×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

کاشت دندان بدون ایمپلنت با تکنولوژی جدید

کاشت دندان بدون ایمپلنت با تکنولوژی جدید – همه انسان‌ها خواهان لبخندی زیبا و جذاب هستند، چیزی که می‌تواند با از دست دادن تنها یک دندان به ویژه دندان جلو، از بین ‌برود.
در گذشته بدلیل نبود تجهیزات و علم کافی راهی جز استفاده از دندان‌های مصنوعی وجود نداشت. ولی در سال‌های اخیر باتوجه به پیشرفت تکنولوژی و روی کار آمدن تجهیزات مناسب، روش‌های متنوعی برای کاشت دندان بوجود آمده است. یکی از این روشها کاشت دندان به روش ایمپلنت است که در همه جای دنیا انجام می‌گیرد. ولی ممکن است افراد زیادی از این روش بخاطر ترس از جراحی یا هزینه بالای ایمپلنت از آن دوری کنند.
این در حالیست که امروزه کاشت دندان بدون ایمپلنت با جدیدترین تکنولوژی‌های پزشکی انجام می‌گیرد. در ادامه در مورد این تکنولوژی جدید به طور مفصل بحث خواهیم کرد پس اگر شما هم بدنبال کاشت دندان با جدیدترین روش دنیا و بدون جراحی هستید، ادامه مقاله را دنبال کنید. یکی دیگر از روش های اصلاح طرح لبخند، می باشد که در سایر مقالات به آن پرداخته شده است.

بخوانید  آسیب به عصب توسط ایمپلنت

کاشت دندان بدون ایمپلنت با تکنولوژی جدید چیست؟

همانطور که می‌دانید در کاشت دندان به روش ایمپلنت از فلزاتی چون تیتانیوم برای قرار دادن داخل لثه استفاده می‌شود اما در کاشت دندان بدون ایمپلنت دیگر نیازی به استفاده از این ماده فلزی نیست و تنها با در اختیار داشتن قسمت کوچکی از دندان می‌تواند دندان مصنوعی مستحکم را بر روی محل مورد نظر تعبیه کند. در این روش جنس دندان‌های جایگزین از آلیاژ زیرکونیا می‌باشد که سرامیکی است و رنگ سفیدی دارد که دقیقا به شکل یک دندان طبیعی است.

 

روش‌های کاشت دندان بدون ایمپلنت

کاشت دندان بدون ایمپلنت، درمانی بدون درد و خونریزی و بدون جراحی لثه می‌باشد که به دو روش پل ثابت و دندان مصنوعی انجام می‌گیرد. در ادامه به بررسی هر کدام از این روش‌ها می‌پردازیم:

۱٫ کاشت دندان بدون ایمپلنت به روش پل ثابت

جدیدترین روش کاشت دندان بدون ایمپلنت، روش پل ثابت است. در این روش دندانپزشک با تهیه قالب برای فضای خالی، دندان‌ مصنوعی را به محل موردنظر می‌چسباند و فضای خالی را پر می‌کند و دو دندان مجاور نیز به مانند یک تکیه‌گاه و پلی برای قرار گرفتن دندان مصنوعی بکار می‌روند. در این روش تا زمانی که دندان پل شما آماده شود دندانپزشک یک دندان موقت از جنس سرامیک، فلز، سرامیک شیشه‌ای یا ترکیبی از آنها را در لابراتور می‌سازد تا از دندان‌های در معرض دید شما محافظت کند. ماندگاری دندان‌های پل بین ۸ تا ۱۰ سال می‌باشد که بسته به نگهداری شما می‌تواند کمتر یا بیشتر از این مدت هم طول بکشد. اگر بدنبال روشی بدون درد و خونریزی و در عین حال به فکر حفظ زیبایی دندان‌های خود هستید روش کاشت دندان بدون ایمپلنت به روش پل ثابت بهترین انتخاب برای شما است.

بخوانید  سن مناسب کاشت ایمپلنت دندان

 

۲٫ کاشت دندان بدون ایمپلنت به روش دندان مصنوعی

یکی دیگر از روش‌های کاشت دندان بدون ایمپلنت، استفاده از دندان مصنوعی است. در این روش دندان مصنوعی بر یک پایه پلاستیکی که همرنگ با لثه شما می‌باشد متصل می‌شود. این روش با اینکه روش جدیدی نیست ولی نسبت به پل ثابت و کاشت به روش ایمپلنت، بسیار ارزانتر است ولی در مقابل ماندگاری و دوام کمتری دارد.

مقایسه کاشت دندان به روش ایمپلنت و بدون ایمپلنت

همانطور که می‌دانید کاشت دندان به روش ایمپلنت، طول عمر زیادی نسبت به کاشت دندان بدون ایمپلنت دارد، در واقع می‌توان گفت اگر ایمپلنت موفقی داشته باشید تا اخر عمر می‌توانید بدون نگرانی از آن استفاده کنید اما در مقابل روش بدون ایمپلنت امکان جابجایی دارد و به طور کلی تعویض و تغییر آنها آسانتر است. از طرفی کاشت دندان بدون ایمپلنت نسبت به کاشت به روش ایمپلنت هزینه خیلی پایینی دارد و اکثر افراد توانایی پرداخت هزینه آن را دارند. همچنین کاشت دندان به روش ایمپلنت ممکن است تا ۶ ماه طول بکشد در حالی که در روش پل ثابت شما تنها ۲ جلسه به دندانپزشک مراجعه می‌کنید.

بخوانید  دندان مصنوعی متحرک یا ایمپلنت

 

مراقبت پس از کاشت دندان بدون ایمپلنت

بسیار مهم است که اطراف دندان‌ مصنوعی خود را به طور منظم و کامل تمیز کرده و از تجمع پلاک‌های مضر که ممکن است بافت اطراف دندان شما از جمله لثه و استخوان را آلوده کند، جلوگیری کنید. همچنین باید حتما برای معاینه و تمیز کردن حرفه‌ای دندان به دندانپزشک مراجعه کنید. این کار به پزشک امکان می‌دهد وضعیت دندان های شما را به طور منظم بررسی کرده و در صورت بروز مشکل آن را حل کند. شما با خواندن این مقاله با دو روش کاشت دندان بدون ایمپلنت، مزایای آن و تفاوت آن با روش ایمپلنت آشنا شدید و از تکنولوژی جدید کاشت دندان بدون ایمپلنت شناخت پیدا کردید.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظرات در مورد کاشت دندان بدون ایمپلنت با تکنولوژی جدید