×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

دیجیتال مارکتینگ به زبان ساده چیست؟

امروزه با توجه به پیشرفت علم و ورد تکنولوژی در دسترس عموم برای موفقیت روزافزون در دنیای کسب و کار اولین اقدام دانستن همه چیز درباره دیجیتال مارکتینگ است. انواع دیجیتال‌ مارکتینگ از طریق کانال‌های دیجیتالی مانند موتورهای جستجو، وب‌سایت‌ها، رسانه‌های اجتماعی، ایمیل و اپلیکیشن‌های موبایل ارائه می‌شوند. اصولاً انواع مختلفی از بازاریابی دیجیتال وجود دارد که مهمترین آنها بازاریابی وب سایت، بهینه سازی موتور جستجو، پورتال مشتری ، بازاریابی محتوا ، تبلیغات PPC ، بازاریابی رسانه های اجتماعی، بازاریابی ایمیلی، بازاریابی ویدئویی و بازاریابی وابسته است. برای اینکه بهتر با این بازاریابی مدرن آشنا شوید در ادامه مطلب بیشتر به این موضوع پرداخته‌ شده است.

همه چیز درباره دیجیتال مارکتینگ

دیجیتال مارکتینگ یک سرویس پلتفرم دیجیتال است که فروش محصولات و خدمات را از طریق وب سایت ها، رسانه های اجتماعی، موتورهای جستجو و اپلیکیشن های مختلف موبایل امکان پذیر می کند. دیجیتال مارکتینگ یک روش بازاریابی موثر است که بر روی دستگاه های الکترونیکی ارائه می شود. امروزه به لطف تکنولوژی در حال توسعه، انواع دیجیتال مارکتینگ براساس نیاز بازار و صاحب کسب و کار در حال اجرا است. هدف شرکت های تجاری فروش محصولات بیشتر توسط بازاریابی دیجیتال با استفاده از روشی است که به بهترین نحو به مخاطبان هدف خود دست یابند.

بخوانید  مسیر آینده با اتریوم: حقایقی که همه‌ی علاقه‌مندان باید بدانند

درواقع عرضه تبلیغات محصولات در محیط های دیجیتال و توانمند ساختن مشتریان برای خرید به عنوان بازاریابی دیجیتال تعریف می شود. به لطف پلتفرم های دیجیتال مارکتینگ، افراد می توانند پس از انجام مقایسه های مورد نظر، به محدوده محصولات مورد نیاز خود دسترسی پیدا کرده و به صورت آنلاین خرید کنند.

برای دانستن دیجیتال مارکتینگ ابتدا باید با مفهوم بازاریابی آشنا شوید. بازاریابی مجموعه فعالیت هایی است که توسط یک شخص یا یک شرکت برای تبلیغ هر محصول یا خدمات تولید شده انجام می شود.

امروزه ما می توانیم به هر طریقی از رایانه، تلفن همراه، تلویزیون یا سایر دستگاه های خود به اینترنت دسترسی داشته باشیم. بازاریابی در اینترنت مزایای زیادی برای ما دارد از جمله :

  • حفظ اطلاعات مشتری برای فروش جدید
  • کاهش هزینه ها
  • رقابت با رقبا
  • ۲۴ ساعت و ۷ روز هفته فرصت مشتری یابی
  • سهولت دسترسی به بازارهای بین المللی

این بخشی از فواید زیاد دیجیتال مارکتینگ است. درواقع اگر محصول به راحتی در کانال های دیجیتال قابل دسترسی باشد و فعالیت های بازاریابی به صورت آنلاین پیش برود، بازاریابی دیجیتالی محقق خواهد شد. همه شرکت ها باید این اقدام را انجام دهند زیرا آینده بازاریابی دیجیتال روشن است.

