×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

شناخت انواع ایمپلنت و اندازه های آن

انواع ایمپلنت دندان ها را می توان به دسته های مختلفی تقسیم بندی نمود که این گروه بندی ها می تواند براساس نوع کاشت، نوع اباتمنت ها مورد استفاده قرار گیرد. ایمپلنت، قطعه ای مهم در انجام عملیات ایمپلنت دندان ها است که می تواند با قرار گرفتن به جای دندانی دیگر، دندان های از دست رفته را جبران کند. در این مقاله با ما باشید تا در مورد انواع ایمپلنت دندان ها بیشتر صحبت کنیم.

ایمپلنت چیست؟

ایمپلنت یا Implant، یک پیج استوانه ای است که جنس آن از تیتانیوم بوده و می تواند برای جایگزینی دندان های از دست رفته استفاده شود. در واقع، ایمپلنت را می توان از جمله روش های مدرن برای جایگزینی دندان ها دانست که توسط متخصص قابل انجام است.

این قطعات از سه جزء اصلی ساخته شده اند که عبارتند از:

  1. روکش دندان ها که قسمت بالایی دندان ها بوده و بر روی دو قسمت دیگر سوار می شود.
  2. اباتمنت که یک قطعه میانی است که می تواند روکش دندان و فیکسچر را به هم متصل نماید.
  3. فیکسچر که یک قطعه مانند یک پیچ بوده و می تواند به عنوان ریشه و پایه دندان مصنوعی عمل کند.
بخوانید  دندانپزشکی زیبایی

امروزه از ایمپلنت دندان به عنوان یک روش مدرن و با بازدهی بسیار بالا برای رفع مشکل بی دندانی استفاده می شود.

شناخت انواع ایمپلنت و اندازه های آن

انواع ایمپلنت دندان ها

در مورد انواع ایمپلنت دندان ها می توان گفت ایمپلنت ها را می توان در دسته بندی ها و با توجه به فاکتورهای مختلف گروه بندی کرد که عبارتند از:

۱- ایمپلنت های ساب پریو استیل:

این نوع از انواع ایمپلنت دندان ها می تواند در عمل های ایمپلنت تک مرحله ای انجام شده و در بافت لثه بر روی استخوان های فک قرار گیرند.

۲- ایمپلنت های اندواستیل:

این نوع از ایمپلنت ها را می توان برای عمل های ایمپلنت دو مرحله ای مناسب دانست که با جراحی داخل استخوان فک قرار گرفته و می تواند جایگزین بریج یا دندان های مصنوعی شود.

ایمپلنت ها همچنین می توانند براساس طراحی روکش، به انواع متصل کننده شش ضلعی، هشت ضلعی داخلی و شش ضلعی خارجی تقسیم بندی شوند.

بخوانید  مدیریت عفونت پس از جراحی سینوس لیفت

۳- ایمپلنت های فرو رونده:

در ایمپلنت های فرو رونده، یک پیج داخل استخوان فک فرو می رود و قسمت روکش یا تاج بر روی پیج قرار خواهد گرفت.

۴- ایمپلنت برسازی درون کاشت دندانی:

در این نوع از ایمپلنت ها، پایه فلزی در قسمت زیرین لثه ها قرار گرفته و می تواند دندان ها را نگه دارد.

شناخت انواع ایمپلنت و اندازه های آن

اندازه انواع ایمپلنت دندان ها

یکی دیگر از دسته بندی هایی که می توان در مورد انواع ایمپلنت دندان ها انجام داد، دسته بندی براساس اندازه ایمپلنت ها است که می توان آن را در ۳ پلتفرم تقسیم بندی نمود. این دسته بندی برای هر بیمار متفاوت است. به طور کلی اندازه ایمپلنت های دندان با قطر ۳ تا ۶ میلیمتر تقسیم بندی می شود.

  • در پلتفرم استاندارد، قطر ایمپلنت ها ۵٫۳ تا ۲٫۴ میلی متر است که با استفاده از این نوع پلتفرم ها، می توان اقدام به کاشت ایمپلنت های دندان در قسمت جلویی دندان ها نمود.
  • پلتفرم عریض، دومین پلتفرمی است که قطر آن ۵٫۴ تا ۶ میلی متر بوده و از آن برای جایگزین نمودن دندان در انتهای دهان استفاده می شود.
  • پلتفرم نوع کوچک، سومین پلتفرمی است که قطر آن ۲ تا ۵٫۳ میلی متر بوده و از آن برای پر کردن فضاهایی که بین ریشه دندان وجود دارد ، استفاده می شود.
بخوانید  چگونه لبخند هالیوودی داشته باشیم؟

 

معروف ترین برندها برای ایمپلنت دندان

در فرآیند کاشت دندان ، استفاده از مواد و قطعات باکیفیت یکی از مهم ترین نکاتی است که باید به آن توجه شود. یکی از بهترین راه ها برای استفاده از ایمپلنت های با کیفیت، سفارش و استفاده از محصولات برند های معتبر است. برای ایمپلنت های دندان، برند های معتبر جهانی که وجود دارند، عبارتند از Straumann Nobel Biocare (Danaher) T (Dentsply Sirona (Previously Astra Tech T T Zimmer Biomet T T BioHorizons این شرکت ها ، همگی دارای بیش از ۳۰ سال سابقه کاری هستند که می توانند با تکنولوژی روز، اقدام به تولید ایمپلنت های با کیفیت نمایند.

 

ایمپلنت All – on – 4

یکی از انواع دیگر روش های ایمپلنت دندان، روش All-on-4 است که می تواند بر روی فک بالا و پایین برای جایگزین کامل دندان های از دست رفته استفاده شود. در این روش، با توجه به مصلحت دندانپزشک، از ۴ فیکسچر برای قرار دادن در استخوان فک بالا یا پایین استفاده می شود و سپس با جوش خوردن این پایه ها با استخوان فک، دندان های مصنوعی به صورت کامل بر روی لثه و فک مورد نظر قرار می گیرد.

بخوانید  کشیدن چند دندان با هم

شما می توانید برای انجام عمل های دندانپزشکی خود اعم از ایمپلنت و ، به مرکز درمانی ما مراجعه کرده و اقدام به ویزیت وقت دندانپزشک به صورت حضوری یا غیر حضوری نمایید.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظرات در مورد شناخت انواع ایمپلنت و اندازه های آن