×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

بایدها و نباید های اولین رابطه جنسی

اولین رابطه جنسی می‌تواند مجموعه‌ای احساسات مختلف را داشته باشد، از هیجان و اشتیاق گرفته تا اضطراب یا حتی کمی ترس. در این میان عوامل مختلفی وجود دارد که می‌تواند این اتفاق را خوشایندتر یا ناخوشایندتر کند و همه چیز بستگی به رفتار و انتظارات دو طرف دارد. نکته مهم این جاست که با رعایت برخی نکات، می‌توانید این تجربه را هم برای خودتان و هم برای فرد مقابل لذت‌بخش‌تر کنید و البته حس خوبی به روابط بعدی خود هم داشته باشید. در این مطلب به تعدادی از نکات برای بهبود تجربه اولین رابطه جنسی  که در یک جلسه مشاوره مسائل جنسی به آن پرداخته مس‌شود؛ نگاهی می‌اندازیم.

به آرامی پیش بروید

شاید مهم‌ترین نکته برای اولین رابطه جنسی همین باشد. با این که اولین بار ممکن است تجربه بسیار هیجان انگیزی باشد، سعی کنید سریع پیش نروید و مراحل اولیه معاشقه را به خوبی انجام دهید. این کار در درجه اول سبب می‌شود خاطره بسیار بهتری در ذهن شما نقش ببندد که در قطعا در تجربه‌های آینده هم تاثیر می‌گذارد. از طرف دیگر این موضوع مخصوصا برای خانم‌‌ها بسیار مهم است، چرا که این کار سبب تحریک بیشتر می‌شود و به انجان رابطه جنسی بدون درد هم کمک می‌کند که اهمیت بسیار زیادی برای میل جنسی و دفعات بعدی دارد.

بخوانید  زایمان طبیعی چند درصد درد دارد ؟

راحت باشید

ساده‌ترین شرط برقراری رابطه جنسی راحت بودن است. هرچند که هیجان زده بودن یا کمی اضطراب در دفعه اول کاملا طبیعی است، اما اگر خیلی معذب هستید یا حس خوبی ندارید، احتمالا مشکلی در این میان وجود دارد. به هیچوجه نباید تحت فشار عاطفی به برقراری رابطه جنسی اقدام کنید و مهم است که این کار انتخاب خودتان باشد و احساس خوبی نسبت به آن داشته باشید. فراموش نکنید که این تجربه می‌تواند در آینده روی تجربیات بعدی شما هم تاثیر بگذارد پس انجام آن با ترس و ناراحتی قطعا نتیجه خوبی نخواهد داشت.

به طرف مقابل توجه کنید

برقراری ارتباط در طول رابطه جنسی ضروری است. شما می‌توانید این کار را با صحبت حسی با یکدیگر یا تماس چشمی انجام دهید. نکته کلیدی این است که همیشه از احساسات شریک زندگی خود آگاه باشید. به این ترتیب متوجه خواهید شد که آیا شریک زندگی شما از کاری که انجام می‌دهید لذت می‌برد یا خیر. به نشانه‌های مختلف توجه کنید و به راحتی می‌توانید از واکنش‌های فرد متوجه شوید که در هر لحظه احساس خوبی دارد یا خیر. این کار سبب می‌شود ارتباط متقابلی به وجود بیاید و به احساسات شما هم توجه شود.

بخوانید  انواع بیمارهای مقاربتی یا بیماری های جنسی (STD) بشناسید

بایدها و نباید های اولین رابطه جنسی

توقعات عجیب یا زیاد نداشته باشید

این که افراد قبل از اولین رابطه جنسی خود تصورات مختلفی داشته باشند یا ابه دنبال اتفاقی رویایی و خاص باشند کاملا نرمال است. مشکل این جاست که در واقعیت در دفعه اول و در بسیاری مواقع، چنین اتفاقی رخ نمی‌دهد. برقراری رابطه جنسی موفق نیاز به تجربه و تکرار دارد و نیاز به این دارد که از نظر جنسی فرد مقابل را بشناسید و با او رابطه برقرار کنید. همه این‌ها چند باری طول می‌کشد. بنابراین بهتر است انتظارات خود را حداقل برای یکی دو دفعه اول پایین نگه دارید تا ناامید نشوید اما نگران نباشید، چرا که اولین بار تازه شروع راه است.

