×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

هنگام آرایش چشم مراقبت سلامتی خود باشید

چشم‌ های زیبا همچون جواهری در چهره می‌درخشند و زیبایی چهره را دوچندان می‌کنند. همان‌طورکه زیبایی چشم اهمیت دارد و برای افزایش زیبایی از لوازم‌آرایش چشم استفاده می‌شود، حفظ سلامت چشم ‌ها هنگام آرایش کردن نیز به همان اندازه و حتی بیشتر حائز اهمیت است. با توجه به نکاتی مهم درخصوص حفظ سلامت چشم حین استفاده از لوازم‌آرایش، هم چشمانی زیبا خواهید داشت و هم به سلامتی‌تان لطمه نمی‌زنید. در این صورت، تأثیرات منفی لوازم و مواد آرایشی از بین رفته و جای هیچ‌گونه نگرانی باقی نمی‌ماند. جهت اطلاع از نکات و راهکارهای حفظ سلامت چشم در طول آرایش، تا انتهای مقاله را مطالعه کنید.

تأثیر محصولات آرایشی بر سلامت چشم چگونه است؟

پیش از اینکه راهکارهای حفظ سلامت چشم‌ها هنگام آرایش کردن را بیان کنیم، بیایید نگاهی به تأثیرات نامطلوب لوازم و محصولات آرایشی بی‌کیفیت بر چشم بیندازیم. چنانچه از برترین لوازم‌های ‌آرایشی استفاده نکنید و توجهی به ترکیبات مواد آرایشی نداشته باشید، گاه‌وبیگاه درگیر مشکلاتی همچون آلرژی، عفونت و حساسیت چشم خواهید بود.

بخوانید  ایا با وجود ارتودنسی میشود عمل بینی انجام داد ؟

ازآنجایی‌که چشم عضوی حساس است، عفونت و حساسیت آن بسیار اذیت‌کننده و خطرناک است. لوازم‌آرایش استاندارد اگر به‌درستی استفاده نشوند، به‌راحتی سطح چشم شما را با آسیب مواجه می‌کنند. خصوصاً در افرادی را که دارای آلرژی‌های پوستی هستند، این موضوع اهمیتی دوچندان دارد. پس قبل از استفاده از خط چشم، سایه چشم، مداد چشم و هرگونه محصولات آرایشی مخصوص چشم، باید به فکر جلوگیری از چنین تأثیراتی باشید.

راهکارهایی برای حفظ سلامت چشم در طول آرایش

نکاتی که در ادامه در اختیارتان قرار می‌دهیم، به شما کمک می‌کنند تا چشمی زیبا بدون هرگونه آسیب و حساسیت داشته باشید:

توجه به تاریخ انقضای محصول؛ اولین گام برای حفاظت از چشم‌ها

بسیاری از افرادی که از محصولات آرایشی استفاده می‌کنند، نسبت به تاریخ انقضای این محصولات بی‌توجه هستند و به همین دلیل دچار آسیب‌های چشمی فراوان می‌شوند. درصورتی‌که از لوازم‌آرایشی تاریخ گذشته استفاده کنید، قطعاً با تاری دید، سوزش چشم و حتی عفونت‌های شدید چشمی مواجه خواهید شد. پس حتماً تاریخ انقضا ریمل، مداد چشم، سایه و … را بررسی کنید، سپس از محصولات آرایشی استفاده نمایید.

بخوانید  پرستار کودک میخوام ؟ پرستار سلام

استفاده از لوازم‌آرایش دیگران ممنوع!

قرض گرفتن لوازم‌آرایش کار نادرستی است. این کار از یک سو عفونت چشم را بیشتر می‌کند و از سوی دیگر مشکلات چشم دیگران را انتقال می‌دهد. در ضمن، شما از سازگاری یا عدم سازگاری این محصولات با چشمانتان اطلاعی ندارید. دلیل آن نیز واضح است. برخی از محصولات آرایشی اطراف ما دارای ترکیبات شیمیایی و میکروبیولوژیکی هستند که پس از مدتی کوتاه چشم را با سوزش و مشکل مواجه می‌کنند. تا حد ممکن، برای حفظ زیبایی و سلامت چشم از لوازم و وسایل آرایشی مخصوص خودتان استفاده کنید.

استفاده از محصولات باکیفیت؛ مهم‌ترین نکته

پوست شما ارزش آن را دارد که با بهترین و باکیفیت‌ترین محصولات آرایشی زیباتر شود. انتخاب محصولات باکیفیت با ترکیبات منحصر‌به‌فرد، در حفظ سلامت چشمانتان اهمیت فوق‌‌العاده‌ای دارد. بهتر است محصولات استاندارد آرایشی را از برترین برندها و معتبرترین فروشگاه‌ها مانند سفیر خریداری کنید تا ضرری متوجه شما نشود. خرید لوازم آرایش چشم باکیفیت بهترین راه اطمینان از حفظ سلامت چشم همراه با آرایش است.

