×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

درمان ایمپلنت راهی برای دندان از دست رفته

درمان ایمپلنت برای دندان ها یک روش بسیار موثر برای جایگزینی دندان ها است. در این روش یک پایه از جنس تیتانیوم در استخوان فک در محلی که دندان ها از دست رفته اند، جایگذاری می شود. پس از چند ماه با جوش خوردن استخوان فک با این پایه فلزی، اباتمنت که یک قطعه فلزی برای اتصال روکش و پایه تیتانیوم است، قرار گرفته و روکشی مانند دندان های طبیعی شما روی آن قرار می گیرد. برای معرفی بیشتر این روش درمانی همراه ما باشید.

منظور از درمان ایمپلنت چیست؟

در مورد درمان ایمپلنت باید گفت ایمپلنت دندان بزرگترین پیشرفت در دندانپزشکی است که جایگزین دندانهای از دست رفته شما می شود. به لطف این روش کاشت دندان، دندانهای از دست رفته دیگر برای مردم یک حسرت نیست و می توانند آن را به راحتی جایگزین کنند.

کاشت دندان بدون توجه به اینکه چند دندان از دست بدهید ممکن است گزینه خوبی باشد. ایمپلنت های دندانی، پایه های فلزی ساخته شده از تیتانیوم هستند که از طریق جراحی در استخوان فک قرار می گیرند. پس از نصب این پایه ها در استخوان فک، تاجی به شکل دندان قرار داده می شود تا عملکرد و ظاهر دندان از دست رفته بهبود یابد.

بخوانید  انواع ایمپلنت های دندان

مواد تیتانیوم به دلیل سازگاری بیولوژیکی عالی خود که در جراحی ترمیم کشاله ران نیز مورد استفاده قرار می گیرد، مورد توجه قرار گرفته است و از این ماده در ساخت فیکسچر و اباتمنت نیز استفاده می شود.

درمان ایمپلنت چه مزایایی دارد و چرا باید آن را انجام دهیم؟

درمان ایمپلنت برای دندان ها مزایای بسیاری دارد از جمله این موارد می توان گفت:

– ظاهر بهبود یافته دندان ها که با ایمپلنت های دندان میسر می شود. ذکر این نکته نیز ضروری است که روکش های ایمپلنت به رنگ دندان ها ساخته می شود تا دقیقا یک ظاهر یکدست برای دندان ها ایجاد گردد.

– در درمان ایمپلنت برای دندان ها، دندان با یک فیکسچر یا پایه ای تیتانیومی به استخوان فک پیوند می خورد و در صورتی که این عمل به درستی انجام شود، می توان این روش را یک روش دائمی برای جایگزینی یک دندان ثابت به جای دندان شکسته شده یا از دست رفته دانست.

بخوانید  آیا همه دندان ها را می توان ایمپلنت کرد؟

– با روش ایمپلنت می توانید به راحتی و بدون لغزش با دندان های خود غذا بخورید.

– افزایش عزت نفس و لبخند زیبا.

– بهبود سلامت دندان ها و پر کردن جای خالی دندان از دست رفته که می تواند علاوه بر ساختار دندان، بر استخوان فک نیز تاثیر بدی بگذارد.

درمان ایمپلنت برای دندان های از دست رفته شامل چه شرایطی می شود؟

در بیشتر موارد هر کسی که به اندازه کافی سالم باشد و بهداشت دهان و سلامت اجزای آن به تایید متخصص برسد، می تواند برای درمان ایمپلنت برای دندان های از دست رفته اقدام کند. این متقاضیان باید لثه های سالم و استخوان محکم برای نگه داشتن ایمپلنت داشته باشند.

این افراد همچنین باید به بهداشت دهان و دندان و مراقبت های منظم از دندان خود قبل و بعد از این عمل متعهد باشند. افراد سیگاری با سابقه طولانی، افرادی که از اختلالات مزمن کنترل نشده – مانند دیابت یا بیماری قلبی رنج می برند – یا بیمارانی که تحت پرتودرمانی در ناحیه سر و گردن قرار گرفته اند، نیاز به ارزیابی فردی توسط متخصص ایمپلنت دارند. اگر قصد کاشت دارید، با دندانپزشک خود صحبت کنید تا ببینید آیا شما شرایط لازم برای این عمل را دارید یا خیر.

بخوانید  تاثیر ایمپلنت بر طرح لبخند

ایمپلنت و نگهداری

درمان ایمپلنت برای دندان ها چقدر دردناک است؟

بیشتر افرادی که کاشت دندان انجام داده اند می گویند که ناراحتی بسیار کمی در این عمل وجود دارد. در حین عمل می توان از بی حسی موضعی استفاده کرد و بیشتر بیماران گزارش می کنند که درد ایمپلنت کمتر از کشیدن دندان است. همچنین باید گفت بعد از کاشت دندان، درد خفیفی را می توان حس کرد که این درد را می توان با داروهای مسکن بدون نسخه درمان نمود.

نکاتی در رابطه با درمان ایمپلنت برای دندان ها

پس از انجام ایمپلنت، لازم است تا شما به عنوان یک فرد از این تجربه فقدان دندان و هزینه ای که کرده اید، استفاده نمود و بیشتر به دندان های خود اهمیت دهید. برای مراقبت از دندان های ایمپلنت شده می توان به نکات زیر اشاره نمود:

– ایمپلنت های دندانی مانند مراقبت هایی که برای دندان های واقعی انجام می شود، باید نگهداری شود.

بخوانید  ارتودنسی با لیزر

– شما باید بهداشت تمام دندان های خود را با کارهای از جمله مسواک زدن، کشیدن نخ دندان، شستشو با دهانشویه ضد باکتری و معاینات منظم دندانپزشکی انجام دهید.

– ​بهتر است از مسواک های بین دندانی استفاده کنید.

– دقت داشته باشید که بعد از جراحی، ممکن است از 24 تا 72 ساعت محل مورد کاشت متورم شده باشد که می توانید از کمپرس یخ برای آن استفاده کنید و بعد از چند روز این تورم از بین می رود.

– از خوردن اجسام سفت و سخت برای تمام دندان های خود پرهیز کنید.

– از صدمات فیزیکی که ممکن است به دندان های شما آسیب بزند، دوری کنید.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظرات در مورد درمان ایمپلنت راهی برای دندان از دست رفته