×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

علت لق شدن ایمپلنت دندان چیست؟

علت لق شدن ایمپلنت دندان – ایمپلنت و دندان امروزه برای جایگزین کردن دندان شکسته و از بین رفته بسیار متداول است. به طور کلی ایمپلنت دندان را به گونه ای طراحی می کنند که کمترین عارضه را برای شخص داشته باشد اما گاهی اوقات پیش می آید که شاهد لق شدن و یا شکستن ایمپلنت هستیم. در صورت بروز این مسئله حتما علت اصلی باید شناسایی شود و سریعا به اطلاع معالج برسد. در این مقاله قصد داریم که راهکارهای مناسب و موثر در مواجهه با لق شدن ایمپلنت دندان را بیان کنیم. با ما همراه باشید.

دلایل اصلی لق شدن ایمپلنت

دلایل مختلفی می تواند سبب شکستن و یا لق شدن ایمپلنت شود در این قسمت به برخی از مهمترین این دلایل اشاره می کنیم:

۱- لق شدن قسمت تاج دندان

لق شدن تاج دندان یا پروتز دندان مصنوعی که در اصل پایه ای برای قرار گرفتن ایمپلنت است می تواند منجر به لق شدن ایمپلنت دندان شود. اما این مسئله را تنها با معاینه پزشک معالج می توانید برطرف کنید. معمولا در این مواقع پیچ تاج مصنوعی دندان توسط دندانپزشک محکم می شود و در غیر این صورت تاج مصنوعی دندان تعویض می شود.

بخوانید  علل شکستن ایمپلنت و راه درمان آن

۲- ایمپلنت دندان تحت فشار و ضربه باشد

اگر در هفته های اول کاشت ایمپلنت دندان ضربه ای به آن وارد شود، این ضربه در واقع فک را تحت تاثیر قرار می دهد فشار وارده بر استخوان فک پس از کاشت ایمپلنت افزایش خواهد یافت. بدن هم در پاسخ، پیوندهای استخوان های اطراف ایمپلنت را از بین خواهد برد.

۳- التهاب لثه در ناحیه کاشت ایمپلنت

یکی از متداول ترین مشکلات پس از ایمپلنت دندان حساس شدن لثه و التهاب آن است. این مسئله به خودی خود می تواند سبب لق شدن ایمپلنت باشد.

۴- از بین رفتن استخوان فک اطراف ایمپلنت

تحلیل پیدا کردن استخوان اطراف ایمپلنت نیز سبب لق شدن ایمپلنت دندان می شود. این اتفاق بر اثر کاشت نامناسب ایمپلنت رخ می دهد و گاهی به دلیل جوش خوردن نامناسب پایه ایمپلنت به استخوان فک اتفاق می افتد.

التهاب لثه در ناحیه کاشت ایمپلنت

علائم لق شدن ایمپلنت چیست؟

در این قسمت به برخی از علائم لق شدن ایمپلنت دندان اشاره می کنیم.

  1. درد زیاد هنگام فشار و ضربه به ایمپلنت
  2. عدم وجود پروتز در دهان
  3. ایجاد التهاب نامتعارف در لثه
  4. ترشح و عفونت کردن دهان
  5. حرکت ایمپلنت
  6. احساس درد در هنگام جویدن و استفاده از دندان ها
بخوانید  کشیدن دندان عقل بالا

چطور از لق شدن ایمپلنت دندان جلوگیری کنیم؟

قبل از این که اقدام به کاشت ایمپلنت کنید، بهتر است به طور کامل با پزشک خود مشورت نموده و اگر حساسیت دارویی خاصی دارید و با تحت درمان هستید همه مسائل را با پزشک خود در میان بگذارید تا پس از کاشت ایمپلنت دچار مشکل نشوید.
به عنوان مثال برخی از بیماری ها و داروها سبب کند شدن رشد استخوان فک می شوند و فرآیندی را که طی آن بدن به طور طبیعی ایمپلنت کاشته شده در دهان را می پذیرد، به تاخیر می اندازند. وجود این مسائل سبب گاها لق شدن ایمپلنت را به همراه خواهد داشت.
به علاوه این شما می بایست حتما پس از کاشت ایمپلنت دندان بهداشت و سلامت دهان و دندان خود را رعایت کرده و در هفته های اول از فشار و ضربه به دندان های خود جلوگیری به عمل بیاورید. همینطور سعی کنید که از خوردن غذاها و نوشیدنی های بسیار گرم و بسیار سرد پرهیز کنید.

بخوانید  دندان مصنوعی متحرک یا ایمپلنت

تشخیص لق شدن ایمپلنت – علت لق شدن ایمپلنت دندان

هر زمان که ایمپلنت در فک شما تکان بخورد و یا بیافتد اولین اقدام شما تماس با پزشک می باشد. اما در برخی موارد دیگر که علائمی از لق شدن و افتادن ایمپلنت هستند، حتما مشکلات را با پزشک خود در میان بگذارید تا هر چه زودتر وضعیت دهان و دندان شما بهبود یابد.
از علائم واضحی که نشان دهنده لق شدن ایمپلنت هستند عبارت است از:

– درد داشتن در قسمت فک و دندان ها
– خونریزی هنگامی که فشار به دندان وارد شود و یا هنگام مسواک زدن
– بی رنگ شدن لثه در اطراف فک و یا تحلیل رفتن لثه

درمان لق شدن ایمپلنت دندان

در صورتی که متوجه لق شدن ایمپلنت خود شدید، بهتر است بلافاصله اجزای اطراف ایمپلنت را بردارید. این کار سبب می شود که بافت لثه و فک تخریب نشود و تا زمانی که به پزشک مربوطه مراجعه می کنید آسیب جدی وارد نشده باشد.باید توجه کنید که ایمپلنت های یک تکه، زمانی که با لق شدن ایمپلنت مواجه شدید، راحت تر از ایمپلنت هایی که سه تکه جدا از هم هستند برداشته خواهند شد بنابراین قبل از انجام ایمپلنت حتما متخصص خوبی را انتخاب کنید.

بخوانید  آسیب به عصب توسط ایمپلنت

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظرات در مورد علت لق شدن ایمپلنت دندان چیست؟