بخوانید  رسول دانیال زاده نمین کارآفرینان برتر صنعت کشور در حوزه فولاد کیست ؟

دیجیتال مارکتینگ

چرا دیجیتال مارکتینگ؟

در دنیای بازاریابی دیجیتال انواع دیجیتال مارکتینگ، به عنوان مسیری جهت دستیابی به مشتریان با استفاده از پلتفرم های دیجیتال ارائه شده است. هر برندی سعی می کند با مشتریان بالقوه خود ارتباط برقرار کند، نیازهای مشتری را شناسایی کند و بفهمد که به دنبال چه محصولی هستند.

پس از کسب اطلاع و دانستن همه چیز درباره دیجیتال مارکتینگ ، شرکت‌ها سیستم بازاریابی دیجیتال را ترجیح می‌دهند تا صرفه‌جویی در بودجه ایجاد کنند، ضمن صرفه‌جویی به مشتریان بیشتری دست یابند و فروش بیشتری داشته باشند. در عملیات بازاریابی دیجیتال محصول، هزینه های کمتر در مقایسه با بازاریابی سنتی وجود دارد. علاوه بر این دستیابی به مشتریان بیشتر در مناطق مختلف با کمترین هزینه حاصل می شود.

انواع دیجیتال مارکتینگ

انواع دیجیتال مارکتینگ را می توان پس از انتخاب روش بازاریابی با توجه به بخش و نوع محصول برای فروش در اینترنت انتخاب کرد. انواع دیجیتال مارکتینگ که مزایای زیادی را برای شرکت ها فراهم می کند به شرح زیر است.

  • بهینه سازی موتور جستجو
  •  بازاریابی محتوا
  •  بازاریابی ایمیلی
  •  بازاریابی از طریق رسانه های اجتماعی
  •  بازاریابی وابسته
  •  اینفلوئنسر مارکتینگ
  •  بازاریابی مجدد
  •  بازاریابی ویروسی
بخوانید  قیمت ساندویچ پانل دیواری در تهران به چه صورتی است؟

بازاریابی محصول بسیار مهم است و شرکت ها باید از روش های مناسب استفاده کنند. انواع ارائه شده در بازاریابی دیجیتال با توجه به ساختار شرکت، نوع محصول، ساختار مخاطبان هدف و منطقه ای که در آن قرار دارد متفاوت است.

 

بهینه سازی موتور جستجو

بهینه سازی موتور جستجو (SEO) عمل افزایش میزان و کیفیت ترافیک وب سایت شما از طریق نتایج موتورهای جستجو ارگانیک است. در گوگل و سایر موتورهای جستجو، تبلیغات پولی در بالای صفحه و به دنبال آن نتایج منظم نمایش داده می شود. به عنوان مثال ، در اصطلاح “ترافیک جستجوی ارگانیک” اغلب برای تشخیص ترافیک از جستجوگر گوگل از طریق جستجوی پولی استفاده می شود. جستجوی پولی اغلب به عنوان بازاریابی موتور جستجو (SEM) یا پرداخت به ازای کلیک (PPC) شناخته می شود.

پورتال مشتری

پورتال مشتری بستری است که می توانیم ارتباط بین ارائه دهنده خدمات و مشتری را مشاهده کنیم و از طریق سیستم اقدامات مختلفی را انجام دهیم. به لطف این پورتال، مشتریان می توانند در صورت بروز مشکل، شکایات و خواسته های خود را به شرکت برسانند و کارشناسان به این درخواست پاسخ داده و قبل از بزرگ شدن مشکل را حل کرده و پیشنهادات مناسب را اجرا کنند.

بخوانید  سرمایه گذاری در طلای دست دوم بهتر است یا سکه ؟

 

بازاریابی محتوا

بازاریابی محتوا در واقع به معنای هر محتوایی است که برای ایجاد مخاطب و جذب مشتریان بالقوه ایجاد می‌شود، و شامل پست‌های رسانه‌های اجتماعی، پست‌های مقاله مناسب سئو ، ویدئوها، پادکست‌ها و غیره می‌شود. یکی از اهداف رایج، ارسال محتوا برای افزایش ترافیک وب سایت ارگانیک، افزایش فروش و (در نهایت) وادار کردن تیم فروش به بستن معاملات بیشتر است.

