×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

برداشت خودکار چیست ؟

احتمالا بارها در پلتفرم های مختلف در مورد برداشت خودکار چیزهای مختلفی شنیده اید. شاید برای شما هم سوال پیش آمده باشد که برداشت خودکار چیست؟ اصلا در چه جاهایی این نوع برداشت اهمیت پیدا می کند؟ امروزه بیشتر کارها از طریق آنلاین انجام می شوند. بنابراین بیشتر خدماتی که ما دریافت می کنیم از طریق آنلاین و اینترنتی هستند. اما همه این خدمات به صورت رایگان نیستند و برای دریافت آن ها باید هزینه هایی پرداخت شود. این هزینه ها از طریق درگاه های بانکی و به صورت آنلاین پرداخت می شوند. در ادامه می خواهیم به معرفی قابلیت برداشت خودکار، شرایط و مزیت های استفاده از آن بپردازیم.

Direct debit چیست؟

دایرکت دبیت نام انگلیسی همان برداشت خودکار می باشد. دایرکت دبیت زیرساختی می باشد که با استفاده از آن می توان پرداخت ها را به صورت مستقیم و دوره ای انجام داد. یعنی پرداخت ها می توانند به صورت هفتگی و یا ماهانه در تاریخ های مشخصی انجام شوند. البته برای این پرداخت ها نیازی نیست حتما به تاریخ اکتفا شود. همراه با فراگیر شدن پلتفرم ها در دنیای مجازی این قابلیت اهمیت بسیاری بیشتری پیدا کرد. زیرا هم پلتفرم ها و هم افراد معمولی به شدت به این قابلیت نیاز داشتند. خدمات دایرکت دبیت امروزه توسط بسیاری از بانک های جهان ارائه می شوند. حتی خود بانک ها نیز از این قابلیت جهت ارائه خدمات بیشتر و مرتب به مشتریان خود استفاده می کنند.

بخوانید  بهترین متخصصین سئو و محتوا در دوره طوفان ۱۴۰۳ برای اولین بار در ایران گرد هم آمدند

در برداشت خودکار زیرساختی فراهم می شود که در زمان مشخص، مبلغ مشخصی از حساب فرد برداشته شود. در واقع فرد مجبور نیست هر بار برای پرداخت این مبلغ به درگاه پرداختی مراجعه کرده و مبلغ را به صورت دستی پرداخت کند. بلکه این کار به صورت کاملا خودکار توسط سامانه انجام خواهد شد.

در چه مواقعی از سرویس برداشت خودکار استفاده می شود؟

امروزه بسیاری از پلتفرم ها و کسب و کارهای خصوصی و دولتی قابلیت برداشت خودکار را به مشتریان خود ارائه می دهند. مثلا می توان برای پرداخت قبوض، خرید بسته اینترنت، خرید شارژ و … از این سرویس استفاده کرد. برای دسترسی به خدمات برخی از پلتفرم ها همواره نیاز است که اشتراک آن ها را خریداری کنید. بنابراین پلتفرم ها بعد از پایان یافتن اشتراک شما به صورت خودکار اشتراک شما را فعال کرده و مبلغ را از حساب شما کسر می کنند.

همچنین بانک ها برای پرداخت اقساط وام مشتریان از سرویس برداشت خودکار استفاده می کنند. یعنی بانک ماهانه به صورت خودکار مبلغ قسط وام را از حساب مشتریان کسر می کند.

بخوانید  جدول ساعات جدید انتقال وجه پایا و ساتنا ۱۴۰۲

درگاه پرداخت چیست؟

اگر برداشت خودکار انجام نشود فرد باید برای انجام پرداخت های خود از طریق درگاه پرداختی انجام دهد. اگر تاکنون از خدمات اینترنتی و آنلاین استفاده کرده باشید احتمالا با اسم درگاه پرداختی آشنا شدید. این درگاه به شما این امکان را می دهد تا هزینه خدمات و یا کالاهایی که قرار است دریافت کنید را پرداخت کنید. درگاه های پرداختی در سایت ها و پلتفرم های شرکت های مختلف و کسب و کارها دیده می شوند. امنیت درگاه پرداختی بسیار حائز اهمیت می باشد. اگر درگاه پرداختی امنیت کافی نداشته باشد ممکن است حساب مشتریان هک شود. بنابراین برای سایت ها و پلتفرم های مجازی بسیار مهم است که یک درگاه پرداخت امن را در اختیار مشتریان خود قرار دهند.

البته فراموش نکنید که در فرایند برداشت خودکار فرد نیاز نیست به درگاه پرداختی مراجعه کند. زیرا این کار به صورت خودکار بین بانک و پلتفرم انجام می شود. از طریق درگاه پرداختی می توانید تمامی سوابق پرداخت های خود را بررسی کنید. پس مدیریت پرداخت ها با درگاه پرداختی می تواند بسیار آسان باشد.

