×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

کامپوزیت خط لبخند

بسیاری از افراد مشتاق داشتن دندان‌های زیبا هستند اما برخی از این زیبایی محروم می‌باشند. داشتن لبخند زیبا و دندان‌های سالم هر چهره‌ای را متفاوت‌تر و جذاب‌تر نشان می‌دهد. امروزه داشتن لبخند زیبا دیگر آرزو نیست و همه می‌توانند با استفاده از علم دندانپزشکی صاحب دندان‌های زیبا و سالم شوند. یکی از راه‌های ترمیم دندان‌ها کامپوزیت خط لبخند است. با درمان دندان‌ها علاوه بر زیبا شدن لبخندتان اعتماد به نفس تان نیز افزایش می‌یابد.

کامپوزیت چیست؟

به زبان ساده کامپوزیت همان موادی است که برای پرکردن دندان‌ها استفاده می‌شود. مواد کامپوزیتی به صورت خمیری هستند که به صورت لایه‌ای نازک روی دندان‌ها قرار می‌گیرند و پس از فرم دهی آن روی دندان‌ها، با کمک نور آبی آن را سخت می‌کند. به عبارت دیگر در این روش دندانپزشک لایه نازکی از کامپوزیت (انتخاب رنگ کامپوزیت با بیمار) را روی دندا‌ن‌های بیمار طوری اضافه می‌کند، که لبخند بیمار اصلاح و زیبا شود. آمالگام ماده‌ای خاکستری رنگ است که بیشتر برای دندان‌هایی که در لبخند شما دیده نمی‌شود استفاده می‌گردد ولی کامپوزیت همرنگ دندان شماست و برای ترمیم دندان‌هایی به کار می‌رود که در لبخند شما دیده می‌شوند.

بخوانید  ایمپلنت فوری دندان یا fresh socket

در چه مواقعی از کامپوزیت استفاده می‌شود: (کامپوزیت خط لبخند)

  • دندان‌های پریده: با استفاده از کامپوزیت دندان‌های پریده شما پوشیده شده و لبخندتان زیباتر خواهد شد.
  • بستن فاصله بین دندان‌ها: دندانپزشک با استفاده از کامپوزیت قاصله بین دندان‌های شما را از بین می‌برد.
  • شکستگی دندان‌ها: دندان‌های شکسته شما توسط دندانپزشک با کامپوزیت پوشیده می‌شود.
  • محافظت ریشه دندان‌ها: استفاده از کامپوزیت باعث سالم ماندن دندان و همچنین محافظت ریشه دندان‌ها می‌شود.
  • اصلاح شکل، فرم و رنگ دندان‌ها: برای اصلاح لبخند خود و منظم کردن دندان‌هایتان از کامپوزیت استفاده کنید.

انواع کامپوزیت

تفاوت لمینت، ایمپلنت و کامپوزیت

: اگر به دنبال لبخند هالیوودی هستید شاید لمنیت گزینه مناسبی برای شما باشد. در واقع استفاده از روکش‌های دندانی توسط دندانپزشک، لمنیت نام دارد. لمنیت در درمان مینای ترک خورده دندان، دندان‌های کج و فاصله بین دندان‌ها کاربرد دارد. البته لمنیت برای همه افراد مناسب نیست. کسانی که سطح دندان شان مینای کافی نداشته و یا بیماری لثه دارند و حتی افرادی که دچار دندان قروچه هستند بهتر است با مشورت با دندانپزشک خود روش دیگری را انتخاب کنند.
به طور متوسط طول عمر لمنیت بین 10 تا 15 سال است. اما همانند دندان‌های طبیعی نیاز به مراقبت دارند و در برابر صدمات فیزیکی ممکن است آسیب ببیند.

بخوانید  انواع سالاد رژیمی

ایمپلنت: ایمپلنت یکی از پیشرفته‌ترین و کاربردی‌ترین روش‌ها در دندانپزشکی است. در این روش یک دندان ساخته شده توسط انسان جایگزین دندان خراب یا فرسوده شما می‌شود.
این روش، یکی از روش‌های بادوام و طولانی مدت است و به طور متوسط بین 25 تا 30 سال دوام دارد. اما ممکن است به دلیل سایش یا عدم مراقبت صحیح نیاز به تعویض داشته باشد. و شما باید همانند دندان‌های خودتان مراقب آن‌ها باشید.
کامپوزیت: همانطور که قبل تر هم اشاره شد کامپوزیت لایه‌ای است که روی دندان‌های شما را می‌پوشاند. کامپوزیت‌ها با توجه به عادات غذایی شما و استفاده از چای، قهوه، غذاهای رب‌دار باید به طور مرتب مسواک شوند و مراقب آن‌ها باشید تغییر رنگ ندهند. یکی از راهکارهای زیبایی چهره افراد کامپوزیت خط لبخند می باشد.

 

انواع کامپوزیت

کامپوزیت‌ها مواد رزینی هستند که براساس تعداد و اندازه ذرات و همچنین کاربردشان به دسته‌های مختلفی تقسیم می‌شوند و هر کدام از این کامپوزیت‌ها موارد مصرف و کاربردهای خاصی دارند:

  • کامپوزیت هیبرید: کامپوزیت‌های دندان‌های پشتی استحکام بیشتر و ذرات درشت‌تری دارند و معمولا از نوع هیبرید هستند.
  • کامپوزیت میکروفیلد: برای دندان‌های جلویی از کامپوزیت میکروفیلد استفاده می‌شود که استحکام کمتر و ذرات ریزتری داشته، اما سطح صاف‌تر و درخشان‌تری دارند.
  • کامپوزیت نانوفیلد: کامپوزیت‌های نانوفیلد دارای استحکام و زیبایی مناسبی هستند.
  • IPS و نیرها: این کامپوزیت جدیدا مورد استفاده قرار می‌گیرد و در واقع کامپوزیت‌های سرامیکی هستند و به دلیل داشتن ذرات سرامیکی قدرت و استحکام بالایی دارند.
بخوانید  روکش زیرکونیوم دندان چیست و چه کاربردهایی دارد؟

معایب و یا عوارض کامپوزیت (کامپوزیت خط لبخند)

هیچ مشکلی در ارتباط با اصلاح خط لبخند وجود ندارد اما در هر صورت هر روشی می‌تواند عوارضی هم به همراه داشته باشد که شما میتوانید قبل از هرگونه اقدامی با دندانپزشک خود مشورت کرده و تمام جوانب کار را بسنجید. درست است که عوارض به ندرت ممکن است رخ دهد اما در هر صورت امکان بروز عوارضی مانند تورم، خستگی یا نا آرامی به وجود دارد.

شما میتوانید با توجه به نیازتان و با مشورت کردن با دندانپزشک خود یکی از راه‌های گفته شده را انتخاب و به اصلاح خط لبخند خود کمک کنید. روش‌های اصلاح خط لبخند شامل کامپوزیت، لمنیت و ایمپلنت را با هم بررسی کردیم اما شما باید با توجه به توصیه‌های دندانپزشک خود عمل کنید. می‌توانید برای مشاوره و دیدن نمونه کارهای دندانپزشکان ما از طریق تماس با ما در ارتباط باشید.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظرات در مورد کامپوزیت خط لبخند