متخصصان دیجیتال مارکتینگ با علم به همه چیز درباره دیجیتال مارکتینگ، بیشتر بر جلب اعتماد مشتری در بازاریابی محتوا تمرکز می کنند تا فروش محصولات. بازاریابی محتوا همیشه به جای ایجاد درآمد مالی، ایجاد یک رابطه اعتماد را در اولویت قرار می دهد.

اساس روش بازاریابی جلب توجه مخاطبان، شناخت محصول و برند، جلب اعتماد آنها و انجام فروش در آخرین مرحله است. هر شرکتی برای حفظ مشتریان فعلی و افزودن مشتریان جدید به بازاریابی محتوا اهمیت می دهد.

برای جلب اعتماد مشتری در عملیات بازاریابی، باید از روش ها و متخصصان متبحر این حوزه استفاده کرد. زمانی که اعتماد مخاطب هدف با روش های اشتباه از بین برود، بازیابی آن دشوار خواهد بود و آسیب آن به میزان بیشتری احساس می شود.

بخوانید  دستگاه تسمه کش تهران صنعت چیست ؟

بازاریابی از طریق رسانه های اجتماعی

استراتژی رسانه های اجتماعی خلاصه ای از همه چیزهایی است که قصد دارید انجام دهید و امیدوارید در رسانه های اجتماعی به دست آورید. این یکی از انواع دیجیتال مارکتینگ است که شما را بهتر هدایت می کند و به شما امکان می دهد بدانید که آیا موفق هستید یا خیر. بازاریابی رسانه های اجتماعی، ایجاد محتوا برای تبلیغ کسب و کار و محصولات شما در پلتفرم های مختلف رسانه های اجتماعی مانند فیس بوک، اینستاگرام، لینکدین و توییتر است. از بازاریابی رسانه های اجتماعی می توان برای کمک به افزایش فروش و آگاهی از برند استفاده کرد.

بازاریابی از طریق رسانه های اجتماعی

بازاریابی ایمیلی

بازاریابی ایمیلی هنوز هم به عنوان یکی از موثرترین کانال های بازاریابی رتبه بندی می شود و از رسانه های اجتماعی، سئو و بازاریابی وابسته پیشی می گیرد. بازاریابی ایمیلی یکی دیگر از انواع دیجیتال مارکتینگ با بازاریابی قدرتمند، مستقیم و بازاریابی دیجیتال است که از ایمیل برای تبلیغ محصولات یا خدمات کسب و کار شما استفاده می کند. این تکنیک بازاریابی به شما کمک می‌کند تا با مخاطبان هدف خود ارتباط برقرار کنید، در حالی که ترافیک را به وبلاگ، رسانه‌های اجتماعی یا هر مکانی که می‌خواهید افراد دیگر از آن بازدید کنند، هدایت می‌کنید.

بخوانید  هواپیمایی آتا متعلق به کیست ؟

بازاریابی ویدئویی

بازاریابی ویدئویی استفاده از ویدئو برای افزایش آگاهی، ایجاد تعامل و افزایش فروش است. بازاریابی ویدئویی بخشی از بازاریابی دیجیتال است و با بازاریابی محتوا همپوشانی دارد. این بازاریابی به کسب‌وکارها این فرصت را می‌دهد تا به سرعت ویژگی‌های کلیدی کسب‌وکار خود را به نمایش بگذارند و در عین حال گرافیک‌های سرگرم‌کننده، موسیقی جذاب یا تصاویر سبک را با هم ترکیب کنند.

بازاریابی وب سایت

در این نوع دانستن همه چیز درباره دیجیتال مارکتینگ بیشتر احساس می شود. بازاریابی وب سایت درواقع یک ارتقای استراتژیکی است که یک وب سایت می تواند برای هدایت ترافیک به سایت انجام دهد. در بین انواع دیجیتال مارکتینگ هدف جذب افرادی است که ممکن است به محصولات یا خدمات یک شرکت علاقه مند باشند. ترافیک بیشتر به یک سایت به معنای فرصت های بیشتر است.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظرات در مورد دیجیتال مارکتینگ به زبان ساده چیست؟