بهداشت را به بهترین نحو رعایت کنید

شاید این موضوع نیازی به گفتن نداشته باشد، اما رعایت بهداشت واقعا اهمیت زیادی برای هر دو طرف دارد و می‌تواند تجربه بار اول را به کلی زیر و رو کند. ظاهر مهم است، اما بهداشت از آن هم مهم‌تر است و در تجربه شما نقش دارد. به موهای زائد خود مخصوصا در ناحیه تناسلی رسیدگی کنید، دوش بگیرید و بعد از آن هم از خوشبو کننده‌های بدن استفاده کنید. لباس زیر مناسب و تمیز بپوشید و البته موارد بهداشت جنسی را هم رعایت کنید. از جمله این موارد می‌توان به استفاده از لوازم پیشگیری در صورت نیاز اشاره کرد. فراموش نکنید که دقیقا قبل از شروع رابطه دست‌ها را به خوبی بشویید و البته مسواک هم فراموش نشود. حین برقراری رابطه همچنین می‌توانید از ژل روان کننده برای درد کمتر و تجربه بهتر استفاده کنید.

بخوانید  قبل و بعد از رابطه جنسی چه بخوریم؟

بایدها و نباید های اولین رابطه جنسی

موقعیت‌های مختلف را امتحان کنید، اما نه هر موقعیتی را

برای این که به درک مقابلی برسید و ببینید چه چیزی برای جفت‌‌تان کار می‌کند، شاید نیاز باشد چند بار تغییر وضعیت بدهید تا در نهایت به یک حالت بهینه برسید که هم از نظر درد اولین رابطه اذیت کننده نباشد و هم دو طرف احساس راحتی داشته باشند. البته باید به این نکته هم اشاره کنیم که در بسیاری از مواقع در رابطه اول اصلا نمی‌توان زمان را طولانی کرد یا تغییر موقعیت داد که کاملا طبیعی است. به هر حال مهم این جاست که در عین تلاش برای کشف حالت‌های مختلف، بهتر است موقعیت‌های پیچیده و عجیب و غریب را در دفعات اول انجام ندهید. این کار ممکن است آسیب ایجاد کند و نه تنها به برقراری رابطه کمک نکند، بلکه آن‌ را بدتر کند.

آموزش سکس چه تاثیری بر روابط زوجین دارد؟

تاثیراتی که آموزش سکس می‌تواند روی روابط زوجین بر جا بگذارد بسیار زیاد بوده و برخی از مهم‌ترین آن‌ها شامل موارد زیر می‌شود:

  • افزایش ارتباطات: آموزش روابط جنسی به زوجین کمک می‌کند تا در مورد تمایلات و نیازهای جنسی، مهارت‌های ارتباطی موثرتری برقرار کنند. با این کار زوج‌ها تشویق می‌شوند تا در مورد ترجیحات و خواسته‌های جنسی خود بدون ترس از قضاوت صحبت کنند که می‌تواند به درک عمیق‌تری از یکدیگر منجر شود.
  • بهبود عملکرد جنسی: آموزش سکس می‌تواند به زوجین کمک کند با یادگیری تکنیک‌های جدید و کشف راه‌های جدید برای لذت بردن از یکدیگر، عملکرد جنسی خود را بهبود ببخشند. این می‌تواند منجر به تجربه جنسی رضایت بخش‌تر برای هر دو شود.
  • سلامت جنسی بهتر: آموزش روابط جنسی همچنین می‌تواند به زوج‌ها کمک کند تا اهمیت سلامت جنسی و نحوه محافظت از خود را در برابر عفونت‌های مقاربتی (STIs) و بارداری‌های ناخواسته درک کنند.
  • تقویت ارتباط عاطفی: آموزش سکس می‌تواند منجر به ارتباط صمیمی و عاطفی بین زوجین شود. وقتی زوجین در مورد تمایلات و نیازهای جنسی خود با یکدیگر راحت صحبت می‌کنند، می‌تواند به تقویت پیوند عاطفی در رابطه کمک کند.
بخوانید  مکمل های غذایی برای افزایش اسپرم + معرفی ۹ مکمل طبیعی

جمع بندی

اولین رابطه جنسی یکی از مهم‌ترین تجربیات فردی است. اولین بار می‌تواند نظر و دید شما را به دفعات بعدی هم تغییر دهد و یک تجربه خیلی بد حتی ممکن است سبب بروز اختلال‌های روانشناختی برای برقراری رابطه جنسی شود. با رعایت نکات ساده می‌توانید هم تجربه بهتری ایجاد کنید و هم از رابطه خود لذت ببرید. مهم‌ترین نکته در این جا درک متقابل بین دو طرف است و این که از نظر عاطفی حس خوبی داشته باشید تاثیر بسیار مهمی در رابطه جنسی هم دارد.

منبع:  راهنمای گام به گام یک رابطه جنسی خوب

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظرات در مورد بایدها و نباید های اولین رابطه جنسی