بخوانید  چرا بعد از کاشت مو نباید به پهلو خوابید ؟

تمیز کردن ابزارها و وسایل آرایش

قبل از آغاز آرایش چشم، بهتر است لوازم‌آرایش خود را تمیز کنید. برای تمیز کردن فرچه‌های سایه و ریمل از مواد ضدعفونی‌کننده استفاده کرده و آن‌ها را استریل کنید. تمیز کردن ابزارهای آرایشی موجب کاهش انتقال باکتری‌ها و حساسیت چشم خواهد شد.

شستشوی دست و حفظ بهداشت شخصی

شاید جالب باشد بدانید حفظ بهداشت شخصی در حفظ سلامت چشم‌ها هنگام آرایش کردن تأثیر بسزایی دارد. شستن دست قبل از شروع آرایش و حتی‌الامکان استفاده از دستکش‌های مخصوص آرایش کردن، توصیه شده‌است.

استفاده از مرطوب‌کننده مخصوص چشم

برای آن دسته از افرادی که دچار خشکی چشم هستند، استفاده از مرطوب‌کننده و داروهای از بین بردن خشکی چشم لازم است. مرطوب‌کننده چشم خستگی، سوزش و خشکی چشم را از بین می‌برد و در بهبود آرایش چشم تأثیرگذار است.

پاک ‌کردن آرایش چشم؛ حفظ سلامت چشم و پوست اطراف آن

یکی از سخت‌ترین کارهای دنیا پاک کردن آرایش چشم پس از گذراندن یک روز خسته‌کننده است. چیزی که خیلی از افراد نسبت به آن بی‌اعتنا هستند! بسیاری از پزشکان روی آسیب قسمت مخاطی چشم، به دلیل عدم پاک کردن آرایش تأکید دارند. پیش از رفتن به رختخواب هرگونه مواد آرایشی از خط چشم گرفته تا سایه و کانسیلر اطراف چشم را با شوینده مناسب شستشو دهید و با یک حوله تمیز، صورتتان را پاک کنید.‌ این کار آلودگی‌های محیطی جذب‌شده به مواد آرایشی را از بین می‌برد و سلامت چشمان شما را تضمین می‌کند.

بخوانید  هزینه پیکرتراشی با لیزر

هنگام آرایش چشم مراقبت سلامتی خود باشید

عدم استفاده مداوم از مواد آرایشی ضد آب

لوازم‌آرایش ضد آب در شرایطی که نیاز به آرایش طولانی‌مدت چشم دارید، نیاز شما را برطرف می‌کنند اما استفاده از این مواد آرایشی به‌طور مداوم کار نادرستی است. مواد تشکیل‌دهنده ریمل‌‌ها و مدادهای ضد آب و… به‌راحتی از چشم پاک نمی‌شوند. شما برای پاک کردن این مواد، علاوه‌بر استفاده از پاک‌کننده‌های قوی، باید چشم خود را فشار دهید. این کار در درازمدت حساسیت و بیماری‌های آلرژیک چشمی را ایجاد می‌کند.

پیشنهاداتی برای حفظ سلامت چشم‌ها هنگام آرایش کردن

برای اطمینان بیشتر از تأمین سلامت چشم حین آرایش کردن، توجه به نکات زیر ضروری است:

  • اگر پس از استفاده از محصولات آرایشی متوجه واکنش‌های شدید آلرژیک در چشم خود شدید، مصرف این لوازم را کنار بگذارید.
  • هرازچندگاهی برس‌ها و فرچه‌های محصولات آرایش چشم را تعویض کنید. اگر امکان تعویض وجود ندارد، بهتر است آن‌ها را بشویید.
  • استفاده از خط چشم در پلک داخلی، مواد شیمیایی را وارد چشم می‌کند و نتیجه آن، سوزش چشم است. باید از تماس این مواد آرایشی با قسمت داخلی چشم جلوگیری شود.
بخوانید  علت خارش پشت زانو چیست ؟

هنگام آرایش چشم مراقبت سلامتی خود باشیدجمع‌بندی

حفظ سلامت چشم حین آرایش کردن موضوع مهمی است و نیاز به رعایت برخی نکات مهم دارد. عدم توجه به نکات مهم در این زمینه مشکلاتی مثل آلرژی چشم، عفونت چشم و حساسیت شدید را به دنبال دارند. بهتر است با شستشوی لوازم‌آرایش، استفاده از محصولات باکیفیت، توجه به تاریخ انقضای این محصولات، پاک کردن چشم قبل از خواب، عدم استفاده مداوم از لوازم ضد آب آرایشی و مواردی از این قبیل، مراقب سلامت چشمان خود باشید.

برچسب ها : ,

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظرات در مورد هنگام آرایش چشم مراقبت سلامتی خود باشید