تواند شامل فعالیت هایی باشد که بر دندان فشار وارد می کند. به عنوان مثال ، کسانی که دندان قروچه می کنند و یا دندان های خود را محکم به همدیگر می کوبند و یا اقدام به استفاده از دندان به عنوان یک ابزار می کنند ، افراد نامناسبی برای لمینت دندان ها هستند.

بخوانید  مهمترین شرایط ایمپلنت دندان

گروه سوم ، کسانی هستند که عادت دارند غذاهای اسیدی بخورند. این افراد باید توجه داشته باشند که مواد اسیدی همچون ترشی که نمونه بارز آن است، می تواند برای لمینت های دندان نامناسب بوده و در از بین رفتن آن موثر باشد.

گروه بعدی را می توان افرادی دانست که بیماری های مفصلی دارند و بهداشت دندان های خود را رعایت نمی کنند. این گونه افراد باید با توجه به نظر متخصص و با رعایت بهداشت اقدام به لمینت کردن دندان های خود نمایند.

 

نکاتی در مورد لمینت

از جمله نکاتی که می توان در مورد این عمل بیان نمود ، باید به موارد زیر اشاره کرد که عبارتند از:

  • پس از چسباندن و قرار گرفتن این پوسته ها ، دیگر رنگ و شکل آن قابل تغییر نمی باشد.
  • تراش بیش از حد دندان می تواند علاوه بر اینکه به دندان صدمه زده و عمر آن را کمتر کند ، می تواند باعث شده تا حساسیت هایی نسبت به دما برای دندان ها و عصب دندان ایجاد شود.
  • لمینت های دندان می توانند تنها در طی ۲ جلسه انجام شوند.
  • روند انجام لمینت بدین صورت است که ابتدا باید متخصص لمینت ، دندان های شما را به طور دقیق بررسی کرده و شما را نسبت به شرایطی که باید داشته باشید ، ارزیابی کند. سپس اقدام به تراشیدن دندان ها نموده و قالب هایی از دندان های شما می گیرد. بعد از ساخته شدن لمینت ها که ممکن است تا ۲ هفته به طول بینجامد ، عملیات قرار گرفتن آن انجام خواهد شد.
بخوانید  ویژگی های لمینت های سرامیکی

برای مراقبت از لمینت باید عادات نامناسب دندان های خود را کنار بگذارید. همچنین لازم است تا بعد از دو هفته بعد از انجام لمینت ، به دندانپزشک مراجعه کرده تا وضعیت آنها بررسی شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظرات در مورد لمینت دندان به چه افرادی پیشنهاد نمی شود؟