بخوانید  مسیر آینده با اتریوم: حقایقی که همه‌ی علاقه‌مندان باید بدانند

انواع درگاه سرویس برداشت

پلتفرم هایی که از سرویس برداشت خودکار استفاده می کنند دارای درگاه پرداخت نیز می باشند. افراد برای استفاده از این درگاه باید دارای کارت اعتباری بانک و یا کارت شبا با رمز اینترنتی باشند. بدون این موارد نمی توان از درگاه پرداختی استفاده کرد. البته درگاه های پرداختی نیز انواع مختلفی دارند. درگاه پرداخت مستقیم و درگاه پرداخت غیرمستقیم جزء این انواع می باشند. درگاه پرداخت مستقیم بدون واسطه با بانک در ارتباط است. اما در نوع دوم از یک پلتفرم واسطه برای پرداخت هزینه استفاده می شود.

سرویس پرداخت مستقیم چیست و چه مزیتی دارد؟

برداشت خودکار

قابلیت برداشت خودکار از طریق سرویس پرداخت مستقیم قابل ارائه می باشد. در این سرویس، شخص دارنده حساب به بانک مورد نظر این اجازه را می دهد که به پذیرنده خاصی اجازه دسترسی به حساب شما را بدهد. شخص می تواند سقف هزینه برداشتی توسط پلتفرم مربوطه را مشخص کند. بنابراین بانک به پلتفرم مربوطه این اجازه را می دهد که در زمان های مشخصی تا سقف مشخصی هزینه را از حساب مورد نظر برداشت کند. از مزیت های مهم این سرویس امنیت بسیار بالای آن می باشد. زیرا در یک طرف آن بانک و در یک طرف دیگر پلتفرم های معتبر فعالیت دارند. درنتیجه هیچ خطری حساب شخص را تهدید نخواهد کرد.

بخوانید  آموزش تبلیغات رایگان در پیام رسان بله در مای ممبر

برداشت خودکار چگونه انجام می شود؟

سرویس برداشت خودکار یک سرویس آنلاین است بنابراین تمام فرایند آن به صورت آنلاین انجام می شود. برای استفاده از این سرویس هم شخص، هم پلتفرم و هم بانک مربوطه باید دسترسی های لازم را داشته باشند. مثلا برخی از پلتفرم ها به صورت کلی از این سرویس استفاده نمی کنند. در نتیجه اشخاص نیز نمی توانند به این قابلیت دسترسی داشته باشند. یکی دیگر از شرایط، اجازه دسترسی شخص است. برخی از افراد ترجیح می دهند پرداختی ها را خود انجام دهند. بنابراین به سرویس برداشت خودکار دسترسی به حساب را نمی دهند. بانک مربوطه هم باید از این سرویس پشتیبانی کند.

سیستم برداشت خودکار چه مزایایی دارد؟

اهمیت سیستم برداشت خودکار زمانی مشخص می شود که فرد با مشغله های فراوانی در روزمره خود دست و پنجه نرم می کند. در نتیجه فرصت کافی برای انجام پرداخت های منظم و دوره ای را پیدا نمی کند. بسیاری از ما فراموش می کنیم که به محض تمام شدن شارژ اعتباری، باز هم ن را شارژ کنیم. برخی از افراد فراموش می کنند که هر ماه باید قسط خود را پرداخت نمایند. بنابراین این سرویس هم به نفع مشتری و هم به نفع پلتفرم ارائه دهنده خدمات است.

بخوانید  5 روش برای چطور برند شخصی مان بسازیم ؟

آسان کردن پرداخت ها از طریق برداشت خودکار

با برداشت خودکار می توان بسیاری از پرداختی ها را آسان کرد. به این صورت که دیگر نیازی نیست فرد برای پرداخت هزینه ها هر بار به درگاه پرداختی مراجعه کند. زیرا با مراجعه به درگاه پرداختی فرد باید شماره کارت، میزان مبلغ و رمز اینترنتی خود را وارد نماید. همچنین ممکن است گاهی موافق این پرداخت حتی با موفقیت انجام نشود. اما رد برداشت خودکار فرد با هیچ کدام از این مشکلات رو به رو نخواهد شد. این مسئله می تواند بسیار به نفع کسب و کارها نیز باشد.

افزایش درآمد با استفاده از سرویس برداشت خودکار

اگر دارای پلتفرم یا کسب و کاری هستید بهتر است حتما از سرویس برداشت خودکار استفاده کنید. زیرا این تنها راهی است که می توانید مشتری های ثابت خود را نگه داشته و مشتری های جدید جذب کنید. همچنین با استفاده از این سرویس می توانید حق اشتراک مشتریان خود را به صورت دوره ای و منظم از آن ها دریافت کنید. بنابراین اصلا نیازی نیست بابت از دست دادن مشتریان خود باشید. زیرا مشتریان شما با کمال راحتی از خدمات شما استفاده می کنند.

بخوانید  bnpl چیست؟

افزایش اعتبار برند با قابلیت برداشت خودکار

سرویس برداشت خودکار یک سیستم کاملا پیشرفته و بروز می باشد. بنابراین هر پلتفرمی که این سرویس را ارائه دهد می توان آن را بسیار حرفه یا و پیشرفته دانست. یکی از راه هایی که یک پلتفرم می تواند اعتبار خود را افزایش دهد ارائه سرویس برداشت خودکار به مشتریان است. زیرا این گونه برند مربوطه ثابت خواهد کرد که برای زمان و انرژی مشتریان خود احترام و ارزش قائل است. امروزه بسیاری از پلتفرم های معتبر و معروف از این سرویس برای دریافت هزینه های لازم بهره می برند.

 

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظرات در مورد برداشت خودکار چیست ؟